Για νέο κεφαλικό φόρο κάνει λόγο η ΕΙΤΗΣΕΕ, για αντιδράσεις στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης για διαφάνεια κάνουν λόγο πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου
Κορυφώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών (ΕΙΤΗΣΕΕ) και της κυβέρνησης, μετά την κατάθεση του σχεδίου νόμου για το «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου».
Αναλυτικότερα, η ΕΙΤΗΣΕΕ καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της, πως η κυβέρνηση επιδιώκει να προσθέσει ένα νέο φόρο που ισοδυναμεί με 10% του τζίρου, ενώ οι επιχειρήσεις ΜΜΕ ήδη υπόκεινται σε φορολογία 29%.
Μάλιστα, κάνει λόγο για νέο «κεφαλικό φόρο» που θα κοστίζει περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος, την ώρα που η αγορά έχει πληγεί βαθιά τα τελευταία χρόνια.
Αναλυτικότερα, η ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ έχει ως εξής:
«Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε σήμερα ότι η κυβέρνηση προτίθεται να υποκαταστήσει την ελεύθερη αγορά συναλλαγών μεταξύ ιδιωτικών εταιριών με μία ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου εγκατεστημένου στην Γενική Γραμματεία Τύπου!
Για την «υπηρεσία» που θα παρέχει η Γενική Γραμματεία στους συναλλασσόμενους θα χρεώνει 10% επί του τζίρου. Δηλαδή, πέραν του 20% Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης επί του τζίρου, η κυβέρνηση προτίθεται να προσθέσει έναν νέο φόρο, ύψους 10% επί του τζίρου, κι ενώ ήδη οι επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως όλες οι επιχειρήσεις, υπόκεινται σε φορολογία 29%. Πρόκειται για έναν «κεφαλικό φόρο», καθώς η υπηρεσία αυτή θα κοστίζει περί τα € 20 εκατ. το χρόνο!! Κι όλα αυτά, ενώ η αγορά μειώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια.
Ποιος τελικά θα πληρώσει αυτόν τον νέο φόρο; Ο καταναλωτής μέσω της αύξησης της τιμής των προϊόντων!!
Επιπλέον, με την προβλεπόμενη διαδικασία παύει και κάθε έννοια ανταγωνισμού στην δημιουργικότητα. Η διαφημιστική προώθηση δεν είναι τυποποιημένο προϊόν.
Η κυβέρνηση, για μία ακόμα φορά επιδιώκει ωμή παρέμβαση στην ελευθερία των συναλλαγών. Είναι η πρώτη φορά που σε ένα κράτος του δυτικού κόσμου η κυβέρνηση επιχειρεί να επιδιαιτητεύσει και να εποπτεύσει τις εμπορικές πράξεις μιας αγοράς και μάλιστα με το αζημίωτο.
Επισημαίνεται ότι τα υπερέσοδα από την επιβολή ενός ακόμα, νέου, φορολογικού μέτρου θα διατίθενται για την λειτουργία του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας. Δηλαδή η κυβέρνηση θα τα διαθέτει για να καλύψει το κόστος νέων προσλήψεων στο Δημόσιο, την στιγμή που ο Ιδιωτικός Τομέας καταρρέει.
Η ΕΙΤΗΣΕΕ εκφράζει την κατηγορηματική διαφωνία της με την επιδίωξη της κυβέρνησης να επιβάλει μια πλατφόρμα και μια «υπηρεσία», που καταστρατηγεί τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς.
Η ΕΙΤΗΣΕΕ είναι υπέρ της διαφάνειας και συνεπώς τα μέλη της είναι θετικά σε κάθε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί παράδειγμα κρατισμού κι ελέγχου των ΜΜΕ.
Τι επιπλέον θα επιφυλάξει αυτή η κυβέρνηση για να δείξει το «σεβασμό» και τις «ευαισθησίες» της για τα ΜΜΕ, τις αρχές της ελευθεροτυπίας, την πολυφωνία και την Δημοκρατία;»
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως με το Ηλεκτρονικό Σύστημα ρυθμίζεται, απλουστεύεται και εκσυγχρονίζεται η διάθεση και η αγορά τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου στους δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου, με στόχο την επίτευξη διαφάνειας στον εν γένει χώρο, τον περιορισμό των φαινομένων φοροδιαφυγής και νόθευσης του υγιούς ανταγωνισμού αλλά και την προστασία ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων, όπως των ανήλικων.
Πηγές από το περιβάλλον του πρωθυπουργού, «απαντώντας» στην ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ, κάνουν λόγο για αδιανόητη επίθεση στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου όσων δηλώνουν υπέρ της διαφάνειας.
Είναι χαρακτηριστικό, υπογραμμίζουν συγκεκριμένα, ότι πουθενά στη σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) δεν αναφέρονται οι λέξεις «επιστροφές», «πιστωτικά σημειώματα», «πολύμηνοι διακανονισμοί», και προσθέτει: «Αντίθετα, γίνεται ξεκάθαρο ποιοι ενοχλούνται από ένα σύστημα που θα επιτρέπει στους πάντες να γνωρίζουν ποιος πουλά, ποιος αγοράζει και σε ποια τιμή. Από ένα σύστημα που θα λειτουργεί κατά της φοροδιαφυγής και υπέρ του ανταγωνισμού».
Οι ίδιες πηγές σημείωναν καταληκτικά «γιατί είναι άλλο να λες ότι θέλεις διαφάνεια και άλλο να το αποδεικνύεις με πράξεις».
Διαβούλευση για το Σχέδιο νόμου «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου»
Από σήμερα 1/7 βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η νομοθετική πρωτοβουλία του με τίτλο «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου», σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Επικρατείας.
(Παρατίθεται το link, http://www.opengov.gr/ypep/?p=493).
Με το Ηλεκτρονικό Σύστημα ρυθμίζεται, απλουστεύεται και εκσυγχρονίζεται η διάθεση και η αγορά τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου στους δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου, με στόχο την επίτευξη διαφάνειας στον εν γένει χώρο, τον περιορισμό των φαινομένων φοροδιαφυγής και νόθευσης του υγιούς ανταγωνισμού αλλά και την προστασία ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων, όπως των ανήλικων.
Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο έρχεται να καταργήσει τη σχετική ρύθμιση της κυβέρνησης Σαμαρά, η οποία μέσω της τροπολογίας Σταμάτη –που κατατέθηκε αρχές Αυγούστου, στα θερινά τμήματα της Βουλής, χωρίς διαβούλευση και χωρίς έκθεση του γενικού Λογιστηρίου του Κράτους- οδηγούσε de facto στο βίαιο κλείσιμο επιχειρήσεων, ορισμένες από τις οποίες διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία στον τομέα της διαφήμισης και του media planning, προς όφελος των καναλαρχών.
Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 15 Ιουλίου 2016 και ώρα 14:00.
Το ισχύον καθεστώς τιμολόγησης των διαφημίσεων, θα παραταθεί για τρεις επιπλέον μήνες.
Η παράταση αυτή θα κυρωθεί νομοθετικά τις αμέσως επόμενες μέρες.
www.bankingnews.gr
Αναλυτικότερα, η ΕΙΤΗΣΕΕ καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της, πως η κυβέρνηση επιδιώκει να προσθέσει ένα νέο φόρο που ισοδυναμεί με 10% του τζίρου, ενώ οι επιχειρήσεις ΜΜΕ ήδη υπόκεινται σε φορολογία 29%.
Μάλιστα, κάνει λόγο για νέο «κεφαλικό φόρο» που θα κοστίζει περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος, την ώρα που η αγορά έχει πληγεί βαθιά τα τελευταία χρόνια.
Αναλυτικότερα, η ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ έχει ως εξής:
«Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε σήμερα ότι η κυβέρνηση προτίθεται να υποκαταστήσει την ελεύθερη αγορά συναλλαγών μεταξύ ιδιωτικών εταιριών με μία ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου εγκατεστημένου στην Γενική Γραμματεία Τύπου!
Για την «υπηρεσία» που θα παρέχει η Γενική Γραμματεία στους συναλλασσόμενους θα χρεώνει 10% επί του τζίρου. Δηλαδή, πέραν του 20% Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης επί του τζίρου, η κυβέρνηση προτίθεται να προσθέσει έναν νέο φόρο, ύψους 10% επί του τζίρου, κι ενώ ήδη οι επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως όλες οι επιχειρήσεις, υπόκεινται σε φορολογία 29%. Πρόκειται για έναν «κεφαλικό φόρο», καθώς η υπηρεσία αυτή θα κοστίζει περί τα € 20 εκατ. το χρόνο!! Κι όλα αυτά, ενώ η αγορά μειώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια.
Ποιος τελικά θα πληρώσει αυτόν τον νέο φόρο; Ο καταναλωτής μέσω της αύξησης της τιμής των προϊόντων!!
Επιπλέον, με την προβλεπόμενη διαδικασία παύει και κάθε έννοια ανταγωνισμού στην δημιουργικότητα. Η διαφημιστική προώθηση δεν είναι τυποποιημένο προϊόν.
Η κυβέρνηση, για μία ακόμα φορά επιδιώκει ωμή παρέμβαση στην ελευθερία των συναλλαγών. Είναι η πρώτη φορά που σε ένα κράτος του δυτικού κόσμου η κυβέρνηση επιχειρεί να επιδιαιτητεύσει και να εποπτεύσει τις εμπορικές πράξεις μιας αγοράς και μάλιστα με το αζημίωτο.
Επισημαίνεται ότι τα υπερέσοδα από την επιβολή ενός ακόμα, νέου, φορολογικού μέτρου θα διατίθενται για την λειτουργία του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας. Δηλαδή η κυβέρνηση θα τα διαθέτει για να καλύψει το κόστος νέων προσλήψεων στο Δημόσιο, την στιγμή που ο Ιδιωτικός Τομέας καταρρέει.
Η ΕΙΤΗΣΕΕ εκφράζει την κατηγορηματική διαφωνία της με την επιδίωξη της κυβέρνησης να επιβάλει μια πλατφόρμα και μια «υπηρεσία», που καταστρατηγεί τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς.
Η ΕΙΤΗΣΕΕ είναι υπέρ της διαφάνειας και συνεπώς τα μέλη της είναι θετικά σε κάθε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί παράδειγμα κρατισμού κι ελέγχου των ΜΜΕ.
Τι επιπλέον θα επιφυλάξει αυτή η κυβέρνηση για να δείξει το «σεβασμό» και τις «ευαισθησίες» της για τα ΜΜΕ, τις αρχές της ελευθεροτυπίας, την πολυφωνία και την Δημοκρατία;»
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως με το Ηλεκτρονικό Σύστημα ρυθμίζεται, απλουστεύεται και εκσυγχρονίζεται η διάθεση και η αγορά τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου στους δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου, με στόχο την επίτευξη διαφάνειας στον εν γένει χώρο, τον περιορισμό των φαινομένων φοροδιαφυγής και νόθευσης του υγιούς ανταγωνισμού αλλά και την προστασία ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων, όπως των ανήλικων.
Πηγές από το περιβάλλον του πρωθυπουργού, «απαντώντας» στην ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ, κάνουν λόγο για αδιανόητη επίθεση στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου όσων δηλώνουν υπέρ της διαφάνειας.
Είναι χαρακτηριστικό, υπογραμμίζουν συγκεκριμένα, ότι πουθενά στη σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) δεν αναφέρονται οι λέξεις «επιστροφές», «πιστωτικά σημειώματα», «πολύμηνοι διακανονισμοί», και προσθέτει: «Αντίθετα, γίνεται ξεκάθαρο ποιοι ενοχλούνται από ένα σύστημα που θα επιτρέπει στους πάντες να γνωρίζουν ποιος πουλά, ποιος αγοράζει και σε ποια τιμή. Από ένα σύστημα που θα λειτουργεί κατά της φοροδιαφυγής και υπέρ του ανταγωνισμού».
Οι ίδιες πηγές σημείωναν καταληκτικά «γιατί είναι άλλο να λες ότι θέλεις διαφάνεια και άλλο να το αποδεικνύεις με πράξεις».
Διαβούλευση για το Σχέδιο νόμου «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου»
Από σήμερα 1/7 βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η νομοθετική πρωτοβουλία του με τίτλο «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου», σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Επικρατείας.
(Παρατίθεται το link, http://www.opengov.gr/ypep/?p=493).
Με το Ηλεκτρονικό Σύστημα ρυθμίζεται, απλουστεύεται και εκσυγχρονίζεται η διάθεση και η αγορά τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου στους δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου, με στόχο την επίτευξη διαφάνειας στον εν γένει χώρο, τον περιορισμό των φαινομένων φοροδιαφυγής και νόθευσης του υγιούς ανταγωνισμού αλλά και την προστασία ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων, όπως των ανήλικων.
Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο έρχεται να καταργήσει τη σχετική ρύθμιση της κυβέρνησης Σαμαρά, η οποία μέσω της τροπολογίας Σταμάτη –που κατατέθηκε αρχές Αυγούστου, στα θερινά τμήματα της Βουλής, χωρίς διαβούλευση και χωρίς έκθεση του γενικού Λογιστηρίου του Κράτους- οδηγούσε de facto στο βίαιο κλείσιμο επιχειρήσεων, ορισμένες από τις οποίες διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία στον τομέα της διαφήμισης και του media planning, προς όφελος των καναλαρχών.
Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 15 Ιουλίου 2016 και ώρα 14:00.
Το ισχύον καθεστώς τιμολόγησης των διαφημίσεων, θα παραταθεί για τρεις επιπλέον μήνες.
Η παράταση αυτή θα κυρωθεί νομοθετικά τις αμέσως επόμενες μέρες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών