Ο Άδ. Γεωργιάδης κάλεσε τους πολίτες να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών Υγείας
«Ασφαλώς υπάρχουν δυσκολίες, ασφαλώς χρειάζονται βελτιώσεις. Αλλά η εικόνα είναι ξεκάθαρη: το ΕΣΥ δεν καταρρέει», τόνισε ο υπουργός Υγείας, Άδ. Γεωργιάδης, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου για το Ενιαίο Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού και τα πρώτα αποτελέσματα από το σύστημα αξιολόγησης από ασθενείς στα νοσοκομεία.
Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι από το απόγευμα της Παρασκευής 3/10 έχει ενεργοποιηθεί η πλατφόρμα αποστολής email στους πολίτες για τη δωρεά συμπαγών οργάνων σώματος και έχουν αποσταλεί ένα εκατομμύριο ηλεκτρονικά μηνύματα.
Όπως είπε, μέχρι σήμερα έχουν αποσταλεί 1 εκατ. ηλεκτρονικά μηνύματα από τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων, όπου ο Οργανισμός εξηγεί τα οφέλη των μεταμοσχεύσεων και τη διαδικασία η οποία είναι απλή, καθώς με ένα κλικ στον σύνδεσμο που περιλαμβάνεται στο mail μπορούν να δηλώσουν δότες συμπαγών οργάνων σώματος.
Πρόσθεσε ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί έως την προσεχή Παρασκευή, όταν και θα έχουν λάβει όλοι οι πολίτες το ενημερωτικό αυτό ηλεκτρονικό μήνυμα.
«Θεωρούμε ότι θα αυξήσουμε τα ποσοστά μεταμοσχεύσεων. Και μια ζωή να σωθεί από αυτό το εργαλείο, θα έχει αξία» δήλωσε και σημείωσε ότι αυξάνεται ο αριθμός των μεταμοσχεύσεων στην Ελλάδα και ότι «φέτος έχουμε ξεπεράσει το ρεκόρ του 2024».
Αξιολόγηση των υπηρεσιών Υγείας από ασθενείς
Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου σχετικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης των υπηρεσιών Υγείας από τους ασθενείς που ξεκίνησε τον Ιούλιο με στόχο να αποτυπώσει το επίπεδο ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, να εντοπίσει αδυναμίες και να δρομολογήσει βελτιώσεις, παρουσιάστηκαν από τους υπουργούς Υγείας, Άδ.Γεωργιάδη, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δ. Παπαστεργίου.
Αναλυτικά, απεστάλησαν 79.237 SMS με ερωτήσεις σε ισάριθμους ασθενείς που νοσηλεύθηκαν σε 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές και απαντήθηκαν τα 14.800, δηλαδή ποσοστό 19%.
Ο γενικός μέσος όρος ικανοποίησης των πολιτών βρίσκεται στο 4,04/5.
Σημειώνεται ότι στην αξιολόγηση συμμετέχουν ασθενείς, που διαβιούν μόνιμα (με ενεργό ΑΜΚΑ) εντός της ελληνικής επικράτειας, ενώ πρέπει έχουν συμπληρώσει χρόνο νοσηλείας τουλάχιστον μία ημέρα σε Νοσοκομείο του ΕΣΥ κατά το χρόνο έκδοσης του εξιτηρίου και να έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία άυλης συνταγογράφησης το αργότερο έως την ημερομηνία έκδοσης του εξιτηρίου από νοσοκομείο του ΕΣΥ. Μέσα σε διάστημα 5 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης του εξιτηρίου από το Νοσοκομείο αποστέλλεται σε κάθε ενδιαφερόμενο νοσηλευθέντα ασθενή γραπτό μήνυμα (SMS) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει καταχωρηθεί από τον ασθενή στο σύστημα άυλης συνταγογράφησης. Οι ερωτήσεις είναι 35, ο χρόνος συμπλήρωσης είναι τα 3 λεπτά και το sms παραμένει ενεργοποιημένο για 7 ημέρες μετά την αποστολή του.
Το 92% των ασθενών δήλωσαν ότι βρήκαν τον γιατρό που χρειάζονταν και το 91% έλαβε σαφείς οδηγίες από το προσωπικό κατά το εξιτήριο.
Η συνεργασία μεταξύ των τμημάτων του νοσοκομείου λαμβάνει ποσοστό 78%.
Ωστόσο, χαμηλά βρίσκονται τα ποσοστά ικανοποίησης των νοσηλευομένων που αφορούν στην επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού (61%), οι τομείς της σίτισης (48%), καθαριότητας και φύλαξης, αλλά και η ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους.
Επίσης, από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτουν συμπεράσματα, ανά Υγειονομική Περιφέρεια, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική.
Ο κ. Γεωργιάδης σχολάζοντας τη χαμηλή βαθμολογία που έλαβε η ενημέρωση από το προσωπικό των νοσοκομείων για τα δικαιώματά των ασθενών, ανέφερε ότι το Υπουργείο Υγείας θα προχωρήσει σε συνεργασία με τις ενώσεις ασθενών στη δημιουργία γραφείων ενημέρωσης σε όλα τα νοσοκομεία.
«Ασφαλώς υπάρχουν δυσκολίες, ασφαλώς χρειάζονται βελτιώσεις. Αλλά η εικόνα είναι ξεκάθαρη: το ΕΣΥ δεν καταρρέει», είπε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος κάλεσε τους πολίτες να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών Υγείας.
«Τελικός σκοπός μας είναι στις αρχές του 2026 να είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε το σύνολο των πληροφοριών, την αξιολόγηση ανά κλινική σε κάθε νοσοκομείο», συμπλήρωσε.
Κλείστηκαν 200.000 ραντεβού
Κάνοντας αναφορά στο Ενιαίο Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού, (μέσω της εφαρμογής MyHealth,της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr και Τηλεφωνικής Γραμμής «1566») ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «έχουμε πάνω από 200.000 κλεισμένα ραντεβού. Τα 133.000 με ηλεκτρονικό τρόπο και τα 67.000 μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 1566», ενώ οι ενεργοί χρήστες στο MyHealth app έχουν φτάσει σε 1,6 εκατομμύρια.
Η γραμμή 1566 είναι σχεδιασμένη για να δέχεται ημερησίως έως 11.000 κλήσεις και προστέθηκε από το Σάββατο 4/10 η υπηρεσία call back.
«Καταγράφεται σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών, με αισθητή μείωση του χρόνου αναμονής, παρά τον ιδιαίτερα αυξημένο όγκο κλήσεων, υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.
«Έχουμε φτάσει μέχρι στιγμής να έχουμε μέσα στο σύστημα 12.600 γιατρούς, 40 διαφορετικών ειδικοτήτων. Έχουμε καλύψει τα 127 νοσοκομεία της χώρας, στο σύνολο έχουμε πάνω από 1.200 παθολόγους, 770 καρδιολόγους, 880 παιδιάτρους κλπ.
Προσθέσαμε και πολλά ραντεβού. Όλοι οι γιατροί του ΕΣΥ υποχρεούνται να κάνουν 12 ραντεβού την εβδομάδα. Έχει προσθέσει στα προφερόμενα ραντεβού 7 εκατομμύρια το έτος που δεν είχαμε μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Διευρύναμε πάρα πολύ την δυνατότητά του. Έχουμε ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί. Σκοπός μας είναι να αφαιρέσουμε από τον ασθενή την ταλαιπωρία και την αγωνία αν θα βρει γιατρό. Θα βρει γιατρό και κατά κανόνα γρήγορα. Μπορούμε να πούμε ότι αυτό που χτίσαμε δεν υπάρχει πουθενά αλλού», είπε χαρακτηριστικά.
www.bankingnews.gr
Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι από το απόγευμα της Παρασκευής 3/10 έχει ενεργοποιηθεί η πλατφόρμα αποστολής email στους πολίτες για τη δωρεά συμπαγών οργάνων σώματος και έχουν αποσταλεί ένα εκατομμύριο ηλεκτρονικά μηνύματα.
Όπως είπε, μέχρι σήμερα έχουν αποσταλεί 1 εκατ. ηλεκτρονικά μηνύματα από τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων, όπου ο Οργανισμός εξηγεί τα οφέλη των μεταμοσχεύσεων και τη διαδικασία η οποία είναι απλή, καθώς με ένα κλικ στον σύνδεσμο που περιλαμβάνεται στο mail μπορούν να δηλώσουν δότες συμπαγών οργάνων σώματος.
Πρόσθεσε ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί έως την προσεχή Παρασκευή, όταν και θα έχουν λάβει όλοι οι πολίτες το ενημερωτικό αυτό ηλεκτρονικό μήνυμα.
«Θεωρούμε ότι θα αυξήσουμε τα ποσοστά μεταμοσχεύσεων. Και μια ζωή να σωθεί από αυτό το εργαλείο, θα έχει αξία» δήλωσε και σημείωσε ότι αυξάνεται ο αριθμός των μεταμοσχεύσεων στην Ελλάδα και ότι «φέτος έχουμε ξεπεράσει το ρεκόρ του 2024».
Αξιολόγηση των υπηρεσιών Υγείας από ασθενείς
Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου σχετικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης των υπηρεσιών Υγείας από τους ασθενείς που ξεκίνησε τον Ιούλιο με στόχο να αποτυπώσει το επίπεδο ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, να εντοπίσει αδυναμίες και να δρομολογήσει βελτιώσεις, παρουσιάστηκαν από τους υπουργούς Υγείας, Άδ.Γεωργιάδη, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δ. Παπαστεργίου.
Αναλυτικά, απεστάλησαν 79.237 SMS με ερωτήσεις σε ισάριθμους ασθενείς που νοσηλεύθηκαν σε 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές και απαντήθηκαν τα 14.800, δηλαδή ποσοστό 19%.
Ο γενικός μέσος όρος ικανοποίησης των πολιτών βρίσκεται στο 4,04/5.
Σημειώνεται ότι στην αξιολόγηση συμμετέχουν ασθενείς, που διαβιούν μόνιμα (με ενεργό ΑΜΚΑ) εντός της ελληνικής επικράτειας, ενώ πρέπει έχουν συμπληρώσει χρόνο νοσηλείας τουλάχιστον μία ημέρα σε Νοσοκομείο του ΕΣΥ κατά το χρόνο έκδοσης του εξιτηρίου και να έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία άυλης συνταγογράφησης το αργότερο έως την ημερομηνία έκδοσης του εξιτηρίου από νοσοκομείο του ΕΣΥ. Μέσα σε διάστημα 5 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης του εξιτηρίου από το Νοσοκομείο αποστέλλεται σε κάθε ενδιαφερόμενο νοσηλευθέντα ασθενή γραπτό μήνυμα (SMS) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει καταχωρηθεί από τον ασθενή στο σύστημα άυλης συνταγογράφησης. Οι ερωτήσεις είναι 35, ο χρόνος συμπλήρωσης είναι τα 3 λεπτά και το sms παραμένει ενεργοποιημένο για 7 ημέρες μετά την αποστολή του.
Το 92% των ασθενών δήλωσαν ότι βρήκαν τον γιατρό που χρειάζονταν και το 91% έλαβε σαφείς οδηγίες από το προσωπικό κατά το εξιτήριο.
Η συνεργασία μεταξύ των τμημάτων του νοσοκομείου λαμβάνει ποσοστό 78%.
Ωστόσο, χαμηλά βρίσκονται τα ποσοστά ικανοποίησης των νοσηλευομένων που αφορούν στην επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού (61%), οι τομείς της σίτισης (48%), καθαριότητας και φύλαξης, αλλά και η ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους.
Επίσης, από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτουν συμπεράσματα, ανά Υγειονομική Περιφέρεια, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική.
Ο κ. Γεωργιάδης σχολάζοντας τη χαμηλή βαθμολογία που έλαβε η ενημέρωση από το προσωπικό των νοσοκομείων για τα δικαιώματά των ασθενών, ανέφερε ότι το Υπουργείο Υγείας θα προχωρήσει σε συνεργασία με τις ενώσεις ασθενών στη δημιουργία γραφείων ενημέρωσης σε όλα τα νοσοκομεία.
«Ασφαλώς υπάρχουν δυσκολίες, ασφαλώς χρειάζονται βελτιώσεις. Αλλά η εικόνα είναι ξεκάθαρη: το ΕΣΥ δεν καταρρέει», είπε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος κάλεσε τους πολίτες να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών Υγείας.
«Τελικός σκοπός μας είναι στις αρχές του 2026 να είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε το σύνολο των πληροφοριών, την αξιολόγηση ανά κλινική σε κάθε νοσοκομείο», συμπλήρωσε.
Κλείστηκαν 200.000 ραντεβού
Κάνοντας αναφορά στο Ενιαίο Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού, (μέσω της εφαρμογής MyHealth,της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr και Τηλεφωνικής Γραμμής «1566») ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «έχουμε πάνω από 200.000 κλεισμένα ραντεβού. Τα 133.000 με ηλεκτρονικό τρόπο και τα 67.000 μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 1566», ενώ οι ενεργοί χρήστες στο MyHealth app έχουν φτάσει σε 1,6 εκατομμύρια.
Η γραμμή 1566 είναι σχεδιασμένη για να δέχεται ημερησίως έως 11.000 κλήσεις και προστέθηκε από το Σάββατο 4/10 η υπηρεσία call back.
«Καταγράφεται σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών, με αισθητή μείωση του χρόνου αναμονής, παρά τον ιδιαίτερα αυξημένο όγκο κλήσεων, υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.
«Έχουμε φτάσει μέχρι στιγμής να έχουμε μέσα στο σύστημα 12.600 γιατρούς, 40 διαφορετικών ειδικοτήτων. Έχουμε καλύψει τα 127 νοσοκομεία της χώρας, στο σύνολο έχουμε πάνω από 1.200 παθολόγους, 770 καρδιολόγους, 880 παιδιάτρους κλπ.
Προσθέσαμε και πολλά ραντεβού. Όλοι οι γιατροί του ΕΣΥ υποχρεούνται να κάνουν 12 ραντεβού την εβδομάδα. Έχει προσθέσει στα προφερόμενα ραντεβού 7 εκατομμύρια το έτος που δεν είχαμε μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Διευρύναμε πάρα πολύ την δυνατότητά του. Έχουμε ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί. Σκοπός μας είναι να αφαιρέσουμε από τον ασθενή την ταλαιπωρία και την αγωνία αν θα βρει γιατρό. Θα βρει γιατρό και κατά κανόνα γρήγορα. Μπορούμε να πούμε ότι αυτό που χτίσαμε δεν υπάρχει πουθενά αλλού», είπε χαρακτηριστικά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών