Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Χειμερινός τουρισμός σε κρίση: Η αισιοδοξία εξαντλείται στις 10 Ιανουαρίου 2022

Χειμερινός τουρισμός σε κρίση: Η αισιοδοξία εξαντλείται στις 10 Ιανουαρίου 2022
Ελπίδες ότι θα ανέβει κι άλλο last minute η πληρότητα τα Χριστούγεννα, σχεδόν ανύπαρκτες οι κρατήσεις μετά τις γιορτές
Σχετικά Άρθρα

«Η πανδημία είναι ακόμα εδώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ταξίδια, τις μετακινήσεις και τα έξοδά μας που τρέχουν χωρίς αντίκρισμα».
Με αυτή τη φράση πολλοί άνθρωποι του τουρισμού περιγράφουν την κατάσταση που αναμένουν να επικρατήσει τους χειμερινούς μήνες, εκφράζοντας την αγωνία τους για το πως αυτή τελικά θα εξελιχθεί, μετά την παρέλευση του εορταστικού δεκαημέρου.
Όταν δηλαδή «θα έχει διαλυθεί η χρυσόσκονη», όπως λένε χαρακτηριστικά, αφού οι κρατήσεις είναι σχεδόν ανύπαρκτες μετά τις 10 Ιανουαρίου 2022.
Αναμφίβολα όπως εξηγούν, η κινητικότητα που επικρατεί εν όψει Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και λιγότερο των Φώτων, αποτελεί την απαραίτητη «τονωτική ένεση αισιοδοξίας» για τους ίδιους και για τα ταμεία των επιχειρήσεών τους, αν και δεν είναι συγκρίσιμη με το 2019.
Μετά από δύο δύσκολους χειμώνες – πλήγμα ιδιαίτερα για τα ξενοδοχεία των ορεινών περιοχών, σπεύδουν να σημειώσουν ότι ένα καλό 15νθήμερο «δεν φτάνει για να καλύψει 100 ή 120 μέρες που διαρκεί η χειμερινή τουριστική περίοδος».
Στην προσπάθεια των νόμιμα αδειοδοτημένων επιχειρήσεων κυρίως στις μεγάλες πόλεις όπου η τουριστική κίνηση είναι στο ναδίρ, έρχεται να προστεθεί και ο «πονοκέφαλος» των παράνομων καταλυμάτων και της βραχυχρόνιας μίσθωσης, η πληρότητα των οποίων, σύμφωνα με δημοσιεύματα παραμένει υψηλότερη, ο αριθμός τους όμως εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με την αντίστοιχη προ πανδημίας περίοδο.
Σύμφωνα δε με τους ξενοδόχους, το διαχρονικό πρόβλημα έχει οξυνθεί περισσότερο μέσα στην πανδημία, αφού εκτός από τις οικονομικές του διαστάσεις και τον αθέμιτο ανταγωνισμό που προκαλεί (δεν αποδίδουν ΦΠΑ, φόρο διαμονής κλπ), «στη βραχυχρόνια μίσθωση δεν τηρούνται ούτε τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα ασφαλείας για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού», ενώ ανεβαίνει κατά πολύ ο αριθμός των διαθέσιμων κλινών σε αντίθεση με την τουριστική «πίτα» που είναι αισθητά μειωμένη.

Η εικόνα ξεκαθαρίζει από τις 20 Δεκεμβρίου

Στο μεταξύ, τα ξενοδοχεία σήμερα καταγράφουν υψηλές για τα δεδομένα της πανδημίας πληρότητες μόνο για δύο ή τρία εορταστικά διήμερα, οι οποίες μάλιστα δεν είναι οι ίδιες για όλους τους δημοφιλείς προορισμούς και αυτές κυμαίνονται από 40% έως 80%.
Με τη μέση πληρότητα πανελλαδικά να μην ξεπερνά το 60%, οι ελπίδες των επιχειρηματιών στηρίζονται τώρα στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, αν και έχουν ακόμη όπως λένε «δρόμο για να διανύσουν» ώστε να οδηγηθούν σε ασφαλή συμπεράσματα.
«Δυστυχώς η επιβαρυμένη επιδημιολογική κατάσταση και οι αυξημένες δαπάνες του οικογενειακού προϋπολογισμού λόγω ενεργειακού κόστους, κάνουν τους Έλληνες διστακτικούς για αποδράσεις φέτος μέσα στις γιορτές, παρ΄ όλο που την προηγούμενη περίοδο, η «δίψα» για χειμερινές διακοπές ήταν πολύ μεγαλύτερη», σημειώνουν, αν και εκτιμούν ότι θα σημειωθεί αύξηση τελικά στις πληρότητες last minute (εκτός απροόπτου) ίσως και την τελευταία εβδομάδα πριν τις γιορτές, ακόμη δηλαδή και μετά τις 20 Δεκεμβρίου.
«Είναι σαν το μαρτύριο της σταγόνας, έχουμε αρκετό δρόμο για να διανύσουμε.
Δυστυχώς, υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για τις γιορτές εκτός σπιτιού και αυτές ζορίζουν τη μέση ελληνική οικογένεια αλλά και τις επιχειρήσεις» τονίζουν, αφού όπως λένε, η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών τους είναι από την εγχώρια αγορά.
Ο εισερχόμενος τουρισμός καταγράφει ισχνή κινητικότητα, αφού η άνοδος του αριθμού των κρουσμάτων και οι περιορισμοί που ισχύουν σε άλλες χώρες, διατηρούν τις κρατήσεις «παγωμένες».
Για να ξεπεράσουν μάλιστα την κρίση, οι επιχειρηματίες επενδύουν αρκετά και στην καμπάνια του ΕΟΤ για τον χειμερινό τουρισμό που είναι να βγει άμεσα στον αέρα και θα ακολουθήσει και άλλη μια για το city break σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις.
Υλοποιείται για πρώτη φορά και αναμένουν ότι θα στηθεί με τέτοιον τρόπο που θα καταφέρει να στηρίξει τους χειμερινούς προορισμούς και τις πόλεις, με απώτερο στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που δεν θα βασίζεται μόνο σε διήμερα, τριήμερα και αργίες.

Περιφερειακή ανάπτυξη και DMOs

«Η πολιτική στόχευση και η στρατηγική μας είναι να δώσουμε τη δυνατότητα και τα εργαλεία έτσι ώστε όλες οι Περιφέρειες, όλοι οι Δήμοι και όλα τα μοναδικού κάλλους γεωγραφικά σημεία της χώρας μας, να αναπτύξουν το τουριστικό τους προϊόν» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Βασίλης Κικίλιας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «σκούπα» του υπουργείου Τουρισμού, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια, την ερχόμενη εβδομάδα.
«Το νομοσχέδιο αυτό δεν είναι πεδίο πολιτικών ή μικροπολιτικών αντιπαραθέσεων, γιατί έχει κάτι το οποίο θεωρώ ότι υπηρετούμε όλοι: Το τουριστικό μοντέλο το οποίο εξελίσσεται και στο οποίο προσθέτουμε νέα εργαλεία, αποτελεί ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, καθώς το 25% του ΑΕΠ της χώρας έμμεσα ή άμεσα προέρχεται από τον τουρισμό», σημείωσε ο υπουργός, επισημαίνοντας την επιστροφή του πλούτου στην ελληνική κοινωνία.
Δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMOs) που, σύμφωνα με τον κ. Κικίλια «μπορούν να ενώσουν και να συνθέσουν τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα Επιμελητήρια, τα ξενοδοχεία, τον ιδιωτικό τομέα, τους τουριστικούς πράκτορες, τα tour operators, τις αεροπορικές εταιρίες, όλους τους φορείς οι οποίοι ενδιαφέρονται πραγματικά και εμπλέκονται στο τουριστικό προϊόν, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και το εμπόριο που είναι σημαντικό, αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού προϊόντος».

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης