Το ποσό των 60 εκατ. ευρώ είναι αρκετό για την Aegean και σε συνδυασμό με τα 120 εκατ. ευρώ της κρατικής ενίσχυσης αλλά και τα ταμειακά διαθέσιμα που είχε στο τέλος του έτους, της δίνουν τη δυνατότητα ακόμα και στο χειρότερο σενάριο να επιβιώσει για άλλους 18 μήνες.
Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα της χρήσης 2020.
Αυτή την περίοδο γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου μετά το Πάσχα και συγκεκριμένα 6-12 Μαΐου, να είναι όλα έτοιμα και από πλευράς εταιρείας και από πλευράς αρχών, ώστε να ανακοινωθούν οι όροι της αύξησης ( το Δ.Σ. προτείνει με συμμετοχή των παλαιών μετόχων), αλλά με ποιον τρόπο ακριβώς θα γίνει, με τι τιμή διάθεσης και με τι αναλογία.
Η εταιρεία συνεχίζει και στο πρώτο τρίμηνο λόγω των περιοριστικών μέτρων να «καίει χρήμα», περί τα 18-20 εκατ. ευρώ με τάσεις μείωσης μήνα με μήνα.
Για τους πρώτους 5 μήνες του 2021 θα συνεχίσει να καίει χρήμα και μετά θα μπορέσει να έχει μηδενικό αποτέλεσμα, αλλά όχι και να καλύψει την απώλεια.
Ο κ.Βασιλάκης ανέφερε πως στο χειρότερο σενάριο, τα πράγματα θα πηγαίναν καλύτερα φέτος έναντι της περσινής χρήσης, καθώς δε θα υπήρχε η ζημιά των 80 εκατ. ευρώ από τις κινήσεις αντιστάθμισης κινδύνου.
Ο κ.Βασιλάκης απέφυγε να δώσει εκτιμήσεις, καθώς υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα, ενώ σημείωση πως οι κρατήσεις για το καλοκαίρι είναι πολύ χαμηλές τώρα.
Η πορεία των εμβολιασμών αλλά και των κρουσμάτων θα καθορίσει την πορεία του τουρισμού το καλοκαίρι, ανέφερε και μάλιστα σημείωσε πως θα ήταν καλύτερο να καθυστερήσει 20 μέρες ή ένα μήνα το άνοιγμα της οικονομίας, από το να ανοίξει και όταν θα μπορεί ο κόσμος να ταξιδέψει να υπάρξει νέο κύμα στην Ελλάδα.
Αυτό που χρειάζεται είναι ευελιξία, ώστε ανάλογα με το πως θα είναι η ζήτηση να μπορεί να προσαρμόσει αυξομειώνοντας τα δρομολόγια.
Αναφορικά με τα νέα αεροσκάφη, υπάρχει υποχρέωση καταβολής 65 εκατ. δολάρια στο δεύτερο εξάμηνο και τονίστηκε πως η συμφωνία είναι πολύ καλή και υπάρχει δυνατότητα για μικρές αλλαγές.
Εκεί που υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο διαπραγμάτευσης είναι στα παλιά αεροσκάφη όπου λήγει η συμφωνία μίσθωσης.
Παίρνει αεροσκάφη από Αθήνα για απευθείας πτήσεις σε νησιά
Μεγαλύτερη βαρύτητα σε νησιά όπως Κρήτη, Ρόδος, Σαντορίνη, Μύκονος και Κέρκυρα θα δώσει η εταιρεία, παίρνοντας αεροσκάφη από την Αθήνα για απευθείας πτήσεις προς τα παραπάνω νησιά.
Αυτή η αλλαγή θα γίνει από τον Ιούλιο και μετά καθώς αναμένεται να είναι μικρή η τουριστική περίοδος.
Αυτή η αλλαγή γίνεται πιο επιθετικά φέτος καθώς θέλει μεγαλύτερη απόδοση, σε μία μικρή τουριστική περίοδο, αλλά δεν αλλάζει τη μακροπρόθεσμη στρατηγική.
Νέα τηλεδιάσκεψη σε ένα μήνα
Σε ένα μήνα θα γίνει νέα ενημέρωση για την αύξηση κεφαλαίου, ενώ η διοίκηση εκτίμησε πως πιθανότατα θα μπορεί να δώσει και περισσότερες λεπτομέρειες για την πορεία των κρατήσεων.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Βασιλάκης (Aegean): Η αύξηση των 60 εκατ. ευρώ είναι αρκετή - Αρχές Μαΐου οι όροι
Ακόμα και στο χειρότερο σενάριο με την αύξηση κεφαλαίου, την κρατική ενίσχυση και τα ταμειακά διαθέσιμα μπορεί να επιβιώσει για άλλους 18 μήνες
Σχόλια αναγνωστών