Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Ζημιές σε (αντ)ασφαλιστές άνω των 500 εκ από την μεγάλη πυρκαγιά στο Felicity Ace

Ζημιές σε (αντ)ασφαλιστές άνω των 500 εκ από την μεγάλη πυρκαγιά στο Felicity Ace
Πολύ επικίνδυνα τα πλοία RO-RO
Σχετικά Άρθρα

Ζημιές που θα υπερβούν τα 500 εκατομμύρια δολάρια ετοιμάζονται να γράψουν στα βιβλία τους οι (αντ)ασφαλιστές με το που έκανε ποδαρικό το 2022 από την φωτιά που ξέσπασε το φορτηγό πλοίο Felicity Ace.
Το πλοίο που απέπλευσε από την Γερμανία με προορισμό τις ΗΠΑ ήταν φορτωμένο με υπερπολυτελείας αυτοκίνητα. H φωτιά ξέσπασε σε ένα από τα αμπάρια του πλοίου, αναγκάζοντας το πλήρωμα να εγκαταλείψει το σκάφος, αφήνοντας το να παρασυρθεί στο μέσο του Ατλαντικού Ωκεανού.

Φορτωμένο με 3.945 υπερπολυτελείας αυτοκίνητα από τη Γερμανία


Tο πλοίο, το οποίο μπορεί να μεταφέρει περισσότερους από 18.700 τόνους φορτίου, ήταν φορτωμένο με πολυτελή αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων μάρκες όπως η Bentley, η Porsche, η Lamborghini και Audi. Όταν εκδηλώθηκε η πυρκαγιά δυτικά της Ponta Delgada της Πορτογαλίας, το Felicity Ace στα υπόγεια γκαράζ του είχε βάλει 3.945 αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την εταιρεία λογισμικού skytek το φορτίο ήταν πλήρως ασφαλισμένο και με τον όρο της πλήρους αντικατάστασης σε περίπτωση επέλευσης ζημιάς
Η Skytek αναφέρει επίσης ότι η εκτιμώμενη αγοραία αξία του πλοίου είναι 24,5 δισεκατομμύρια δολάρια και ότι οι ιδιοκτήτες αναζητούν ρυμουλκό για να μεταφέρει το πλοίο στο πιο κοντινό λιμάνι, αν και ακόμα δεν είναι σαφές σε ποιο λιμάνι θα μπορούσε να καταπλεύσει το φορτηγό πλοίο λόγω του μεγέθους του.

Έκρηξη πυρκαγιών τα τελευταία χρόνια – τα καταστρώματα φορτίων δεν διαχωρίζονται

Σύμφωνα με την Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS), ενώ οι απώλειες στη ναυτιλία έχουν μειωθεί κατά 50% την τελευταία δεκαετία, οι πυρκαγιές στα πλοία παραμένουν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα ασφάλειας, έχοντας αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία δέκα χρόνια μέχρι το 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η AGCS και μετά την αύξηση των περιστατικών τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και εμπορευματοκιβωτίων τύπου Roll-on/Roll-off (RoRos) φέρουν μεγάλους κινδύνους. Τα οχηματαγωγά πλοία και πλοία τύπου RoRo είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε ζητήματα πυρκαγιάς και ευστάθειας από άλλα πλοία, και απαιτούν αυξημένη προσοχή στη διαχείριση κινδύνου.
Για τη διευκόλυνση της μεταφοράς αυτοκινήτων, οι εσωτερικοί χώροι δεν χωρίζονται σε ξεχωριστά τμήματα όπως άλλα φορτηγά πλοία. Η έλλειψη εσωτερικών διαφραγμάτων μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πυρασφάλεια και μια μικρή πυρκαγιά σε ένα όχημα ή μία βλάβη στην μπαταρία μπορεί να θέσει ένα συμβάν πολύ γρήγορα εκτός ελέγχου. Μετά την φόρτωση των οχημάτων στο πλοίο, η πρόσβαση στα οχήματα δεν είναι εύκολη στην διάρκεια της πλεύσης του πλοίου.

Αλλαγές στα προγράμματα ασφάλισης RO-RO


Οι όγκοι αέρος αναφέρει η Allianz μέσα στα ανοιχτά καταστρώματα φορτίου «παρέχουν οξυγόνο σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς», ενώ ήδη μελετά νέα προγράμματα ασφάλισης κινδύνων RO – RO σε συνεργασία με διάφορες εταιρείες που εκμεταλλεύονται πλοία τύπου RO-RO.

Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης