Τι αναφέρει το προσχέδιο του εγγράφου για την συμβιβαστική πρόταση
Χώρες της ΕΕ διαπραγματεύονται εξαιρέσεις από τον προτεινόμενο φόρο στα ρυπογόνα καύσιμα αεροσκαφών για τα νησιά, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να ωφελήσει χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Μάλτα και η Ισπανία, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου που επικαλείται το Reuters.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε μια αναθεώρηση των κανόνων ενεργειακής φορολογίας το 2021 για να γίνουν πιο φιλικοί προς το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης της σταδιακής θέσπισης φόρων στα καύσιμα για πτήσεις εντός του μπλοκ των 27 εθνών, που επί του παρόντος διαφεύγουν των εισφορών σε όλη την ΕΕ.
Μια συμβιβαστική πρόταση, που είδε το Reuters και συντάχθηκε από το Βέλγιο που κατέχει την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, έδειξε ότι οι χώρες διαπραγματεύονται τώρα πιο ήπιους κανόνες για τα νησιά -τόσο τα νησιωτικά έθνη όσο και χώρες συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών εδαφών- που εξαρτώνται από την αεροπορία και τη ναυτιλία για τις μεταφορές και το εμπόριο.
Το σχέδιο θα απαλλάσσει τα νησιά από τον φόρο καυσίμων αεροσκαφών έως το 2032. Για άλλες χώρες, ένας ελάχιστος φορολογικός συντελεστής της ΕΕ θα ισχύει από το 2028 και θα αυξάνεται σταδιακά, ενώ τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν επίσης την επιλογή να εισαγάγουν τις δικές τους εθνικές εισφορές αμέσως μετά την υιοθέτηση της πολιτικής.
Οι αλλαγές στοχεύουν να κερδίσουν την υποστήριξη από νησιωτικά έθνη που έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η πολιτική θα έπληττε ιδιαίτερα τις οικονομίες τους. Τα νησιά θα λάβουν επίσης ορισμένες απαλλαγές από τους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές της ΕΕ για τη ναυτιλία, σύμφωνα με το σχέδιο συμβιβασμού.
Η αλλαγή της φορολογικής πολιτικής της ΕΕ είναι τρομερά δύσκολη γιατί απαιτεί ομόφωνη έγκριση από όλες τις χώρες της ΕΕ - που σημαίνει ότι οποιαδήποτε κυβέρνηση μπορεί να την εμποδίσει.
Η εξαίρεση των νησιών θα μπορούσε, ωστόσο, να παρεμποδίσει την ικανότητα να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Οι πτήσεις από και προς τα νησιά αντιπροσωπεύουν περίπου το 22% της συνολικής χρήσης καυσίμων από πτήσεις εντός της ΕΕ, ανέφερε η Transport and Environment.
Διπλωμάτες χωρών της ΕΕ επρόκειτο να συζητήσουν τη συμβιβαστική λύση την Πέμπτη, και στη συνέχεια εάν οι χώρες φαίνεται πιθανό να τον υποστηρίξουν, ο συμβιβασμός θα μπορούσε να σταλεί στους πρεσβευτές τους για έγκριση.
Ορισμένοι διπλωμάτες της ΕΕ έχουν προειδοποιήσει στο παρελθόν να μην πιέσουν μέτρα που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές των καυσίμων για τους ψηφοφόρους, ενόψει των εκλογών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούνιο.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε μια αναθεώρηση των κανόνων ενεργειακής φορολογίας το 2021 για να γίνουν πιο φιλικοί προς το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης της σταδιακής θέσπισης φόρων στα καύσιμα για πτήσεις εντός του μπλοκ των 27 εθνών, που επί του παρόντος διαφεύγουν των εισφορών σε όλη την ΕΕ.
Μια συμβιβαστική πρόταση, που είδε το Reuters και συντάχθηκε από το Βέλγιο που κατέχει την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, έδειξε ότι οι χώρες διαπραγματεύονται τώρα πιο ήπιους κανόνες για τα νησιά -τόσο τα νησιωτικά έθνη όσο και χώρες συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών εδαφών- που εξαρτώνται από την αεροπορία και τη ναυτιλία για τις μεταφορές και το εμπόριο.
Το σχέδιο θα απαλλάσσει τα νησιά από τον φόρο καυσίμων αεροσκαφών έως το 2032. Για άλλες χώρες, ένας ελάχιστος φορολογικός συντελεστής της ΕΕ θα ισχύει από το 2028 και θα αυξάνεται σταδιακά, ενώ τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν επίσης την επιλογή να εισαγάγουν τις δικές τους εθνικές εισφορές αμέσως μετά την υιοθέτηση της πολιτικής.
Οι αλλαγές στοχεύουν να κερδίσουν την υποστήριξη από νησιωτικά έθνη που έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η πολιτική θα έπληττε ιδιαίτερα τις οικονομίες τους. Τα νησιά θα λάβουν επίσης ορισμένες απαλλαγές από τους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές της ΕΕ για τη ναυτιλία, σύμφωνα με το σχέδιο συμβιβασμού.
Η αλλαγή της φορολογικής πολιτικής της ΕΕ είναι τρομερά δύσκολη γιατί απαιτεί ομόφωνη έγκριση από όλες τις χώρες της ΕΕ - που σημαίνει ότι οποιαδήποτε κυβέρνηση μπορεί να την εμποδίσει.
Η εξαίρεση των νησιών θα μπορούσε, ωστόσο, να παρεμποδίσει την ικανότητα να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Οι πτήσεις από και προς τα νησιά αντιπροσωπεύουν περίπου το 22% της συνολικής χρήσης καυσίμων από πτήσεις εντός της ΕΕ, ανέφερε η Transport and Environment.
Διπλωμάτες χωρών της ΕΕ επρόκειτο να συζητήσουν τη συμβιβαστική λύση την Πέμπτη, και στη συνέχεια εάν οι χώρες φαίνεται πιθανό να τον υποστηρίξουν, ο συμβιβασμός θα μπορούσε να σταλεί στους πρεσβευτές τους για έγκριση.
Ορισμένοι διπλωμάτες της ΕΕ έχουν προειδοποιήσει στο παρελθόν να μην πιέσουν μέτρα που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές των καυσίμων για τους ψηφοφόρους, ενόψει των εκλογών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούνιο.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών