Ο Λευκός Οίκος και οι ομοσπονδιακές κυβερνητικές υπηρεσίες έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν επρόκειτο για τρομοκρατική επίθεση
Σοβαρά ερωτήματα για την τυχαιότητα της κατάρρευσης της γέφυρας της Βαλτιμόρης έχουν εγερθεί τις τελευταίες ώρες στις ΗΠΑ, με τον απόστρατο αντιστράτηγο Michael Flynn να προσπαθεί να δώσει κάποιες εξηγήσεις που εντείνουν τις ανησυχίες για τις προεκτάσεις της.
«Μπορούμε να πάρουμε την ιδέα ότι αυτή η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης ήταν μια τρομοκρατική επίθεση...», είπε ο πρώην σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του προέδρου Donald Trump (και απόστρατος αντιστράτηγος) Michael Flynn.
Ο Flynn χαρακτήρισε το συμβάν με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έπληξε τη γέφυρα μήκους 1,6 μιλίων στο λιμάνι της Βαλτιμόρης ως εκδήλωση "μαύρου κύκνου".
Εν τω μεταξύ, ο Λευκός Οίκος και οι ομοσπονδιακές κυβερνητικές υπηρεσίες έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν επρόκειτο για τρομοκρατική επίθεση.
Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία εύρεσης εργασίας BalticShipping δείχνει ότι ο καπετάνιος του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι Ουκρανός.
Το κόστος
Την ίδια ώρα, εντείνονται οι ανησυχίες για το κόστος της κατάρρευσης της γέφυρας.
Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων από την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης στις 26 Μαρτίου πιθανότατα θα πέσει στους αντασφαλιστές.
Το πλοίο έχει αντασφαλιστική κάλυψη περίπου 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έναντι παρακράτησης 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Chubb αναφέρεται ότι είναι ο κύριος ασφαλιστής στην κάλυψη ιδιοκτησίας της γέφυρας, αλλά ενδέχεται να ανακτήσει τις ζημίες που καταβλήθηκαν.
Σημειώνεται όμως ότι είναι ακόμη νωρίς, και αυτό θα είναι μια περίπλοκη απώλεια.
Επίσης, το ζήτημα περιστρέφεται γύρω από μια αναδυόμενη διακοπή στις αλυσίδες εφοδιασμού στο μέσο του Ατλαντικού.
Το κύριο λιμάνι της Ανατολικής Ακτής έχει πλέον παραλύσει λόγω της γέφυρας που εμποδίζει τη μόνη λωρίδα πλοίων μέσα και έξω από το λιμάνι.
Το Bloomberg αναφέρει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα διαταραχθεί.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η Mazda Motor και η Mercedes Benz, η Subaru Αμερικής, η Mitsubishi Motors της Βόρειας Αμερικής και ο Όμιλος Volkswagen έχουν τη μεγαλύτερη έκθεση στο λιμάνι.
«Είναι ένα μεγάλο λιμάνι με πολλή ροή μέσω αυτού, επομένως θα έχει αντίκτυπο», δήλωσε στο Bloomberg TV, ο John Lawler, οικονομικός διευθυντής της Ford Motor.
«Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να δεσμεύσουμε τους πελάτες να κάνουν σχέδια για εμπορευματοκιβώτια που είχαν αρχικά δρομολογηθεί στη Βαλτιμόρη και θα εκφορτωθούν σε άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής», είπε στο CNBC ο Paul Brashier, αντιπρόεδρος draayage και intermodal για την ITS Logistics.
«Αυτοί οι εκτρεπόμενοι όγκοι θα επηρεάσουν τα λιμάνια της Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ, του Νόρφολκ και των Νοτιοανατολικών Ακτών και πρέπει να προετοιμάσουμε την ικανότητα μεταφοράς και μεταφόρτωσης για να φέρουμε αυτό το φορτίο στο προβλεπόμενο δίκτυο», είπε ο Brashier.
Ο Goetz Alebrand, ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής των θαλάσσιων μεταφορών για την Αμερική στην DHL Global Forwarding, δήλωσε στο CNBC:
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd's List, η Βαλτιμόρη είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 207 κλήσεις λιμένων το μήνα.
Η σημασία της Βαλτιμόρης
Ο Brendan Murray του Bloomberg εξηγεί πώς η γέφυρα που κατέρρευσε μπλοκάρει τη μόνη λωρίδα ναυτιλίας μέσα και έξω από το λιμάνι της Βαλτιμόρης.
Επομένως, πρόκειται να πυροδοτήσει μια κρίση εφοδιαστικής αλυσίδας στον Μέσο Ατλαντικό.
Μια οικονομική διαταραχή κατά μήκος της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ εκτυλίσσεται με δυνητικά τραγικές ανθρώπινες συνέπειες, αφού ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χτύπησε τη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη, με αποτέλεσμα σχεδόν ολόκληρη τη δομή του δρόμου να καταρρεύσει.
Η μεγάλη ανησυχία τις επόμενες ημέρες θα είναι σκληρά ερωτήματα σχετικά με τις επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, τους επιβάτες, τους ταξιδιώτες διακοπών και την οικονομία σε ολόκληρη την περιοχή.
Η Βαλτιμόρη είναι το πιο εσωτερικό λιμάνι στην ανατολική ακτή και συνδέεται με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων I-95.
Χωρίς εμπορικά πλοία να πλέουν εντός και εκτός λιμανιού σύντομα, αυτό είναι καταστροφικό για τις λιμενικές λειτουργίες και θα μπορούσε να πυροδοτήσει προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στο μέσο του Ατλαντικού και στα βορειοανατολικά.
www.bankingnews.gr
«Μπορούμε να πάρουμε την ιδέα ότι αυτή η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης ήταν μια τρομοκρατική επίθεση...», είπε ο πρώην σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του προέδρου Donald Trump (και απόστρατος αντιστράτηγος) Michael Flynn.
Ο Flynn χαρακτήρισε το συμβάν με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έπληξε τη γέφυρα μήκους 1,6 μιλίων στο λιμάνι της Βαλτιμόρης ως εκδήλωση "μαύρου κύκνου".
Εν τω μεταξύ, ο Λευκός Οίκος και οι ομοσπονδιακές κυβερνητικές υπηρεσίες έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν επρόκειτο για τρομοκρατική επίθεση.
Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία εύρεσης εργασίας BalticShipping δείχνει ότι ο καπετάνιος του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι Ουκρανός.
REPORT: There were no vehicles traveling on the Francis Scott Key Bridge when it fell into the ocean thanks to heroic police officers who jumped into action.
— Collin Rugg (@CollinRugg) March 26, 2024
It has now been confirmed that the only people on the bridge when it collapsed was a pothole repair crew.
A total of… pic.twitter.com/U6PZPO8SDG
Το κόστος
Την ίδια ώρα, εντείνονται οι ανησυχίες για το κόστος της κατάρρευσης της γέφυρας.
Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων από την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης στις 26 Μαρτίου πιθανότατα θα πέσει στους αντασφαλιστές.
Το πλοίο έχει αντασφαλιστική κάλυψη περίπου 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έναντι παρακράτησης 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Chubb αναφέρεται ότι είναι ο κύριος ασφαλιστής στην κάλυψη ιδιοκτησίας της γέφυρας, αλλά ενδέχεται να ανακτήσει τις ζημίες που καταβλήθηκαν.
Σημειώνεται όμως ότι είναι ακόμη νωρίς, και αυτό θα είναι μια περίπλοκη απώλεια.
Επίσης, το ζήτημα περιστρέφεται γύρω από μια αναδυόμενη διακοπή στις αλυσίδες εφοδιασμού στο μέσο του Ατλαντικού.
Το κύριο λιμάνι της Ανατολικής Ακτής έχει πλέον παραλύσει λόγω της γέφυρας που εμποδίζει τη μόνη λωρίδα πλοίων μέσα και έξω από το λιμάνι.
Το Bloomberg αναφέρει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα διαταραχθεί.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η Mazda Motor και η Mercedes Benz, η Subaru Αμερικής, η Mitsubishi Motors της Βόρειας Αμερικής και ο Όμιλος Volkswagen έχουν τη μεγαλύτερη έκθεση στο λιμάνι.
«Είναι ένα μεγάλο λιμάνι με πολλή ροή μέσω αυτού, επομένως θα έχει αντίκτυπο», δήλωσε στο Bloomberg TV, ο John Lawler, οικονομικός διευθυντής της Ford Motor.
«Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να δεσμεύσουμε τους πελάτες να κάνουν σχέδια για εμπορευματοκιβώτια που είχαν αρχικά δρομολογηθεί στη Βαλτιμόρη και θα εκφορτωθούν σε άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής», είπε στο CNBC ο Paul Brashier, αντιπρόεδρος draayage και intermodal για την ITS Logistics.
«Αυτοί οι εκτρεπόμενοι όγκοι θα επηρεάσουν τα λιμάνια της Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ, του Νόρφολκ και των Νοτιοανατολικών Ακτών και πρέπει να προετοιμάσουμε την ικανότητα μεταφοράς και μεταφόρτωσης για να φέρουμε αυτό το φορτίο στο προβλεπόμενο δίκτυο», είπε ο Brashier.
Ο Goetz Alebrand, ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής των θαλάσσιων μεταφορών για την Αμερική στην DHL Global Forwarding, δήλωσε στο CNBC:
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd's List, η Βαλτιμόρη είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 207 κλήσεις λιμένων το μήνα.
Η σημασία της Βαλτιμόρης
Ο Brendan Murray του Bloomberg εξηγεί πώς η γέφυρα που κατέρρευσε μπλοκάρει τη μόνη λωρίδα ναυτιλίας μέσα και έξω από το λιμάνι της Βαλτιμόρης.
Επομένως, πρόκειται να πυροδοτήσει μια κρίση εφοδιαστικής αλυσίδας στον Μέσο Ατλαντικό.
Μια οικονομική διαταραχή κατά μήκος της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ εκτυλίσσεται με δυνητικά τραγικές ανθρώπινες συνέπειες, αφού ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χτύπησε τη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη, με αποτέλεσμα σχεδόν ολόκληρη τη δομή του δρόμου να καταρρεύσει.
Η μεγάλη ανησυχία τις επόμενες ημέρες θα είναι σκληρά ερωτήματα σχετικά με τις επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, τους επιβάτες, τους ταξιδιώτες διακοπών και την οικονομία σε ολόκληρη την περιοχή.
Η Βαλτιμόρη είναι το πιο εσωτερικό λιμάνι στην ανατολική ακτή και συνδέεται με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων I-95.
Χωρίς εμπορικά πλοία να πλέουν εντός και εκτός λιμανιού σύντομα, αυτό είναι καταστροφικό για τις λιμενικές λειτουργίες και θα μπορούσε να πυροδοτήσει προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στο μέσο του Ατλαντικού και στα βορειοανατολικά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών