Συμφωνία για την κλοπή των κερδών από τα ρωσικά assets μετά από την υιοθέτηση του οδικού χάρτη ΗΠΑ και Γαλλίας - Το σχέδιο κατά της Κίνας
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων στην ανακοίνωση προέβη ο Αμερικανός πρόεδρος.
«Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden είπε την Κυριακή (9/6) ότι κατέληξε σε συμφωνία με τον Γάλλο πρόεδρο Eammuel Macron για τη χρήση κερδών από παγωμένα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία προκειμένου να ενισχύσει την Ουκρανία», ανέφερε το Reuters.
Στις 8/6 ΗΠΑ και Γαλλία υιοθέτησαν έναν οδικό χάρτη μετά την επίσκεψη Biden στο Παρίσι στον οποίο συμφώνησαν να συνεχίσουν να εργάζονται για τη μεταφορά εσόδων από δεσμευμένα αποθεματικά στο Κίεβο.
Πρόκειται για μία πρωτοφανή απόφαση, που διχάζει έντονα τη Δύση, καθώς ισοδυναμεί με κλοπή - παραβιάζει τα συναλλακτικά ήθη του διεθνούς εμπορίου αλλά το διεθνές δίκαιο όσον αφορά την ασφάλεια της ιδιοκτησίας.
Η ρωσική απάντηση
Αξίζει να επισημανθεί πως ο Vladimir Putin υπέγραψε διάταγμα που ορίζει αποζημίωση για τυχόν απώλειες σε περίπτωση κατάσχεσης ρωσικών περιουσιακών στοιχείων στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη.
Πιο συγκεκριμένα, το κείμενο του διατάγματος που δημοσιεύτηκε στη ρωσική Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ορίζει πως «κάθε Ρώσος πολίτης έχει το δικαίωμα να προσφύγει δικαστικά για να διαπιστωθεί το γεγονός της αδικαιολόγητης στέρησης δικαιωμάτων του σε ιδιοκτησία του, κατόπιν απόφασης κράτους ή δικαστικού σώμα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και της ΕΕ, και να διεκδικήσει αποζημίωση σε περίπτωση απωλειών».
Η δε Ρωσική Ομοσπονδία ή η Κεντρική Τράπεζα μπορεί να ενεργήσει ως κάτοχος δικαιωμάτων.
Για να υπάρξει αποζημίωση, καθίσταται δυνατή η κατάσχεση της περιουσίας και στη συνέχεια η μεταβίβασή της στον πληγέντα.
Υπενθυμίζεται πως η ιταλική Unicredit και άλλη μία αμερικανική τράπεζα έχουν ήδη υποστεί σκληρές συνέπειες...
Όπως σημειώνει το Ria Novosti, η ρωσική κυβέρνηση πρέπει, εντός τεσσάρων μηνών, να τροποποιήσει τους νόμους που είναι απαραίτητοι για την εφαρμογή του προεδρικού διατάγματος.
Τον Απρίλιο ο Αμερικανός πρόεδρος Joe Biden υπέγραψε νόμο που δίνει στον Πρόεδρο των ΗΠΑ το δικαίωμα να κατάσχει ρωσικά περιουσιακά στοιχεία στην Αμερική και να τα «αξιοποιήσει» για τις ανάγκες ανοικοδόμησης της Ουκρανίας.
Ο λεγόμενος νόμος REPO επιτρέπει στον αρχηγό του κράτους να αποφασίζει για τη δήμευση χωρίς την έγκριση του Κογκρέσου.
Ενάντια στην Κίνα
Ο βασικός στόχος του Biden είναι να αποτρέψει τον Trump από το να διαταράξει την τρέχουσα δομή των βασικών συμμαχιών των ΗΠΑ και έτσι να αποδυναμώσει το συνολικό στρατηγικό πλαίσιο που έχει δημιουργήσει για να αντιμετωπίσει την Κίνα, σύμφωνα με αναλυτές.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Biden, ο Macron εξέφρασε επίσης ανησυχίες για τη λεγόμενη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
«Στο οικονομικό μέτωπο, ανησυχούμε και οι δύο για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές της Κίνας, οι οποίες προκαλούν πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
Αυτό είναι τόσο σημαντικό για την παγκόσμια οικονομία που πρέπει να δράσουμε με συντονισμένο τρόπο», είπε ο Macron στους δημοσιογράφουw.
Ενώ ο Macron ζήτησε «συντονισμένη» δράση κατά των αποκαλούμενων αθέμιτων εμπορικών πρακτικών της Κίνας, οι τελευταίες ειδήσεις από δυτικά μέσα ενημέρωσης υποδηλώνουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέστειλε την απόφασή της για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα για μερικές ακόμη ημέρες, υποκείμενες πιθανές ακούσιες συνέπειες οποιουδήποτε αύξηση των τιμολογίων.
Αν και ο Macron δεν ανέφερε άμεσα την κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, ο κύριος στόχος του μπορεί να είναι ο κινεζικός κλάδος ηλεκτρικών οχημάτων, δεδομένης της πρόσφατης απειλής ευρωπαϊκών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με αναλυτές.
Οι δηλώσεις του Macron αντικατοπτρίζουν τη διττή στρατηγική της Γαλλίας στη στάση της απέναντι στην οικονομική και εμπορική συνεργασία με την Κίνα, δήλωσε στους Global Times την Κυριακή 9 Ιουνίου ο Sun Yanhong, ανώτερος ερευνητής στο Ινστιτούτο Ευρωπαϊκών Σπουδών της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών.
Από τη μία πλευρά, η Γαλλία θέλει περισσότερο εμπόριο με την Κίνα, ώστε να εξάγει περισσότερα αεροσκάφη και γεωργικά προϊόντα στην Κίνα, αλλά από την άλλη πλευρά, η Γαλλία έχει επίσης επιδείξει προστατευτισμό, είπε, σημειώνοντας ότι η Γαλλία ήταν ο κύριος υποστηρικτής πίσω από την αντι-Ε.Ε. έρευνες επιδοτήσεων για κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα τον Οκτώβριο του 2023.
Ο ισχυρισμός δυτικών πολιτικών και μέσων ενημέρωσης ότι ο κλάδος των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έχει «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» είναι αβάσιμος, είπε η Sun.
«Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές EV από την Κίνα είναι μια καθαρά εμπορική δραστηριότητα, η οποία είναι εκτός πραγματικής ζήτησης.
Επιπλέον, η ΕΕ στοχεύει να τερματίσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035, αλλά εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το πρόβλημα της ανεπαρκούς παραγωγικής ικανότητας EVs.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών