Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κόλαση στην Ταϊβάν - Οι ΗΠΑ απειλούν το ναυτικό της Κίνας με το υποβρύχιο υπερόπλο Orca - Πώς απαντά το Πεκίνο

Κόλαση στην Ταϊβάν - Οι ΗΠΑ απειλούν το ναυτικό της Κίνας με το υποβρύχιο υπερόπλο Orca - Πώς απαντά το Πεκίνο
Κίνδυνος - θάνατος το υποβρύχιο UAV για τον κινεζικό στόλο στον Ειρηνικό
Καθώς η κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας γίνεται ολοένα και πιο τεταμένη, ιδίως ανάμεσα στην Κίνα και τις νατοϊκές δυνάμεις που δηλώνουν έτοιμες να πολεμήσουν υπέρ της Ταϊβάν, οι ΗΠΑ ρίχνουν στα νερά του Ειρηνικού ένα νέο, πανίσχυρο όπλο.
Πιο συγκεκιρμένα, το νέο μη επανδρωμένο υποβρύχιο σκάφος Orca του Αμερικανικού Ναυτικού είναι μεγέθους παρόμοιου με ένα ... φορτηγό και θα μπορούσε να αποτελέσει ισχυρή αποτρεπτική δύναμη έναντι της Κίνας, όπως λένε οι Αμερικανοί.
Το Extra Large Unmanned Underwater Vehicle (XLUUV), όπως είναι το πλήρες όνομά του, έχει μήκος 51 πόδια και μπορεί να εκτελεί μυστικές αποστολές, όπως η τοποθέτηση ναρκών.
Η πρώτη Orca ξεκίνησε δοκιμές το 2023, ενώ η δεύτερη εκδοχή ξεκίνησε τις θαλάσσιες δοκιμές της στα τέλη του προηγούμενου μήνα στα ανοιχτά της Νότιας Καλιφόρνιας.

H «Οrca» μπαίνει στον επικείμενο πόλεμο της Ταϊβάν

Orca_Boeing_XLUUV.webp

Το Ναυτικό των ΗΠΑ εξετάζει διάφορα μη επανδρωμένα υποβρύχια οχήματα, αλλά κανένα δεν φτάνει τις δυνατότητες της Orca.
Αυτή η νέα προσθήκη έρχεται ενόψει του 2027, χρονιά-στόχο για το Ναυτικό των ΗΠΑ, καθώς ο Xi Jinping έχει δώσει εντολή στις δυνάμεις της Κίνας να είναι έτοιμες για επίθεση στην Ταϊβάν μέχρι τότε.
Το χρονικό αυτό παράθυρο, γνωστό ως «Davidson window», επηρεάζει πλέον και τους στρατιωτικούς προϋπολογισμούς των ΗΠΑ.
«Ο Πρόεδρος Xi έχει ζητήσει από τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό να είναι έτοιμος για εισβολή στην Ταϊβάν μέχρι το 2027», ανέφερε ο Διευθυντής της CIA, William Burns, το 2023.

Κίνδυνος - θάνατος το υποβρύχιο UAV για τον κινεζικό στόλο

Orca_Submarine_from_Boeing.webp

Το πρόγραμμα Orca, το μεγαλύτερο μη επανδρωμένο όχημα του Ναυτικού, ξεκίνησε ως επείγουσα ανάγκη για ένα υποβρύχιο σύστημα τοποθέτησης ναρκών, ύστερα από αίτημα της Αμερικανικής Διοίκησης Ινδο-Ειρηνικού.
Η Boeing ανέλαβε το συμβόλαιο το 2019 και το πρώτο πρωτότυπο Orca έκανε την εμφάνισή του το 2023, ενώ τέσσερα ακόμη σκάφη είναι υπό κατασκευή στην Καλιφόρνια.
Το Orca, που τροφοδοτείται από κινητήρα ντίζελ και διαθέτει 34 πόδια χώρου για φορτίο, έχει εμβέλεια περίπου 6.500 ναυτικών μιλίων και έχει επιδείξει ικανότητα αυτόνομης λειτουργίας για 48 ώρες, καλύπτοντας πάνω από 120 ναυτικά μίλια.
Χρησιμεύει ιδιαίτερα για την τοποθέτηση ναρκών σε περιοχές όπως η Ταϊβάν, όπου τα ρηχά νερά και η επικίνδυνη ακτογραμμή αποτελούν ιδανικό πεδίο για υποβρύχιο πόλεμο.
Οι αναλυτές τονίζουν ότι οι νάρκες αποτελούν «χαμηλού κόστους τρόπο να διαταράξουν τα στρατιωτικά σχέδια της Κίνας, αυξάνοντας τον κίνδυνο αποτυχίας τους».
Η Orca θα μπορούσε επίσης να επιτεθεί σε κινεζικά υποβρύχια, παρέχοντας πλεονέκτημα στις ΗΠΑ για την αντιμετώπιση των πυρηνικών και συμβατικών υποβρυχίων της Κίνας, ειδικά των νέων πυραύλων JL-3 που μπορούν να απειλήσουν στόχους στις ΗΠΑ.
Αυτή η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στο Ναυτικό να επεκτείνει το φάσμα δράσης των επανδρωμένων δυνάμεών του, επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν σε άλλες κρίσιμες αποστολές.

Σχεδιασμένο για τις ανάγκες της Ταϊβαν αλλά με δυνατότητα χρήσης ως στην ... Αρκτική

Βάσει των παραπάνω φαίνεται πως το Orca έχει πολλαπλές χρήσεις για την αποτροπή της Κίνας.
Το κάθε σκάφος θα είναι εξοπλισμένο για την κρυφή τοποθέτηση ναρκών στη θάλασσα, εάν επιδεινωθεί μια κρίση.
Τα ρηχά νερά και η επικίνδυνη ακτογραμμή της Ταϊβάν είναι ιδανικά για πόλεμο ναρκών, που αποτελεί «έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο να παρεμβληθεί στα στρατιωτικά σχέδια της Κίνας, αυξάνοντας τον κίνδυνο αποτυχίας», όπως σχολιάζει μια ομάδα αναλυτών.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι, σύμφωνα με το Ναυτικό, η Orca μπορεί να εκτελέσει περίπλοκες υποβρύχιες εργασίες τοποθέτησης ναρκών, οι οποίες κανονικά θα απαιτούσαν επανδρωμένο υποβρύχιο.
Η μεγάλη αυτονομία της Orca της επιτρέπει να επιχειρεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε απαιτητικά υποβρύχια περιβάλλοντα, με πολύ χαμηλότερο κόστος από μια επανδρωμένη πλατφόρμα και με μικρότερο κίνδυνο για τα πληρώματα.
Όπως δήλωσε η CNO Franchetti στο CSIS, «γνωρίζουμε ότι πρέπει να υιοθετήσουμε ρομποτικές, οικονομικότερες, αυτόνομες τεχνολογίες για να επεκτείνουμε την εμβέλεια και τη θανατηφόρα αποτελεσματικότητα του στόλου μας».
Η Orca έχει επίσης τη δυνατότητα να αναλάβει άλλες κρίσιμες αποστολές, όπως τον εντοπισμό κινεζικών υποβρυχίων.
Η αμερικανική στρατηγική στηρίζεται στο πλεονέκτημα στον υποβρύχιο τομέα για να εξουδετερώσει τις συμβατικές και πυρηνικές υποβρύχιες δυνατότητες της Κίνας. Ειδικότερα, τα κινεζικά πυρηνικά υποβρύχια που φέρουν βαλλιστικούς πυραύλους αποτελούν αυξανόμενη απειλή, με την Κίνα να έχει αναπτύξει το νέο πύραυλο JL-3 (CH-SS-N-20) στο υποβρύχιο Type-094 το 2022.
Η μεγάλη εμβέλεια του πυραύλου αυτού θα μπορούσε να επιτρέψει στα κινεζικά υποβρύχια να περιφέρονται σε πιο κοντινές τοποθεσίες και να θέτουν στο στόχαστρο περιοχές εντός των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ένα αυτόνομο σύστημα σαν την Orca θα μπορούσε να δυσχεράνει σημαντικά τέτοιες κινήσεις της Κίνας.
Όλες αυτές οι δυνατότητες της Orca διευκολύνουν τη λειτουργία των επανδρωμένων υποβρυχίων, επιτρέποντας τους να αναλάβουν άλλες κρίσιμες αποστολές.
Η χρήση των Orca θα μπορούσε να επεκταθεί από την Αρκτική μέχρι τη Νότια Κινεζική Θάλασσα, γεγονός που σημαίνει ότι το Ναυτικό των ΗΠΑ θα χρειαστεί περισσότερες από πέντε ή έξι Orca για να καλύψει τις ανάγκες του.

Πώς απαντά η Κίνα στα «υποβρύχια» σχέδια των ΗΠΑ

222_10.jpg

«Η Κίνα στοχεύει να δημιουργήσει ναυτική δύναμη που θα λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας έναντι οποιασδήποτε παρέμβασης των ΗΠΑ σε σύγκρουση στην περιοχή των πλησίον θαλασσών της Κίνας», σημείωσε ο Ron O’Rourke της Congressional Research Service.
Το Αμερικανικό Ναυτικό πρέπει να διατηρήσει το πλεονέκτημα στον υποβρύχιο τομέα για να αποτρέψει τα σχέδια του Xi Jinping.
Η Υποναύαρχος Lisa Franchetti, αρχηγός του Ναυτικού, ανέφερε ότι είναι προσωπική της αποστολή να επιταχύνει τις δυνατότητες των ΗΠΑ στον τομέα αυτό.
«Το 2027 θα είμαι η αρχηγός του Ναυτικού, οπότε αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω περισσότερα και να τα κάνω γρηγορότερα».
Από την πλευρά του, ο Διοικητής Timothy Rochholz τόνισε επίσης τη σημασία του Orca για το μέλλον του Ναυτικού: «Πρέπει να ολοκληρώσουμε την αποστολή που μας έχουν αναθέσει οι διοικητές μας, παραδίδοντας την Orca έτοιμη για μάχη στο στόλο όσο το δυνατόν συντομότερα».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης