Μεγάλες ανατροπές στο από ετών σταθερό καθεστώς της αυτοκινητοβιομηχανίας θα συμβούν το 2025
Κατά 2,1% εκτιμάται να αναπτυχθεί ο κλάδος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το 2025 επαφιόμενος στην αναμενόμενη αύξηση της κατανάλωσης και στην νομισματική χαλάρωση, μετά από μία οριακή ανάπτυξη 0,5% το 2024.
Μέγα εμπόδιο, ωστόσο της ανάπτυξης η επιβολή των δασμών που σχεδιάζει η κυβέρνηση των ΗΠΑ, αλλά και η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω κυρίως της πολιτικής διαμάχης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Πολύ άσχημα τα μαντάτα για την Ευρώπη – στο κόκκινο οι προμηθευτές
Η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη ολισθαίνει με την ανάπτυξη του κλάδου να συρρικνώνεται κατά 3,9% το 2024 σύμφωνα με τις προβλέψεις της ασφαλιστικής πιστώσεων Atradius.
Ακόμα και με μία μέτρια αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης η ανάκαμψη δεν θα είναι μεγαλύτερη του 1,6%.
Σε καθεστώς υψηλού κινδύνου έχουν περάσει οι προμηθευτές λόγω της αύξησης του χρόνου αποπληρωμής των οφειλών τους από πολύ μεγάλες και άλλοτε φερέγγυες αγορά όπως είναι η Γερμανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης φρενάρει απόρροια των δασμών που επιβάλλονται στις εισαγωγές των ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, προβληματίζοντας για την μελλοντική πορεία του κλάδου.
Ανώμαλο ξεκίνημα στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ
Μετά από μία άνοδο του κλάδου 6,4% πέρυσι στις ΗΠΑ το 2023, η ανάπτυξη κατέβασε ταχύτητα το 2024, στο 3,8% ενώ οριακή προβλέπεται αν είναι το 2025, μόλις 0,8%.
Πολύ κάτω των στόχων οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ανάπτυξη του κλάδου των ηλεκτρικών οχημάτων σύμφωνα με την Atradius θα είναι 9,5% λόγω των σοβαρών καθυστερήσεων που καταγράφονται σε επενδύσεις υποδομών.
Περαιτέρω προβλήματα και μάλιστα σοβαρά στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων θα καταγραφούν εάν η κυβέρνηση των ΗΠΑ αλλάξει την πολιτική των δασμών.
Μία τέτοια πολιτική νομοτελειακά θα φέρει τα πάνω κάτω στις αλυσίδες εφοδιασμού ενώ θα αυξήσει σημαντικά το κόστος των εισαγόμενων εξαρτημάτων και λοιπών υλικών.
Τσαλακωμένη η εικόνα παραγωγής αυτοκινήτων στην Κίνα
Μόλις 1% εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα από 5,2% το 2024 και 14% το 2023.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα είναι υψηλή, ωστόσο στην Κινεζική αγορά λειτουργούν πολλές μικρές επιχειρήσεις οι οποίες εγκυμονούν υψηλό κίνδυνο πτώχευσης, καθώς η χρηματοδότηση για την λειτουργία τους εδράζεται σε ξένους επενδυτές.
Αν, οι ξένοι επενδυτές αποσυνδέσουν την στρόφιγγα της ρευστότητας, τότε ο κίνδυνος των αφερεγγυοτήτων και πτωχεύσεων θα είναι πολύ υψηλός.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Μέγα εμπόδιο, ωστόσο της ανάπτυξης η επιβολή των δασμών που σχεδιάζει η κυβέρνηση των ΗΠΑ, αλλά και η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω κυρίως της πολιτικής διαμάχης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Πολύ άσχημα τα μαντάτα για την Ευρώπη – στο κόκκινο οι προμηθευτές
Η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη ολισθαίνει με την ανάπτυξη του κλάδου να συρρικνώνεται κατά 3,9% το 2024 σύμφωνα με τις προβλέψεις της ασφαλιστικής πιστώσεων Atradius.
Ακόμα και με μία μέτρια αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης η ανάκαμψη δεν θα είναι μεγαλύτερη του 1,6%.
Σε καθεστώς υψηλού κινδύνου έχουν περάσει οι προμηθευτές λόγω της αύξησης του χρόνου αποπληρωμής των οφειλών τους από πολύ μεγάλες και άλλοτε φερέγγυες αγορά όπως είναι η Γερμανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης φρενάρει απόρροια των δασμών που επιβάλλονται στις εισαγωγές των ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, προβληματίζοντας για την μελλοντική πορεία του κλάδου.
Ανώμαλο ξεκίνημα στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ
Μετά από μία άνοδο του κλάδου 6,4% πέρυσι στις ΗΠΑ το 2023, η ανάπτυξη κατέβασε ταχύτητα το 2024, στο 3,8% ενώ οριακή προβλέπεται αν είναι το 2025, μόλις 0,8%.
Πολύ κάτω των στόχων οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ανάπτυξη του κλάδου των ηλεκτρικών οχημάτων σύμφωνα με την Atradius θα είναι 9,5% λόγω των σοβαρών καθυστερήσεων που καταγράφονται σε επενδύσεις υποδομών.
Περαιτέρω προβλήματα και μάλιστα σοβαρά στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων θα καταγραφούν εάν η κυβέρνηση των ΗΠΑ αλλάξει την πολιτική των δασμών.
Μία τέτοια πολιτική νομοτελειακά θα φέρει τα πάνω κάτω στις αλυσίδες εφοδιασμού ενώ θα αυξήσει σημαντικά το κόστος των εισαγόμενων εξαρτημάτων και λοιπών υλικών.
Τσαλακωμένη η εικόνα παραγωγής αυτοκινήτων στην Κίνα
Μόλις 1% εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα από 5,2% το 2024 και 14% το 2023.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα είναι υψηλή, ωστόσο στην Κινεζική αγορά λειτουργούν πολλές μικρές επιχειρήσεις οι οποίες εγκυμονούν υψηλό κίνδυνο πτώχευσης, καθώς η χρηματοδότηση για την λειτουργία τους εδράζεται σε ξένους επενδυτές.
Αν, οι ξένοι επενδυτές αποσυνδέσουν την στρόφιγγα της ρευστότητας, τότε ο κίνδυνος των αφερεγγυοτήτων και πτωχεύσεων θα είναι πολύ υψηλός.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών