γράφει : Ελένη Μπότα
Στο σύστημα του ενιαίου e-pass θα ενταχθούν, Αττική, Εγνατία, Ολυμπία, Ιόνια, Νέα και Κεντρική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, και ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας
Με ενιαίο e-pass θα πληρώνονται τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας από το τέλος Οκτωβρίου, αρχές Νοεμβρίου καθώς θα τεθεί σε εφαρμογή η διαλειτουργικότητα.
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί με τον ίδιο πομποδέκτη θα κινούνται στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας,με την ίδια χρέωση που υπάρχει μέχρι τώρα, ενώ θα ισχύουν και τα εκπτωτικά προγράμματα που παρέχει ο κάθε αυτοκινητόδρομος.
Στο σύστημα του ενιαίου e-pass θα ενταχθεί η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Εγνατία Οδός, η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός.
Nα σημειωθεί ότι η συμφωνία "GRITS" (Greek Interoperable Toll Service ή Διαλειτουργικότητα των ελληνικών διοδίων), υπεγράφη τον περασμένο Οκτώνριο και ήταν ένας από τις άμεσες προτεραιότητες του Κ. Καραμανλή όταν ανέλαβε την ηγεσία του Υπ. Υποδομών.
Σε εφαρμογή τα διόδια με χιλιομετρική απόσταση στην Ολυμπία Οδό
Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή τα διόδια με χιλιομετρική απόσταση η Ολυμπία Οδός ΑΕ, η οποία έχει την ευθύνη και διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Πάτρα.
Το νέο σύστημα διοδίων θα ισχύει μόνο για τους κατέχοντες πομποδέκτη (e-pass) και όπως προβλέπει το σχέδιο ο οδηγός θα χρεώνεται κατά την είσοδο στον οδικό άξονα καταβάλλοντας το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη αλλά στην περίπτωση που εξέλθει νωρίτερα το σύστημα θα το αναγνωρίζει και θα πιστώνει τη διαφορά στον ιδιοκτήτη του πομποδέκτη.
Τα οφέλη από το νέο σύστημα χρέωσης διοδίων θα ευνοήσει ιδιαίτερα τους οδηγούς που δεν διανύουν όλη την απόσταση για την οποία ισχύει το αντίτιμο.
Η Ολυμπία Οδός είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που θα θέσει σε εφαρμογή την χιλιομετρική απόσταση
Oριστικό τέλος στα ηλεκτρονικά διόδια
Οριστικό τέλος δόθηκε στο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια με σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταγορών Κώστα Καραμανλή και αφού είχε προηγηθεί η θετική γωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού).
Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ ακυρώθηκε από το ΣτΕ, μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας καθώς κρίθηκε ότι και οι δύο προσφορές δεν κάλυπταν το σύνολο των απαιτήσεων του διαγωνισμού.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι κοινοπραξίες «Ακτωρ» - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade και Μυτιληναίος - Nusz και αφορούσε την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί με τον ίδιο πομποδέκτη θα κινούνται στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας,με την ίδια χρέωση που υπάρχει μέχρι τώρα, ενώ θα ισχύουν και τα εκπτωτικά προγράμματα που παρέχει ο κάθε αυτοκινητόδρομος.
Στο σύστημα του ενιαίου e-pass θα ενταχθεί η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Εγνατία Οδός, η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός.
Nα σημειωθεί ότι η συμφωνία "GRITS" (Greek Interoperable Toll Service ή Διαλειτουργικότητα των ελληνικών διοδίων), υπεγράφη τον περασμένο Οκτώνριο και ήταν ένας από τις άμεσες προτεραιότητες του Κ. Καραμανλή όταν ανέλαβε την ηγεσία του Υπ. Υποδομών.
Σε εφαρμογή τα διόδια με χιλιομετρική απόσταση στην Ολυμπία Οδό
Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή τα διόδια με χιλιομετρική απόσταση η Ολυμπία Οδός ΑΕ, η οποία έχει την ευθύνη και διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Πάτρα.
Το νέο σύστημα διοδίων θα ισχύει μόνο για τους κατέχοντες πομποδέκτη (e-pass) και όπως προβλέπει το σχέδιο ο οδηγός θα χρεώνεται κατά την είσοδο στον οδικό άξονα καταβάλλοντας το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη αλλά στην περίπτωση που εξέλθει νωρίτερα το σύστημα θα το αναγνωρίζει και θα πιστώνει τη διαφορά στον ιδιοκτήτη του πομποδέκτη.
Τα οφέλη από το νέο σύστημα χρέωσης διοδίων θα ευνοήσει ιδιαίτερα τους οδηγούς που δεν διανύουν όλη την απόσταση για την οποία ισχύει το αντίτιμο.
Η Ολυμπία Οδός είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που θα θέσει σε εφαρμογή την χιλιομετρική απόσταση
Oριστικό τέλος στα ηλεκτρονικά διόδια
Οριστικό τέλος δόθηκε στο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια με σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταγορών Κώστα Καραμανλή και αφού είχε προηγηθεί η θετική γωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού).
Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ ακυρώθηκε από το ΣτΕ, μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας καθώς κρίθηκε ότι και οι δύο προσφορές δεν κάλυπταν το σύνολο των απαιτήσεων του διαγωνισμού.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι κοινοπραξίες «Ακτωρ» - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade και Μυτιληναίος - Nusz και αφορούσε την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών