Τελευταία Νέα
Chania
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Τι είπε ο Βασιλάκης της Aegean Airlines... για νέα αεροσκάφη, αποζημιώσεις και επένδυση στη Volotea

Τι είπε ο Βασιλάκης της Aegean Airlines... για νέα αεροσκάφη, αποζημιώσεις και επένδυση στη Volotea

Το επενδυτικό πρόγραμμα της Aegean φέτος αναμένεται στα 130 εκατ. δολάρια, με αυξημένες προκαταβολές για τα αεροσκάφη

Σχετικά Άρθρα

Για μία ακόμη δυνατή και πετυχημένη χρονιά για την εταιρεία έκανε λόγο στην ενημέρωση των αναλυτών, ο Ευτύχης Βασιλάκης Πρόεδρος Aegean Airlines, τονίζοντας την καλή πορεία του τελευταίου τριμήνου αλλά και το καλό ξεκίνημα του 2025. Χάρη στο τελευταίο τρίμηνο βελτιώθηκε η λειτουργική κερδοφορία σημαντικά και κάλυψε την αδυναμία του τρίτου,  καθώς είχε 40 εκατ. ευρώ περισσότερα EBITDA έναντι του περσινού τελευταίου τριμήνου. Όλα αυτά παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις που υπήρξαν στο έτος. 
Η ζήτηση παραμένει ισχυρή και ισορροπημένη μεταξύ Ελλήνων και ξένων, ενώ από πλευράς κόστους υπάρχει αύξηση στο λειτουργικό κόστος, λόγω αύξησης μισθών αλλά και προσλήψεων προσωπικού, αφού η εταιρεία μεγαλώνει. 
Ειδική αναφορά έκανε ο κ.Βασιλάκης στην βελτίωση της ελληνικής οικονομίας, η οποία έχει κάνει τους Έλληνες να ταξιδεύουν περισσότερο και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, μειώνοντας την εποχικότητα, αφού λόγω απασχόλησης πολλών Ελλήνων στον τουρισμό, οι ίδιοι ταξιδεύουν εκτός τουριστικής σεζόν. 
Ο κ.Βασιλάκης έκανε ειδική αναφορά στην επένδυση στη Volotea και όπως είπε «το πρώτο βήμα πήγε καλά, θα δούμε για το δεύτερο». Αυτήν την περίοδο είναι σε συζητήσεις με την εταιρεία για την επόμενη επένδυση. 
Το σημαντικό, όπως είπε, είναι πως βελτίωσε σημαντικά τα νούμερά της και από 95 εκατ. ευρώ EBITDA το 2023, το 2024 είχε 148 εκατ. ευρώ και πλέον καλύπτει τις ανάγκες για μισθώσεις. 
Με την επένδυση επιπλέον 5 εκατ. ευρώ σε μετοχές και όταν μετατραπεί το ομολογιακό θα έχει το 17% της Volotea. 

Οι επενδύσεις

Το επενδυτικό πρόγραμμα της Aegean φέτος αναμένεται στα 130 εκατ. δολάρια, με αυξημένες προκαταβολές για τα αεροσκάφη, αλλά πέρυσι είχε την πληρωμή των warrants, άρα η δαπάνη θα είναι περίπου ίδια. 
Αναφορικά με το κέντρο εκπαίδευσης και συντήρησης, οι μεγάλες επενδύσεις έχουν γίνει, αλλά δεν περιμένει κέρδη για τα επόμενα 2-3 χρόνια καθώς θα συνεχίσει να στηρίζει και να επενδύει σε αυτό. Στο θέμα των κινητήρων ο κ.Βασιλάκης είπε πως αεροσκάφη θα «καθηλώνονται» μέχρι και το 2027. Το 2026 θα έχει τη μεγαλύτερη επίπτωση. Το 2024 είχε 8 αεροσκάφη καθηλωμένα και θα αυξηθούν κατά 2-3 μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2025 και θα
φτάσουν τα 13-14 κάπου το 2026. Ωστόσο, όπως είπε ο κ.Βασιλάκης έρχονται κάθε χρόνο νέα αεροσκάφη που δεν έχουν το ζήτημα, ενώ υπάρχει και η αποζημίωση που κάλυψε μέρος της απώλειας.
Δεν αναφέρθηκε σε ακριβή νούμερα, αλλά είπε για 20 εκατ. ευρώ λόγω της συντήρησης συν κάποια αποζημίωση για τη μίσθωση άλλων αεροσκαφών.
Να σημειωθεί πάντως πως στο ισολογισμό γίνεται αναφορά σε ποσό που προσεγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ. 
Δε συζητάει με άλλες εταιρείες, για κινητήρες και είπε πως η επιλογή της συγκεκριμένης έγινε λόγω καλής οικονομίας στα καύσιμα και δεν γίνονται συζητήσεις με άλλες. 
Αναφορικά με τις παραλαβές αλλά και τις νέες παραγγελίες ειπώθηκε πως έχουν έρθει μέχρι σήμερα 34 αεροσκάφη από 50 που έχει η συμφωνία, και αναμένονται 16 συν τα 8 που η παραγγελία έγινε πρόσφατα. Τα περιμένει η Aegean μέχρι το 2028 με τα 8 να έρχονται μέχρι το 2032. 


Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com 

www.bankingnews.gr 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.Ε.
12.18
2.87% (0.34)
Σύμβολο
ΑΡΑΙΓ
Συν.Όγκος
372,236
Τζίρος
4,512,925
Υψηλό ημέρας
12.28
Χαμηλό ημέρας
11.84
Άνοιγμα ημέρας
11.85
Προηγούμενο κλείσιμο
11.84
Τελευταία Ενημέρωση 19/03/2025 17:14:55

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης