Η κατανάλωση στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αυξήθηκε σε περίπου 20,5 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα από περίπου 18,6 εκατομμύρια.
Οι αναλυτές και οι περιστασιακοί παρατηρητές των αγορών πετρελαίου βασίζονται σε έναν πολύ απλό αριθμό για να προσδιορίσουν την ισχύ των προϊόντων διύλισης πετρελαίου σε σχέση με ένα βαρέλι αργού: το 3:2:1.
Υπάρχουν πολύ πιο περίπλοκα μοντέλα εκεί έξω, αλλά η ομορφιά του 3:2:1 είναι ότι ο καθένας μπορεί να το υπολογίσει.
Πάρτε την προθεσμιακή τιμή του Brent ή του West Texas Intermediate (WTI) και πολλαπλασιάστε την επί τρία.
Στη συνέχεια, πάρτε την τιμή του αναδιατυπωμένου μείγματος για τη βενζίνη οξυγενούς ανάμειξης (RBOB), ένα ενδιάμεσο προϊόν που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τελικής βενζίνης, πολλαπλασιάστε την τιμή σεντ ανά γαλόνι επί 42 για να λάβετε δολάρια ανά βαρέλι και, στη συνέχεια, κάντε το ίδιο με ένα βαρέλι ultra -ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Προσθέστε τις τιμές RBOB και ντίζελ μαζί, αφαιρέστε την τιμή του αργού και θα έχετε τον αριθμό σας 3:2:1.
Το 2019, το τελευταίο πλήρες έτος πριν από την πανδημία, το 3:2:1 για το WTI ήταν κατά μέσο όρο 18,63 δολάρια το βαρέλι, με βάση τα στοιχεία από τους ημερήσιους διακανονισμούς του χρηματιστηρίου εμπορευμάτων CME Group Inc.
Τακτικά έπεφτε κάτω από τα 10 δολάρια το βαρέλι κατά τη διάρκεια της αγοράς του 2020 που έπληξε την πανδημία.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους, ήταν περίπου 20 δολάρια το βαρέλι.
Το 3:2:1 για το WTI τις τελευταίες ημέρες κυμάνθηκε λίγο κάτω από τα 60 δολάρια το βαρέλι και οι έμποροι κουνούν το κεφάλι τους γιατί παραδέχονται πρόθυμα ότι δεν έχουν δει ποτέ κάτι παρόμοιο
Το αργό έχει αυξηθεί, αλλά προϊόντα όπως το ντίζελ έχουν αυξηθεί πολύ περισσότερο.
Οι αγορές πετρελαίου αρχίζουν να αποδέχονται ότι ενώ η αποκοπή μιας άγνωστης ποσότητας ρωσικού αργού από τις αγορές είναι σαφώς ένας παράγοντας για την άνοδο των τιμών του πετρελαίου, οι αγορές δέχονται επίσης ανοδικές πιέσεις από πολλά χρόνια κλεισίματος διυλιστηρίων, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ.
Συνδυάστε το με τις επιβραδύνσεις που προκαλούνται από την πανδημία σε νέα διυλιστήρια που κατασκευάζονται σε άλλα μέρη του κόσμου και θα έχετε μια πίεση στα προϊόντα διύλισης που είναι ξεκάθαρα ορατή σε αυτό το εντυπωσιακό περιθώριο 3:2:1.
Πιο πολύπλοκα μοντέλα αποδόσεων διύλισης βρίσκονται επίσης σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί εδώ και χρόνια, αν ποτέ.
Ο ενεργειακός οικονομολόγος Philip Verleger, συνόψισε το θέμα μέσω αυτού του τίτλου: «It's Refining, Stupid!»
Επειδή τα προϊόντα πετρελαίου μπορούν να τοποθετηθούν σε πλοία και να μετακινηθούν χιλιάδες μίλια, όλοι οι καταναλωτές επηρεάζονται από την παγκόσμια αγορά διύλισης.
Ένας αμερικανός καταναλωτής επωφελείται από ένα βαρέλι νέας ικανότητας διύλισης που κατασκευάστηκε στη Νοτιοανατολική Ασία.
Και όπως δείχνει η πιο πρόσφατη Στατιστική Ανασκόπηση της BP, ο κόσμος προσθέτει σταθερά την ικανότητα διύλισης, αυξάνοντας στα 101,9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2020 από 93,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2010.
Ήταν αξιοσημείωτο ότι η αύξηση από το 2019 έως το 2020 ήταν μικρή, μόλις 200.000 βαρέλια την ημέρα.
Υπήρχαν και άλλα χρόνια κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου κατά την οποία το ετήσιο άλμα ήταν πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα. (Τα δεδομένα προέρχονται από το 2020.)
Οι βασικοί αριθμοί που πρέπει να γνωρίζετε
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας (DOE), η ικανότητα διύλισης των ΗΠΑ στις αρχές του 2010 ήταν περίπου 17,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Δέκα χρόνια αργότερα, είχε μετακινηθεί σε κάτι λιγότερο από 20 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Ωστόσο, στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση, η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών (EIA) της DOE ανέφερε την δυναμικότητα των ΗΠΑ στα 17,9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σχεδόν κάτω από το επίπεδο που ήταν στις αρχές του 2010.
Η κατανάλωση στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αυξήθηκε σε περίπου 20,5 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα από περίπου 18,6 εκατομμύρια.
www.bankingnews.gr
Υπάρχουν πολύ πιο περίπλοκα μοντέλα εκεί έξω, αλλά η ομορφιά του 3:2:1 είναι ότι ο καθένας μπορεί να το υπολογίσει.
Πάρτε την προθεσμιακή τιμή του Brent ή του West Texas Intermediate (WTI) και πολλαπλασιάστε την επί τρία.
Στη συνέχεια, πάρτε την τιμή του αναδιατυπωμένου μείγματος για τη βενζίνη οξυγενούς ανάμειξης (RBOB), ένα ενδιάμεσο προϊόν που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τελικής βενζίνης, πολλαπλασιάστε την τιμή σεντ ανά γαλόνι επί 42 για να λάβετε δολάρια ανά βαρέλι και, στη συνέχεια, κάντε το ίδιο με ένα βαρέλι ultra -ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Προσθέστε τις τιμές RBOB και ντίζελ μαζί, αφαιρέστε την τιμή του αργού και θα έχετε τον αριθμό σας 3:2:1.
Το 2019, το τελευταίο πλήρες έτος πριν από την πανδημία, το 3:2:1 για το WTI ήταν κατά μέσο όρο 18,63 δολάρια το βαρέλι, με βάση τα στοιχεία από τους ημερήσιους διακανονισμούς του χρηματιστηρίου εμπορευμάτων CME Group Inc.
Τακτικά έπεφτε κάτω από τα 10 δολάρια το βαρέλι κατά τη διάρκεια της αγοράς του 2020 που έπληξε την πανδημία.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους, ήταν περίπου 20 δολάρια το βαρέλι.
Το 3:2:1 για το WTI τις τελευταίες ημέρες κυμάνθηκε λίγο κάτω από τα 60 δολάρια το βαρέλι και οι έμποροι κουνούν το κεφάλι τους γιατί παραδέχονται πρόθυμα ότι δεν έχουν δει ποτέ κάτι παρόμοιο
Το αργό έχει αυξηθεί, αλλά προϊόντα όπως το ντίζελ έχουν αυξηθεί πολύ περισσότερο.
Οι αγορές πετρελαίου αρχίζουν να αποδέχονται ότι ενώ η αποκοπή μιας άγνωστης ποσότητας ρωσικού αργού από τις αγορές είναι σαφώς ένας παράγοντας για την άνοδο των τιμών του πετρελαίου, οι αγορές δέχονται επίσης ανοδικές πιέσεις από πολλά χρόνια κλεισίματος διυλιστηρίων, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ.
Συνδυάστε το με τις επιβραδύνσεις που προκαλούνται από την πανδημία σε νέα διυλιστήρια που κατασκευάζονται σε άλλα μέρη του κόσμου και θα έχετε μια πίεση στα προϊόντα διύλισης που είναι ξεκάθαρα ορατή σε αυτό το εντυπωσιακό περιθώριο 3:2:1.
Πιο πολύπλοκα μοντέλα αποδόσεων διύλισης βρίσκονται επίσης σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί εδώ και χρόνια, αν ποτέ.
Ο ενεργειακός οικονομολόγος Philip Verleger, συνόψισε το θέμα μέσω αυτού του τίτλου: «It's Refining, Stupid!»
Επειδή τα προϊόντα πετρελαίου μπορούν να τοποθετηθούν σε πλοία και να μετακινηθούν χιλιάδες μίλια, όλοι οι καταναλωτές επηρεάζονται από την παγκόσμια αγορά διύλισης.
Ένας αμερικανός καταναλωτής επωφελείται από ένα βαρέλι νέας ικανότητας διύλισης που κατασκευάστηκε στη Νοτιοανατολική Ασία.
Και όπως δείχνει η πιο πρόσφατη Στατιστική Ανασκόπηση της BP, ο κόσμος προσθέτει σταθερά την ικανότητα διύλισης, αυξάνοντας στα 101,9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2020 από 93,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2010.
Ήταν αξιοσημείωτο ότι η αύξηση από το 2019 έως το 2020 ήταν μικρή, μόλις 200.000 βαρέλια την ημέρα.
Υπήρχαν και άλλα χρόνια κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου κατά την οποία το ετήσιο άλμα ήταν πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα. (Τα δεδομένα προέρχονται από το 2020.)
Οι βασικοί αριθμοί που πρέπει να γνωρίζετε
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας (DOE), η ικανότητα διύλισης των ΗΠΑ στις αρχές του 2010 ήταν περίπου 17,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Δέκα χρόνια αργότερα, είχε μετακινηθεί σε κάτι λιγότερο από 20 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Ωστόσο, στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση, η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών (EIA) της DOE ανέφερε την δυναμικότητα των ΗΠΑ στα 17,9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σχεδόν κάτω από το επίπεδο που ήταν στις αρχές του 2010.
Η κατανάλωση στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αυξήθηκε σε περίπου 20,5 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα από περίπου 18,6 εκατομμύρια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών