Η Stellantis αύξησε την προσφορά της προς τα μέλη της UAW για να συμπεριλάβει αυξήσεις μισθών σχεδόν 21%, συμπεριλαμβανομένης μιας άμεσης αύξησης 10% - Ford και η GM ξεκινούν ξανά τις διαπραγματεύσεις με την UAW
Η Stellantis ανακοίνωσε το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2023 ότι η πιο πρόσφατη πρότασή της προς το συνδικάτο των εργαζομένων στο εργοστάσιό της (United Auto Workers - UAW) περιλαμβάνει αυξήσεις σχεδόν 21% κατά τη διάρκεια της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένης μιας άμεσης αύξησης μισθών κατά 10%, και το τέλος των μισθολογικών κλιμακίων για ορισμένους εργαζόμενους, η τελευταία εξέλιξη σε μια ιστορική αναμέτρηση μεταξύ των τριών μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ και του συνδικάτου.
Η πρόταση της κατασκευάστριας εταιρείας Jeep, η οποία είναι σύμφωνη με τις προτάσεις της Ford και της General Motors, θα συνεχίσει επίσης να προσφέρει συμμετοχή των εργαζομένων στα κέρδη, σύμφωνα με τις νέες λεπτομέρειες της πρότασης που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία.
«Οι εργαζόμενοι ήταν πολύ, πολύ προσεκτικοί στο να ακούσουν, πολύ προσεκτικοί στο να καταλήξουμε στις καλύτερες προσφορές που μπορούμε να κάνουμε που επίσης προστατεύουν… την εταιρεία», δήλωσε ο COO Mark Stewart.
Η αντιπαράθεση μεταξύ της UAW και των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών Stellantis, Ford και General Motors έφθασε σε οριακό σημείο την Παρασκευή 15/9, με το συνδικάτο να ξεκινά στάσεις εργασίας αφού δεν επετεύχθη συμφωνία εντός της προθεσμίας που είχε οριστεί το βράδυ της Πέμπτης (14/9). Η απεργία διαρκείας ξεκίνησε με στάσεις εργασίας σε τρία βασικά εργοστάσια -ένα για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία- με τη δυνατότητα η UAW να καλέσει περισσότερα μέλη της να συμμετάσχουν στην απεργία αν χρειαστεί.
Ποια είναι τα αιτήματα…
Το συνδικάτο επιδιώκει, μεταξύ άλλων, αυξήσεις 40% στις ωριαίες αμοιβές, μειωμένη εβδομάδα εργασίας 32 ωρών, επιστροφή στις παραδοσιακές συντάξεις, κατάργηση των κλιμάκων αποζημίωσης και αποκατάσταση των προσαρμογών του κόστους ζωής.
Η UAW δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα σχολιασμού σχετικά με την πρόταση.
Εν τω μεταξύ, η Ford και η GM επανέλαβαν τις διαπραγματεύσεις το Σάββατο 16/9, αφού την προηγούμενη ημέρα δεν υπήρξαν συνομιλίες μεταξύ του συνδικάτου και των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Stellantis δήλωσε ότι σχεδίαζε να επαναλάβει τις συνομιλίες τη Δευτέρα 18/9.
Ο πρόεδρος της UAW, Shawn Fain δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η Stellantis είχε προσφέρει προηγουμένως αύξηση 17,5%.
Σύμφωνα με τη νέα πρόταση, ο αρχικός μισθός για τους συμπληρωματικούς υπαλλήλους θα αυξηθεί κατά 4,22 δολάρια ή σχεδόν 27%, στα 20 δολάρια την ώρα.
Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα μειώσει το χρονοδιάγραμμα για την άνοδο της ωριαίας μισθολογικής κλίμακας κατά το ήμισυ σε τέσσερα χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι όλοι οι ωρομίσθιοι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης θα φτάσουν στην ανώτατη κλίμακα πριν από τη λήξη της σύμβασης.
Σύμφωνα με την προσφορά, το σύστημα των μισθολογικών κλιμακίων θα καταργηθεί εντελώς για το τμήμα της Mopar, το οποίο είναι γνωστό για την εξυπηρέτηση, τα ανταλλακτικά και τη διασύνδεση με τους πελάτες.
Συνταξιοδοτικά και αποταμιευτικά προγράμματα…
Η Stellantis προσέφερε επίσης ένα μέτρο προστασίας από τον πληθωρισμό στο πλαίσιο των αποζημιώσεων.
Η εταιρεία δήλωσε ότι έχει δεσμεύσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για βελτιώσεις στα συνταξιοδοτικά και αποταμιευτικά προγράμματα για τους σημερινούς υπαλλήλους και τους συνταξιούχους.
Η ηγεσία της Stellantis αντέδρασε επίσης στις περιγραφές του συνδικάτου σχετικά με τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας να κλείσει ή να πουλήσει 18 εγκαταστάσεις.
Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι στοχεύει να λειτουργήσει τα κέντρα διανομής ανταλλακτικών πιο αποτελεσματικά και να συνεχίσει τη μετατόπιση των πόρων προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Οι θέσεις εργασίας σε αυτές τις εγκαταστάσεις θα διατηρηθούν, δήλωσε η εταιρεία.
Επιλογή πτώχευσης
Η αυτοκινητοβιομηχανία τόνισε επίσης τη δέσμευσή της να διαπραγματευτεί και να επιτύχει μια συμφωνία που να είναι οικονομικά εφικτή, επαναλαμβάνοντας τις ανησυχίες που εξέφρασε η ηγεσία της Ford και της GM.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley δήλωσε σε συνέντευξή του στο CNBC ότι οι απαιτήσεις της UAW θα ανάγκαζαν την εταιρεία να «επιλέξει την πτώχευση αντί της υποστήριξης των εργαζομένων μας».
Η ηγεσία της Stellantis σημείωσε ότι η εταιρεία πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν έχουν συνδικαλισμένους εργαζόμενους.
«Δεν πρόκειται για πόλεμο, αλλά για αμοιβαία οφέλη», δήλωσε ο Stewart.
«Έχει να κάνει με το να βρούμε κάτι που είναι σπουδαίο για τους ανθρώπους μας σήμερα, ικανό να εξασφαλίσει το μέλλον και τη δυνατότητα να είναι η εταιρεία σε θέση να συνεχίσει την επενδυτική πορεία που έχουμε για την ηλεκτροκίνηση και για τις δραστηριότητές μας στις ΗΠΑ να είναι ισχυρές, ώστε να μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις μετεγκαταστάσεις και να ανταγωνιστούμε τους νεοεισερχόμενους».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών