Οι δήμοι υποχρεώνουν τους πολίτες να καθαρίζουν, αλλά δεν μαζεύουν τα χόρτα που αφήνουν οι πολίτες στους δρόμους
Τριπλό είναι το χτύπημα για την Ελλάδα από την μεγάλη πυρκαγιά που με τις φλόγες της σάρωσε την Αττική, παίρνοντας σβάρνα ακόμα και τα προάστια πλησίον του κέντρου της Αθήνας.
Τα ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης ηχούσαν επί τρεις ημέρες, επαναφέροντας το θέμα που αντιμετωπίζει η ανοχύρωτη Ελλάδα.
Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας πέτυχε στα λόγια να εντυπωσιάζει μία μερίδα πολιτών το καλοκαίρι, απέτυχε παταγωδώς στην πράξη.
Οι εκκωφαντικές κροτίδες Κικίλια περί οχυρωμένης πόλης, ετοιμότητας και προστασίας πολιτών έσκασαν και πλήττουν σήμερα ακόμα περισσότερο από ποτέ το περιβάλλον, την υγεία των πολιτών και τον τουρισμό από την οποίο εξαρτάται η οικονομία της χώρας.
Μαρτυρίες και δηλώσεις που επαληθεύονται
Το ΒΝ σε δημοσιεύματα του περασμένου Ιουλίου ανέφερε πολλάκις ότι τα μέτρα του υπουργού, που σήμερα παραμένει στην θέση του προς έκπληξη πολλών, παρά το κακό που συνετελέσθη, δεν οχυρώνουν την χώρα απέναντι σε πυρκαγιές, τονίζοντας ότι τα μέτρα αυτά επιχειρούν να μεταθέσουν τις ευθύνες που θα έπρεπε να αναλάβει το κράτος στους πολίτες.
Σε δημοσιεύματα του, το ΒΝ μετέφερε μαρτυρίες δημοτικών συμβούλων στην Αττική, οι οποίοι δήλωσαν ότι οι περισσότερες πυρκαγιές ξεσπούν από σπινθήρες ασυντήρητων καλωδίων της ΔΕΗ, ιδίως όταν η ταχύτητα των ανέμων είναι πολύ υψηλή, ωστόσο αποσιωπούνται ρίχνοντας ευθύνες σε δήθεν εμπρησμούς.
Πυροτεχνήματα Κικίλια, και ο πόλεμος των πολιτών με τους Δήμους
Ο καθαρισμός των οικοπέδων ήταν και αυτό ένα πυροτέχνημα φέροντας τους πολίτες σε απόγνωση και αντιμέτωπους απέναντι σε ένα νόμο που επιδεικνύει ανικανότητα.
Οι ίδιοι οι Δήμοι είχαν αφήσει τις περιοχές που ελέγχουν ακαθάριστες, ενώ δεν υπήρχε οργάνωση για να μαζέψουν τα ξερά χόρτα, υποχρεώνοντας του πολίτες να τα αφήνουν έξω για μήνες ή να πληρώνουν για την αποκομιδή.
Στοιχεία ενεργητικού που δεν ασφαλίζονται
Όσο για την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, ο μηχανισμός Κικίλια ήταν "ανάπηρος" αφού περιλάμβανε στοιχεία που δεν ασφαλίζονται. Η ΑΟΝ Ελλάδας (μεσίτες αντ/ασφαλίσεων και δεύτερη μεγαλύτερη μεσιτική αντ/ασφαλίσεων στον κόσμο, εφιστώντας την προσοχή του υπουργού Κικίλια είχε παρατηρήσει πως:
Το νομοσχέδιο αναφέρεται σε ασφάλιση στοιχείων του ενεργητικού, το οποίο περιλαμβάνει και στοιχεία τα οποία δεν ασφαλίζονται από συνήθη ασφαλιστήρια περιουσίας (π.χ. οχήματα). Επίσης, για τα οχήματα – μηχανήματα έργου, υπάρχουν περιορισμοί ως προς την ασφάλισή τους, είτε αφορούν τη “χρήση” των οχημάτων όπου οι ασφαλιστικές καλύψεις εκτός Αστικής Ευθύνης προς τρίτους παρέχονται από περιορισμένο αριθμό ασφαλιστικών εταιρειών, είτε λόγω παλαιότητάς τους.
Τα στοιχεία ενεργητικού στον ισολογισμό αποτιμώνται συνήθως σε τιμές κόστους παραγωγής, οι οποίες δεν αποτελούν βάση αποζημίωσης στα ασφαλιστήρια περιουσίας
Δε λαμβάνει η πρόταση υπόψη ότι πολλών επιχειρήσεων το ενεργητικό βρίσκεται σε περισσότερες της μιας τοποθεσίες
Πολλά ασφαλιστήρια μεγάλων επιχειρήσεων περιλαμβάνουν loss limit (ανώτατο ορίου ευθύνης) στους κινδύνους φυσικών καταστροφών. Για τον υπολογισμό του λαμβάνεται υπόψη ποια θα είναι η επίπτωση ενός ζημιογόνου γεγονότος στην ασφαλιζόμενη εγκατάσταση.
Η απόφαση για το όριο επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως τα μέτρα προστασίας της κάθε επιχείρησης, η ιστορικότητα – σφοδρότητα αντίστοιχων φαινομένων.
Αρκετές επιχειρήσεις καταλήγουν σε σχετικές αποφάσεις με βάση την έκθεσή τους στον κίνδυνο.
Παράλληλα, σχετικές μελέτες μπορεί να πραγματοποιηθούν από διάφορους φορείς της ευρύτερης ασφαλιστικής αγοράς και γίνονται συνήθως αποδεκτές από τη διεθνή επιχειρηματική κοινότητα ως προς το σχεδιασμό του πλαισίου της ασφαλιστικής κάλυψης περιουσίας & απώλειας κερδών ενός οργανισμού.
Ως εκ τούτου, η πιθανότητα πραγματοποίησης ζημιάς και η πιθανή έκτασή της, θα πρέπει να συνεκτιμώνται για να κριθεί αν μια επιχείρηση είναι επαρκώς ασφαλισμένη ή όχι.
Αν παραμείνει η απαίτηση για ασφάλιση του 70% των περιουσιακών στοιχείων, χωρίς όριο αποζημίωσης, η ασφαλιστική κάλυψη για τους μεγάλους επιχειρηματικούς κίνδυνους ενδεχομένως να μην καθίσταται εφικτή, λόγω μη στήριξής της από την ασφαλιστική αγορά (επάρκεια αναληπτικής ικανότητας – capacity, βέλτιστες ασφαλιστικές πρακτικές, περιορισμός του ύφους της έκθεσης στον κίνδυνο από τις (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες κυρίως για τον κίνδυνο του σεισμού κ.α.) και στην καλύτερη των περιπτώσεων να γίνει ασύμφορα κοστοβόρα.
Η άγνοια του υπουργείου περί οργάνωσης πρωτίστως ανέγερσης σοβαρών έργων υποδομών και εν συνεχεία υποχρέωσης των πολιτών με επιχειρήματα που είναι αξιόπιστα και επαληθεύονται να τηρήσουν μέτρα κατά των φυσικών καταστροφών οδήγησε για μία ακόμα φορά την Ελλάδα απέναντι στην καταστροφή. Το περιβάλλον στην Ελλάδα νοσεί και σήμερα χειροτέρευσε, η υγεία των πολιτών από το περιβάλλον επιδεινώνεται, ενώ οι
συζητήσεις στο εξωτερικό περί στροφής τουρισμού σε χώρες που παρουσιάζουν λιγότερα προβλήματα και είναι πιο ασφαλείς ξαναφουντώνουν.
Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Τα ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης ηχούσαν επί τρεις ημέρες, επαναφέροντας το θέμα που αντιμετωπίζει η ανοχύρωτη Ελλάδα.
Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας πέτυχε στα λόγια να εντυπωσιάζει μία μερίδα πολιτών το καλοκαίρι, απέτυχε παταγωδώς στην πράξη.
Οι εκκωφαντικές κροτίδες Κικίλια περί οχυρωμένης πόλης, ετοιμότητας και προστασίας πολιτών έσκασαν και πλήττουν σήμερα ακόμα περισσότερο από ποτέ το περιβάλλον, την υγεία των πολιτών και τον τουρισμό από την οποίο εξαρτάται η οικονομία της χώρας.
Μαρτυρίες και δηλώσεις που επαληθεύονται
Το ΒΝ σε δημοσιεύματα του περασμένου Ιουλίου ανέφερε πολλάκις ότι τα μέτρα του υπουργού, που σήμερα παραμένει στην θέση του προς έκπληξη πολλών, παρά το κακό που συνετελέσθη, δεν οχυρώνουν την χώρα απέναντι σε πυρκαγιές, τονίζοντας ότι τα μέτρα αυτά επιχειρούν να μεταθέσουν τις ευθύνες που θα έπρεπε να αναλάβει το κράτος στους πολίτες.
Σε δημοσιεύματα του, το ΒΝ μετέφερε μαρτυρίες δημοτικών συμβούλων στην Αττική, οι οποίοι δήλωσαν ότι οι περισσότερες πυρκαγιές ξεσπούν από σπινθήρες ασυντήρητων καλωδίων της ΔΕΗ, ιδίως όταν η ταχύτητα των ανέμων είναι πολύ υψηλή, ωστόσο αποσιωπούνται ρίχνοντας ευθύνες σε δήθεν εμπρησμούς.
Πυροτεχνήματα Κικίλια, και ο πόλεμος των πολιτών με τους Δήμους
Ο καθαρισμός των οικοπέδων ήταν και αυτό ένα πυροτέχνημα φέροντας τους πολίτες σε απόγνωση και αντιμέτωπους απέναντι σε ένα νόμο που επιδεικνύει ανικανότητα.
Οι ίδιοι οι Δήμοι είχαν αφήσει τις περιοχές που ελέγχουν ακαθάριστες, ενώ δεν υπήρχε οργάνωση για να μαζέψουν τα ξερά χόρτα, υποχρεώνοντας του πολίτες να τα αφήνουν έξω για μήνες ή να πληρώνουν για την αποκομιδή.
Στοιχεία ενεργητικού που δεν ασφαλίζονται
Όσο για την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, ο μηχανισμός Κικίλια ήταν "ανάπηρος" αφού περιλάμβανε στοιχεία που δεν ασφαλίζονται. Η ΑΟΝ Ελλάδας (μεσίτες αντ/ασφαλίσεων και δεύτερη μεγαλύτερη μεσιτική αντ/ασφαλίσεων στον κόσμο, εφιστώντας την προσοχή του υπουργού Κικίλια είχε παρατηρήσει πως:
Το νομοσχέδιο αναφέρεται σε ασφάλιση στοιχείων του ενεργητικού, το οποίο περιλαμβάνει και στοιχεία τα οποία δεν ασφαλίζονται από συνήθη ασφαλιστήρια περιουσίας (π.χ. οχήματα). Επίσης, για τα οχήματα – μηχανήματα έργου, υπάρχουν περιορισμοί ως προς την ασφάλισή τους, είτε αφορούν τη “χρήση” των οχημάτων όπου οι ασφαλιστικές καλύψεις εκτός Αστικής Ευθύνης προς τρίτους παρέχονται από περιορισμένο αριθμό ασφαλιστικών εταιρειών, είτε λόγω παλαιότητάς τους.
Τα στοιχεία ενεργητικού στον ισολογισμό αποτιμώνται συνήθως σε τιμές κόστους παραγωγής, οι οποίες δεν αποτελούν βάση αποζημίωσης στα ασφαλιστήρια περιουσίας
Δε λαμβάνει η πρόταση υπόψη ότι πολλών επιχειρήσεων το ενεργητικό βρίσκεται σε περισσότερες της μιας τοποθεσίες
Πολλά ασφαλιστήρια μεγάλων επιχειρήσεων περιλαμβάνουν loss limit (ανώτατο ορίου ευθύνης) στους κινδύνους φυσικών καταστροφών. Για τον υπολογισμό του λαμβάνεται υπόψη ποια θα είναι η επίπτωση ενός ζημιογόνου γεγονότος στην ασφαλιζόμενη εγκατάσταση.
Η απόφαση για το όριο επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως τα μέτρα προστασίας της κάθε επιχείρησης, η ιστορικότητα – σφοδρότητα αντίστοιχων φαινομένων.
Αρκετές επιχειρήσεις καταλήγουν σε σχετικές αποφάσεις με βάση την έκθεσή τους στον κίνδυνο.
Παράλληλα, σχετικές μελέτες μπορεί να πραγματοποιηθούν από διάφορους φορείς της ευρύτερης ασφαλιστικής αγοράς και γίνονται συνήθως αποδεκτές από τη διεθνή επιχειρηματική κοινότητα ως προς το σχεδιασμό του πλαισίου της ασφαλιστικής κάλυψης περιουσίας & απώλειας κερδών ενός οργανισμού.
Ως εκ τούτου, η πιθανότητα πραγματοποίησης ζημιάς και η πιθανή έκτασή της, θα πρέπει να συνεκτιμώνται για να κριθεί αν μια επιχείρηση είναι επαρκώς ασφαλισμένη ή όχι.
Αν παραμείνει η απαίτηση για ασφάλιση του 70% των περιουσιακών στοιχείων, χωρίς όριο αποζημίωσης, η ασφαλιστική κάλυψη για τους μεγάλους επιχειρηματικούς κίνδυνους ενδεχομένως να μην καθίσταται εφικτή, λόγω μη στήριξής της από την ασφαλιστική αγορά (επάρκεια αναληπτικής ικανότητας – capacity, βέλτιστες ασφαλιστικές πρακτικές, περιορισμός του ύφους της έκθεσης στον κίνδυνο από τις (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες κυρίως για τον κίνδυνο του σεισμού κ.α.) και στην καλύτερη των περιπτώσεων να γίνει ασύμφορα κοστοβόρα.
Η άγνοια του υπουργείου περί οργάνωσης πρωτίστως ανέγερσης σοβαρών έργων υποδομών και εν συνεχεία υποχρέωσης των πολιτών με επιχειρήματα που είναι αξιόπιστα και επαληθεύονται να τηρήσουν μέτρα κατά των φυσικών καταστροφών οδήγησε για μία ακόμα φορά την Ελλάδα απέναντι στην καταστροφή. Το περιβάλλον στην Ελλάδα νοσεί και σήμερα χειροτέρευσε, η υγεία των πολιτών από το περιβάλλον επιδεινώνεται, ενώ οι
συζητήσεις στο εξωτερικό περί στροφής τουρισμού σε χώρες που παρουσιάζουν λιγότερα προβλήματα και είναι πιο ασφαλείς ξαναφουντώνουν.
Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών