Τελευταία Νέα
Chania
Διεθνή

Απόλυτη η εξάρτηση των μεγάλων κλαμπ από τις στοιχηματικές - Ποιες εταιρείες κυριαρχούν στον ευρωπαϊκό αθλητισμό

Απόλυτη η εξάρτηση των μεγάλων κλαμπ από τις στοιχηματικές - Ποιες εταιρείες κυριαρχούν στον ευρωπαϊκό αθλητισμό
Τα δύο τρίτα των ομάδων (296 από τις 442) στα 31 κορυφαία πρωταθλήματα της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου υπέγραψαν τουλάχιστον μία συμφωνία χορηγίας με εταιρεία στοιχήματος για τη σεζόν 2024/25…
Η επιρροή της βιομηχανίας του στοιχήματος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο έχει διεισδύσει σε κάθε γωνιά της ηπείρου, με την πλειονότητα των ανδρικών ομάδων της πρώτης κατηγορίας να έχουν πλέον συνεργασίες με εταιρείες τυχερών παιχνιδιών, όπως αποκαλύπτει το Investigate Europe.
Παρά την αυξανόμενη ανησυχία για τον εθισμό στον τζόγο και τις αυστηρότερες προσπάθειες για τον περιορισμό της διαφήμισης, η ανάλυση δείχνει ότι τα κλαμπ και οι διοργανωτές πρωταθλημάτων παραμένουν εξαρτημένοι από τα χρήματα της βιομηχανίας.
Τα δύο τρίτα των ομάδων (296 από τις 442) στα 31 κορυφαία πρωταθλήματα της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου υπέγραψαν τουλάχιστον μία συμφωνία χορηγίας με εταιρεία στοιχήματος για τη σεζόν 2024/25.
Μία στις τρεις ομάδες έχει χορηγό στο μπροστινό μέρος της φανέλας της, ενώ σχεδόν οι μισές λίγκες φέρουν όνομα χορηγού που σχετίζεται με τυχερά παιχνίδια ή λοταρίες.

Το στοίχημα κυριαρχεί στα κορυφαία πρωταθλήματα

Όλες οι ομάδες της Premier League και της ολλανδικής Eredivisie διαθέτουν κάποια μορφή στοιχηματικού χορηγού τη φετινή σεζόν, ενώ η Πορτογαλία, η Γερμανία και η Ελλάδα αποτελούν επίσης σημαντικές αγορές.
Η επιρροή της βιομηχανίας εκτείνεται και σε μικρότερες αγορές, με τις περισσότερες ομάδες πρώτης κατηγορίας σε Ουγγαρία, Ρουμανία και Βουλγαρία να προβάλλουν στοιχηματικά brands στις εμφανίσεις τους.
Στο Βέλγιο και την Ιταλία, οι σύλλογοι βρήκαν τρόπους να παρακάμψουν τους περιορισμούς στις διαφημίσεις στις φανέλες, χρησιμοποιώντας λογότυπα ειδησεογραφικών ή ψυχαγωγικών τμημάτων των στοιχηματικών εταιρειών ή ακόμα και των φιλανθρωπικών τους οργανισμών.
Τουλάχιστον δύο ομάδες, η AC Milan και η Nõmme Kalju από την Εσθονία, υπέγραψαν συμφωνίες με εταιρείες που δεν διαθέτουν εγχώρια άδεια, αλλά εξακολουθούν να στοχεύουν τοπικούς παίκτες.
Δεκάδες άλλες στοιχηματικές που χορηγούν ομάδες έχουν ήδη μπει σε μαύρες λίστες από εθνικές ρυθμιστικές αρχές σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Η Premier League στο στόχαστρο

Η παγκόσμια απήχηση της Premier League την έχει καταστήσει τον κύριο στόχο της βιομηχανίας του στοιχήματος.
Έντεκα ομάδες της πρώτης κατηγορίας της Αγγλίας έχουν στοιχηματικό λογότυπο στη φανέλα τους για το 2024/25 – το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των πέντε κορυφαίων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων (Bundesliga, La Liga, Ligue 1, Serie A).
Σύμφωνα με την Global Data, οι στοιχηματικές επένδυσαν περίπου 135 εκατομμύρια δολάρια σε χορηγίες εμφανίσεων στο αγγλικό πρωτάθλημα φέτος.
Ανάμεσα στις εταιρείες αυτές βρίσκονται πολλές αδιαφανείς στοιχηματικές πλατφόρμες που απευθύνονται στην ασιατική αγορά, συνεχίζοντας τη μακρά τάση με άγνωστους χορηγούς στον χώρο του ποδοσφαίρου.
Αυτές οι συνεργασίες είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για μικρότερες ομάδες, καθώς μπορούν να προσφέρουν έως και 10 εκατομμύρια λίρες ετησίως, σύμφωνα με τον οικονομολόγο του ποδοσφαίρου Kieran Maguire από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ.
«Δεν νομίζω ότι οι ομάδες ενδιαφέρονται να κάνουν έλεγχο. Τους αρκεί να πληρώνονται», λέει ο Maguire.
«Οι ιδιοκτήτες πιέζουν τον CEO, ο CEO πιέζει τον εμπορικό διευθυντή: ‘Βρες την καλύτερη συμφωνία. Χάνουμε χρήματα’. Και όλες οι ομάδες χάνουν χρήματα».
Με την εθελοντική απαγόρευση των στοιχηματικών χορηγών στις φανέλες από τη σεζόν 2026/27, οι ομάδες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις.
Όλες οι ομάδες της Premier League έχουν ήδη «επίσημο στοιχηματικό συνεργάτη» στις ιστοσελίδες τους, ενώ τα λογότυπα των στοιχηματικών μετακινούνται σε σορτσάκια, μανίκια και εμφανίσεις προπόνησης.

Αυξανόμενη διείσδυση

Το πρώτο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο της φετινής σεζόν καταγράφηκαν σχεδόν 30.000 διαφημίσεις στοιχήματος σε γήπεδα, τηλεόραση, ραδιόφωνο και social media – αύξηση 165% σε σύγκριση με πέρυσι.
Οι χορηγοί στις φανέλες αντιπροσώπευαν λιγότερο από 10% του συνόλου, σύμφωνα με τον Raffaello Rossi, λέκτορα Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, που ηγήθηκε της έρευνας.
«Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα ρυθμιστικά μέτρα έχουν σχεδιαστεί για να φαίνονται αξιόπιστα, ενώ στην πραγματικότητα προστατεύουν τα συμφέροντα της βιομηχανίας», δήλωσε ο Rossi.
Η τεράστια προβολή που λαμβάνουν οι στοιχηματικές μέσω του ποδοσφαίρου οδηγεί σε όλο και μεγαλύτερη διείσδυση στον χώρο.
Δεν είναι τυχαίο ότι το ποδόσφαιρο αντιπροσωπεύει το 68% των συνολικών κερδών από το διαδικτυακό στοίχημα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Ασία και Αφρική, σύμφωνα με εκτιμήσεις της H2 Gambling Capital.
Το Investigate Europe διαπίστωσε ότι 105 εταιρείες, μέσω 140 στοιχηματικών brands, έχουν συνάψει συμφωνίες με συλλόγους στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται κολοσσοί του χώρου όπως οι Kindred, Kaizen και Entain, καθώς και γνωστά brands όπως Unibet, Betano, Betway και Bwin. Άλλες προέρχονται από υπεράκτιες δικαιοδοσίες, ενώ υπάρχουν και κρατικές εταιρείες όπως η Lotto στη Γερμανία και η Vriendenloterij στην Ολλανδία.
Οι στοιχηματικές ή λοταρίες είναι βασικοί χορηγοί σε 14 από τα 31 μεγάλα πρωταθλήματα που αναλύθηκαν, όπως:

• Admiral Bundesliga (Αυστρία)
• William Hill Premiership (Σκωτία)
• Stoiximan Super League (Ελλάδα)
• Chance Liga (Τσεχία)
• Liga Portugal Betclic (Πορτογαλία)

Η στρατηγική του στοιχήματος στο ποδόσφαιρο

«Δεδομένης της εγγενούς σύνδεσης του στοιχήματος με τα αθλητικά γεγονότα, είναι φυσικό οι εταιρείες να επενδύουν σε συλλόγους, λίγκες και διαφημιστικά μέσα γύρω από τον αγώνα» σχολιάζει ο Pedro Iriondo, διευθυντής της Football Benchmark.
Το στοίχημα στοχεύει κυρίως τους νεαρούς άνδρες, καθώς το ποδόσφαιρο λειτουργεί ως εργαλείο κανονικοποίησης του τζόγου.
Σύμφωνα με την καμπάνια The Big Step, η οποία επιδιώκει να τερματίσει τη διαφήμιση και χορηγία στοιχήματος στο ποδόσφαιρο, το άθλημα έχει πλέον «διαφθαρεί από το στοίχημα».
«Πολλοί άνθρωποι που αναρρώνουν από τον εθισμό μας λένε ότι δεν μπορούν καν να παρακολουθήσουν ποδόσφαιρο, επειδή οι διαφημίσεις είναι παντού», λέει ο Tom Fleming από το The Big Step.

Τοπικές αγορές και παραθυράκια στους κανονισμούς

Τα στοιχηματικά λογότυπα εμφανίζονται σε όλες τις φανέλες των ομάδων στην Ουγγαρία, ενώ πάνω από 70% των συλλόγων σε Βουλγαρία, Ελλάδα, Ρουμανία και Πορτογαλία έχουν χορηγούς τζόγου.
Αντίθετα, στη Γερμανία και τη Γαλλία οι χορηγοί στις φανέλες είναι σπάνιοι, αλλά σχεδόν όλες οι ομάδες έχουν κάποιο στοιχηματικό συνεργάτη.
Στο Βέλγιο από τον Ιανουάριο 2025, ένας νέος νόμος επιτρέπει μόνο διαφημίσεις στοιχήματος στα μανίκια και στο πίσω μέρος της φανέλας.
Ωστόσο, αρκετές ομάδες της Pro League εξακολουθούν να διαφημίζουν στοιχηματικά brands μπροστά από τις φανέλες τους εκμεταλλευόμενες παραθυράκια.
Ένα παράδειγμα είναι η Club Brugge, που αντικατέστησε τον χορηγό της από Unibet σε U-Experts, μια ειδησεογραφική εφαρμογή της Unibet, η οποία όμως έχει άμεσους συνδέσμους με το online καζίνο της.
«Στην πραγματικότητα, τέτοιες στρατηγικές λειτουργούν ως πύλες εισόδου, κατευθύνοντας τους καταναλωτές σε ιστοσελίδες στοιχήματος», εξηγεί ο Bram Constandt, καθηγητής Αθλητικού Management στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης.

Παραθυράκια και στην Ιταλία

Στην Ιταλία, μετά την απαγόρευση διαφήμισης στοιχήματος που επέβαλε το Διάταγμα Αξιοπρέπειας του 2018, οι ομάδες βρήκαν εναλλακτικές λύσεις.
Παρά την απαγόρευση, σύλλογοι όπως η Inter (Betsson.sport), η Parma (AdmiralBet.news) και η Lecce (BetItalyPay) προβάλλουν παράγωγα brands στις φανέλες τους, που ουσιαστικά κατευθύνουν τους φιλάθλους σε στοιχηματικές πλατφόρμες.
Ο υπουργός Αθλητισμού της Ιταλίας Andrea Abodi παραδέχθηκε τον Μάρτιο του 2023 ότι η απαγόρευση δεν λειτουργεί αποτελεσματικά.
«Είναι υποκριτικό να απαγορεύουμε το δικαίωμα στο στοίχημα, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπουμε στους ίδιους ιστότοπους να διαφημίζουν διευθύνσεις που αναπόφευκτα οδηγούν σε τζόγο», δήλωσε.
Η AC Milan έχει συνάψει συμφωνία με την Boomerang Bet, μια εταιρεία που δεν διαθέτει άδεια για την ιταλική αγορά, αλλά εξακολουθεί να στοχεύει σε πελάτες στη χώρα. Η συμφωνία ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2024, παρά το γεγονός ότι η λειτουργία της εταιρείας χωρίς άδεια αντίκειται στη νομοθεσία για τον στοιχηματισμό στην Ιταλία, σύμφωνα με έρευνα του Investigate Europe. Ούτε η Milan ούτε η Boomerang Bet απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.
Στην Εσθονία, η πρωταθλήτρια Nõmme Kalju έχει ως χορηγό φανέλας τη Marsbet, μια εταιρεία της οποίας ο ιδιοκτήτης είναι εγγεγραμμένος στα νησιά Κουρασάο, γνωστή για τη χαλαρή νομοθεσία περί τζόγου.
Ωστόσο, η Marsbet δεν διαθέτει τοπική άδεια και βρίσκεται στη μαύρη λίστα των ρυθμιστικών αρχών της Εσθονίας.
Παρ’ όλα αυτά, η ιστοσελίδα της παραμένει προσβάσιμη στους Εσθονούς παίκτες. Ούτε η ομάδα ούτε η Marsbet σχολίασαν την υπόθεση.
Σε δεκάδες άλλες περιπτώσεις, στοιχηματικές που χορηγούν ομάδες σε μία χώρα λειτουργούν παράνομα σε άλλες, με αποτέλεσμα οι ιστοσελίδες τους να μπλοκάρονται από τις ρυθμιστικές αρχές.
Μεταξύ των εταιρειών που έχουν απαγορευτεί σε διάφορες χώρες είναι:

Unibet στην Ελλάδα
Novibet και Betsson στη Ρουμανία
Pokerstars στην Ουγγαρία
Bet365 στη Λιθουανία (παρότι είναι χορηγός του UEFA Champions League)

Οι στοιχηματικές υποστηρίζουν ότι, εφόσον διαθέτουν άδεια σε ένα κράτος-μέλος της ΕΕ, έχουν το δικαίωμα να δραστηριοποιούνται σε όλη την Ένωση – μια θέση που συχνά έρχεται σε σύγκρουση με τους εθνικούς ρυθμιστικούς φορείς.
Οι στοιχηματικές εταιρείες δεν στοχεύουν μόνο τους Ευρωπαίους παίκτες. Σε χώρες όπου η διαφήμιση τζόγου είναι αυστηρά περιορισμένη ή απαγορευμένη, οι ασιατικές εταιρείες χρησιμοποιούν το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο ως μέσο προσέγγισης πελατών στις εγχώριες αγορές τους.
Το Investigate Europe εντόπισε 27 ομάδες στα πέντε κορυφαία πρωταθλήματα της Ευρώπης που έχουν συνεργασίες με στοιχηματικές εταιρείες που απευθύνονται στην Ασία, καλύπτοντας 22 διαφορετικούς παρόχους.
Στην Ιταλία, οκτώ ομάδες έχουν τέτοιες συμφωνίες, οι οποίες είναι ορατές μόνο αν κάποιος επισκεφθεί τις ιστοσελίδες των συλλόγων μέσω VPN από την Ασία.
Μια προηγούμενη έρευνα της Josimar, μιας ανεξάρτητης δημοσιογραφικής πλατφόρμας, αποκάλυψε ότι πολλές από αυτές τις εταιρείες συνδέονται μεταξύ τους και μπορούν να ιχνηλατηθούν πίσω σε μία βασική οντότητα στην Κίνα: τη Yabo.
Το 2021, μια αστυνομική έρευνα διάρκειας δύο ετών αποκάλυψε ένα παράνομο στοιχηματικό δίκτυο που σχετιζόταν με τη Yabo. Οι αρχές προχώρησαν σε πάνω από 3.000 συλλήψεις, αναγκάζοντας τη Yabo να κλείσει τις δραστηριότητές της.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη Josimar, πρώην στελέχη της Yabo στη συνέχεια ίδρυσαν νέες στοιχηματικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Kaiyun.
Σήμερα, η Kaiyun – ή άλλες μάρκες που φέρονται να συνδέονται με αυτήν – έχει χορηγικές συμφωνίες με συλλόγους όπως η Ρεάλ Μαδρίτης, η Μπάγερ Λεβερκούζεν, η Ίντερ και η Τσέλσι.
Το Investigate Europe δεν βρήκε αποδείξεις ότι η Kaiyun ή οι θυγατρικές της εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες.

Διστάζουν να απαγορεύσουν

Στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο υπάρχει γενική απροθυμία να απαγορευτούν οι χορηγίες από στοιχηματικές, καθώς αποτελούν μία από τις κύριες πηγές εσόδων.
«Αν και οι σύλλογοι μπορεί να βρουν εναλλακτικούς χορηγούς για τις φανέλες τους, αυτοί πιθανότατα θα πληρώσουν λιγότερα από τις στοιχηματικές εταιρείες», λέει ο Pedro Iriondo από την Football Benchmark.
Κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλγαρία για τη θέσπιση περιορισμών στη διαφήμιση στοιχήματος, η Βουλγαρική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (BFU) εξέφρασε ανοιχτά τη θέση της:
«Η στοιχηματική βιομηχανία χρηματοδοτεί πάνω από τα δύο τρίτα των βουλγαρικών συλλόγων», προειδοποίησε η BFU, τονίζοντας ότι αν κοπεί αυτή η πηγή χρηματοδότησης, «οι περισσότερες ομάδες θα οδηγηθούν σε χρεοκοπία».
Παρόμοια στάση κράτησε και η La Liga στην Ισπανία, όταν το 2021 επιβλήθηκε απαγόρευση στις χορηγίες στοιχηματικών εταιρειών στις φανέλες.
Ο πρόεδρός της, Χαβιέρ Τέμπας, δήλωσε ότι η απόφαση θα προκαλούσε «ζημιά ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ» στα έσοδα των ισπανικών συλλόγων.
Στην Ιταλία, η απαγόρευση που επιβλήθηκε το 2018 είχε επίσης έντονες αντιδράσεις, με τον πρόεδρο της Serie A να εκφράζει παρόμοιες ανησυχίες.
Στις 5 Μαρτίου 2025, το Ιταλικό Κοινοβούλιο ενέκρινε ψήφισμα για την άρση της απαγόρευσης στις διαφημίσεις στοιχήματος, επικαλούμενο – μεταξύ άλλων – τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19.
«Αν επανέλθουν οι διαφημίσεις στοιχηματισμού, θα αποφέρουν περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στις ομάδες της Serie A.
Ωστόσο, αυτό θα κοστίσει δισεκατομμύρια ευρώ στο σύστημα υγείας, λόγω των δημοσίων δαπανών που απαιτούνται για τη θεραπεία του εθισμού στον τζόγο», δήλωσε ο Gabriele Melluso, επικεφαλής της οργάνωσης Assoutenti για τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Στη Γερμανία, υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί, αλλά οι διαφημίσεις στοιχήματος παραμένουν ευρέως ορατές.
Μια πρόταση για απαγόρευση των στοιχηματικών χορηγιών απορρίφθηκε κατά τη διάρκεια δημόσιας συνεδρίασης της Επιτροπής Αθλητισμού του Bundestag, λόγω της κρίσιμης χρηματοδότησης που παρέχουν οι εταιρείες αυτές στις αθλητικές οργανώσεις.
Η St. Pauli, ομάδα της Bundesliga 2, είχε συνεργασία με τη Bwin, αλλά το 2023 έγινε ο πρώτος επαγγελματικός σύλλογος στη Γερμανία που απέρριψε τις στοιχηματικές χορηγίες.
«Η FC St. Pauli παραιτείται από έσοδα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ετησίως, που είναι σημαντικό ποσό για τον προϋπολογισμό μας. Ο λόγος είναι ότι βλέπουμε πολύ αρνητικά τα ζωντανά στοιχήματα μέσω κινητών τηλεφώνων, λόγω του υψηλού κινδύνου εθισμού, αλλά και για λόγους ακεραιότητας του ανταγωνισμού», ανέφερε εκπρόσωπος του συλλόγου.
Στην Bundesliga, οι 15 από τις 18 ομάδες έχουν στοιχηματικές συνεργασίες. Μόνο η VfB Stuttgart έχει κύριο χορηγό φανέλας από τον κλάδο του στοιχήματος, αλλά η ομάδα αρνήθηκε να αποκαλύψει πληροφορίες για τη συμφωνία, δηλώνοντας μόνο ότι διαθέτει «ζωτικής σημασίας συνεργασίες με χορηγούς από διάφορους κλάδους».
Από όλες τις ομάδες που ζητήθηκε σχολιασμός, μόνο 12 απάντησαν, μεταξύ των οποίων η VfB Stuttgart, η St. Pauli και η ισπανική Real Sociedad.
Η Real Sociedad, το 2018, αποφάσισε μέσω ψηφοφορίας των μελών της να απορρίψει τις στοιχηματικές χορηγίες.
Μια παρόμοια αλλαγή στάσης παρατηρείται στην Ολλανδία.
Οι στοιχηματικές χορηγίες νομιμοποιήθηκαν μόλις το 2021, αλλά η κυβέρνηση ανέστρεψε γρήγορα τη νομοθεσία, καθώς ο ολλανδικός ρυθμιστικός φορέας διαπίστωσε αύξηση της στοιχηματικής δραστηριότητας μετά την εφαρμογή του μέτρου.
Βάσει της νέας νομοθεσίας, όλες οι στοιχηματικές χορηγίες θα πρέπει να αποσυρθούν από το ποδόσφαιρο έως τον Ιούλιο του 2025.
Περίπου το ένα τρίτο των ομάδων της Eredivisie έχουν αυτή τη στιγμή στοιχηματική χορηγία στη φανέλα τους.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρότι το 20% του πληθυσμού επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από τον τζόγο, ο κύριος φορέας λόμπι της βιομηχανίας στοιχηματισμού υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει απόδειξη σύνδεσης μεταξύ της διαφήμισης και του εθισμού στον τζόγο.
Ωστόσο, ο Charles Livingstone, μέλος της Ομάδας Εμπειρογνωμόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) για τον τζόγο, υποστηρίζει το αντίθετο:
«Η έρευνα δείχνει ξεκάθαρα ότι όσο περισσότερο εκτίθεται κάποιος σε διαφημίσεις στοιχήματος, τόσο πιο πιθανό είναι να στοιχηματίσει», δηλώνει ο Livingstone.
Η βιομηχανία στοιχηματισμού επενδύει εκατομμύρια σε διαφημίσεις, επειδή αυτό βοηθά στην προσέλκυση νέων παικτών.
«Ο λόγος που το κάνουν είναι επειδή οι καλύτεροι πελάτες τους είναι αυτοί που χάνουν όλα τα χρήματά τους. Έτσι, χρειάζεται συνεχώς να προσελκύουν νέους παίκτες, ώστε να αντικαθιστούν όσους έχουν ήδη χάσει τα χρήματα, την περιουσία και τις σχέσεις τους», εξηγεί ο Livingstone.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, το 80% των εσόδων της βιομηχανίας προέρχεται από ανθρώπους με προβλήματα εθισμού στον τζόγο.
«Οι στοιχηματικές εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν το πάθος μου για το ποδόσφαιρο για να με παγιδεύσουν και να αλλάξουν εντελώς τη ζωή μου», δήλωσε ο Thomas Melchior, πρώην υπάλληλος γερμανικής τράπεζας, ο οποίος ξεκίνησε να στοιχηματίζει μετά από την προβολή μιας διαφήμισης στοιχήματος κατά τη διάρκεια ενός αγώνα του Champions League, μιλώντας στο Investigate Europe.
Μετά από 13 χρόνια στοιχηματισμού, ο Melchior είχε συσσωρεύσει χρέη ύψους 800.000 ευρώ και το 2019 καταδικάστηκε σε φυλάκιση για διάφορες απάτες και άλλα αδικήματα, τα οποία – όπως λέει – διέπραξε για να συντηρήσει τον εθισμό του στον τζόγο.
Αρχικά, όταν κέρδιζε, ο λογαριασμός του σημάνθηκε ως ύποπτος για πιθανό εθισμό και του επιβλήθηκαν περιορισμοί στα στοιχήματα. Όταν όμως άρχισε να χάνει πενταψήφια ποσά κάθε μήνα, κανείς δεν τον απέκλεισε. Αντίθετα, του ανέθεσαν προσωπικό VIP σύμβουλο και λάμβανε μηνιαίες ανταμοιβές.
«Κέρδισα» ένα ταξίδι στο Λονδίνο για τον αγώνα της Premier League μεταξύ της Chelsea και της Liverpool, με πληρωμένα αεροπορικά εισιτήρια και VIP εισιτήρια για το γήπεδο. Ήταν ένα «βραβείο» για την αφοσίωσή μου ως πελάτης. Ή, πιο σωστά, για τον εθισμό μου στον τζόγο, για τον οποίο επιβραβευόμουν τακτικά», ανέφερε ο Melchior, ο οποίος αποφυλακίστηκε το 2022 και από τότε υποστηρίζει την ομάδα φιλάθλων Unsere Kurve, η οποία αγωνίζεται για τον τερματισμό των διαφημίσεων στοιχηματισμού στο ποδόσφαιρο.

Κύμα αντίδρασης

Η στοιχηματική βιομηχανία έχει εφαρμόσει διάφορες πρωτοβουλίες «Υπεύθυνου Στοιχηματισμού» και χρησιμοποιεί σχετικά λογότυπα, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες – αλλά και να διατηρήσει την ορατότητά της στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.
Παρότι ορισμένες χώρες επιβάλλουν περιορισμούς, οι στοιχηματικές συνεχίζουν να αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τις συνεργασίες τους με συλλόγους και λίγκες της Ευρώπης.
Ωστόσο, το κύμα αντίδρασης μεταξύ των φιλάθλων μεγαλώνει.
Όπως συνοψίζει ο Armin Popp, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ομάδας φιλάθλων Unsere Kurve:
«Δεν θέλουμε και δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε τον ίδιο τον στοιχηματισμό, όπως δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε τη νόμιμη κατανάλωση καπνού ή αλκοόλ. Ωστόσο, οι κοινωνίες έχουν ήδη αποφασίσει επιτυχώς να απαγορεύσουν τη διαφήμιση καπνού και δυνατού αλκοόλ.
Γιατί να είναι διαφορετική η περίπτωση των αθλητικών στοιχημάτων;»

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης