Ποιος θα εγγυηθεί τώρα την ασφάλεια των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών διερωτάται ο εμπειρογνώμονας Αναστάσιος Δέδες
Για ένα «παράθυρο» 9 λεπτών, κατά το οποίο ο σταθμάρχης Λάρισας θα μπορούσε να αντιληφθεί ότι κάτι πάει στραβά και να αποτρέψει τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη κάνει λόγο ο εμπειρογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες, ο οποίος διερωτάται ποιος πραγματικά θα εγγυηθεί τώρα την ασφάλεια των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.
«Αυτοί οι οποίοι έχουν αναλάβει να βγάλουν εις πέρας το πόρισμα με βάση τα ερωτήματα που θα τους τεθούν από την ανακρίτρια στη Λάρισα, θα έχουν στα χέρια τους όλο το κομμάτι το οποίο αφορά τα στοιχεία για τις ενδοσυνεννοήσεις, τις βάρδιες, την Επιθεώρηση Εργασίας, από το ποιοι ήταν εκεί εκείνη τη στιγμή, από τον πίνακα, από το σύστημα σηματοδότησης, που φτάνει αυτό και τι δυνατότητα έχει να δει ο σταθμάρχης μέχρι τη σύγκρουση καθώς και το τι περιείχε η εμπορική αμαξοστοιχία» ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ.Δέδες.
Πολλά τα ανθρώπινα λάθη
Κληθείς να σχολιάσει τα όσα έχουν γίνει γνωστά από τις συνομιλίες του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών των δύο τρένων, ο κ.Δέδες έδωσε έμφαση στη μη λειτουργία του συστήματος τηλεδιαχείρισης και στην έλλειψη δικλείδας ασφαλείας.
«Πέρα των ανθρώπινων σφαλμάτων, γιατί δεν ήταν ένα, ήταν και δεύτερο και τρίτο από τον σταθμάρχη, υπάρχει το θέμα εάν υπάρχει σύστημα το οποίο μπορεί αυτά τα ανθρώπινα λάθη να τα διορθώσει» τόνισε ο κ.Δέδες, αναφέροντας πως η δικλείδα ασφαλείας που εντοπίζει τα ανθρώπινα λάθη είναι το σύστημα τηλεματικής, και το ζητούμενο, όπως είπε, στην περίπτωση αυτή εάν δούλευε ή όχι.
Ποιος θα εγγυηθεί την ασφάλεια;
Ο κ.Δέδες δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας λέγοντας ό,τι «το θέμα είναι τώρα ποιος είναι αυτός ο οποίος θα εγγυηθεί την ασφάλεια των συγκοινωνιών την στιγμή που η συγκεκριμένη γραμμή δεν έχει σύστημα τηλεματικής, άρα δεν είναι ασφαλής».
«Πρόκειται για ένα γεγονός, που με κάνει να πιστεύω ότι σε οποιοδήποτε πάλι ανθρώπινο λάθος, θα έχουμε τα ίδια» είπε ο κ.Δέδες.
www.bankingnews.gr
«Αυτοί οι οποίοι έχουν αναλάβει να βγάλουν εις πέρας το πόρισμα με βάση τα ερωτήματα που θα τους τεθούν από την ανακρίτρια στη Λάρισα, θα έχουν στα χέρια τους όλο το κομμάτι το οποίο αφορά τα στοιχεία για τις ενδοσυνεννοήσεις, τις βάρδιες, την Επιθεώρηση Εργασίας, από το ποιοι ήταν εκεί εκείνη τη στιγμή, από τον πίνακα, από το σύστημα σηματοδότησης, που φτάνει αυτό και τι δυνατότητα έχει να δει ο σταθμάρχης μέχρι τη σύγκρουση καθώς και το τι περιείχε η εμπορική αμαξοστοιχία» ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ.Δέδες.
Πολλά τα ανθρώπινα λάθη
Κληθείς να σχολιάσει τα όσα έχουν γίνει γνωστά από τις συνομιλίες του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών των δύο τρένων, ο κ.Δέδες έδωσε έμφαση στη μη λειτουργία του συστήματος τηλεδιαχείρισης και στην έλλειψη δικλείδας ασφαλείας.
«Πέρα των ανθρώπινων σφαλμάτων, γιατί δεν ήταν ένα, ήταν και δεύτερο και τρίτο από τον σταθμάρχη, υπάρχει το θέμα εάν υπάρχει σύστημα το οποίο μπορεί αυτά τα ανθρώπινα λάθη να τα διορθώσει» τόνισε ο κ.Δέδες, αναφέροντας πως η δικλείδα ασφαλείας που εντοπίζει τα ανθρώπινα λάθη είναι το σύστημα τηλεματικής, και το ζητούμενο, όπως είπε, στην περίπτωση αυτή εάν δούλευε ή όχι.
Ποιος θα εγγυηθεί την ασφάλεια;
Ο κ.Δέδες δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας λέγοντας ό,τι «το θέμα είναι τώρα ποιος είναι αυτός ο οποίος θα εγγυηθεί την ασφάλεια των συγκοινωνιών την στιγμή που η συγκεκριμένη γραμμή δεν έχει σύστημα τηλεματικής, άρα δεν είναι ασφαλής».
«Πρόκειται για ένα γεγονός, που με κάνει να πιστεύω ότι σε οποιοδήποτε πάλι ανθρώπινο λάθος, θα έχουμε τα ίδια» είπε ο κ.Δέδες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών