Για τα απαιτούμενα έργα ανάκαμψης στη Θεσσαλία αλλά και για το μετρό Θεσσαλονίκης τοποθετήθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Για τα μέτρα και τις προτεραιότητες της κυβέρνησης ώστε να επανακάμψει η Θεσσαλία, έπειτα από το χτύπημα της «διπλής» κακοκαιρίας αλλά και για το πότε θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στην εκπομπή της ΕΡΤ, «Τριτολογίες» με την Σύνθια Σάπικα.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε μια έκτακτη κατάσταση στην οποία και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Ο πρωθυπουργός έχει ανακοινώσει από την πόλη της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθέσεως ότι θα δημιουργηθεί ένας Φορέας Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας. Αυτός ο Φορέας θα υπάγεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ο σκοπός είναι να διαχειριστεί μελλοντικά κατά τον βέλτιστο τρόπο, συνεκτιμώντας την κλιματική αλλαγή, τις ανάγκες που υπάρχουν τόσο για τη διαχείριση υδάτων όσο και για την ανθεκτικότητα των δημοσίων έργων. Μια κατηγορία είναι αυτή. Η δεύτερη κατηγορία είναι ότι χρειάζονται παρεμβάσεις. Χρειάζονται άμεσα παρεμβάσεις έτσι ώστε να αποκατασταθεί η προσβασιμότητα αρχικά και στη συνέχεια η επάρκεια των δημοσίων έργων. Ως προς την προσβασιμότητα ήδη οι Περιφέρειες έχουν εκτελέσει συγκεκριμένη περίπτωση στη Θεσσαλία για να μπορέσει να υπάρξει αυτή η πρώτη προσβασιμότητα. Με διάταξη νόμου που έχει περάσει από τη Βουλή, μπορούμε να υλοποιήσουμε εμείς ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πολύ ταχύτερα έργα της περιοχής, τα οποία θα προκύψουν το επόμενο χρονικό διάστημα, κυρίως δρόμους, γέφυρες και σχολικές μονάδες. Θα σας πω ότι προηγούνται οι σχολικές μονάδες, γι’ αυτό και την προηγούμενη εβδομάδα στο Υπουργικό Συμβούλιο θα υπάρξει Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου με την οποία μπορούμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση αυτών των έργων. Και η τρίτη ενότητα είναι η αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Εκεί είναι πρόσφατα 600 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 187 εκατομμύρια θα είναι για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου», δήλωσε ο υπουργός.
Για το τι πρόκειται να γίνει για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε μεταξύ άλλων: «Χθες υπογράψαμε ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μια απόφαση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να γίνουν άμεσα έργα ύψους 14 εκατομμυρίων ευρώ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Δεν φτάνουν αυτά. Σας είπα ότι θα χρειαστούμε περίπου 187 εκατομμύρια ευρώ, αλλά να ξεκινήσουμε την ανάταξη αυτού. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στις υποδομές, στην επιδομή, στις γέφυρες, σε σιδηροδρομικούς σταθμούς και δυστυχώς και στα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, που πολύ πρόσφατα στην περιοχή της Λάρισας παραδόθηκαν στην ελληνική πολιτεία πιστοποιημένα από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. (…) Θα πληρωθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χωρίς να επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενος. Η διαδικασία ξεκίνησε χθες με τα 14 εκατομμύρια και το συντομότερο δυνατόν θα επιδιώξουμε μέσα από τις διαδικασίες που μας δίνει τη δυνατότητα πλέον το νομοθετικό πλαίσιο να υλοποιήσουμε τα έργα το επόμενο χρονικό διάστημα.
Πώς θα λειτουργήσει λειτουργήσει σιδηρόδρομος; Αυτή τη στιγμή ουσιαστικά δεν υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή. Από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Είναι μέχρι το Λιανοκλάδι και ξανά μετά τη Λάρισα. Άρα θεωρητικά με λεωφορεία γίνεται στον χώρο μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας. Σκοπός είναι το επόμενο δίμηνο να μπορέσει να υπάρξει μία σιδηροδρομική γραμμή, η οποία προφανώς από κάποιο σημείο και πέρα θα είναι ντιζελοκίνητη για να μπορέσει να ξεκινήσει η μεταφορά προϊόντων – γιατί αυτή τη στιγμή έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα κυρίως στην περιοχή της Αττικής, μεταφοράς προϊόντων προς τη Βόρεια Ελλάδα και αντιστρόφως, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι στην περιοχή της Αττικής – θα ξεκινήσουμε με αυτό τον τόπο. Θα συνεχίζονται να γίνονται έργα έτσι ώστε όσο μπορούμε το ταχύτερο δυνατόν, αλλά με ασφάλεια να μπορέσουμε να φτάσουμε στην κατάσταση που ήμασταν περίπου πριν από ένα μήνα».
Για το μετρό Θεσσαλονίκης
Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι «ναι, θα έχουμε το 2024».
«Θα λειτουργήσει με 13 σταθμούς, όπως έχουμε ήδη προϊδεάσει και θα έχουνε τη δυνατότητα αύριο συνάδελφοί σας και από την Αθήνα και από την Θεσσαλονίκη να δουν ακριβώς πώς λειτουργεί το μετρό. Θα αφιερώσουμε στους συναδέλφους σας για να προβάλουν ακριβώς εικόνα του έργου που έχει συντελεστεί τα προηγούμενα χρόνια, και του σταθμού και των αμαξοστοιχιών, αλλά ταυτόχρονα και των σταθμών που θα λειτουργήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα, δηλαδή το 2024».
Τόνισε ακόμη ότι «αύριο, όπως ξέρετε, υπογράφεται στη Θεσσαλονίκη η σύμβαση για τη λειτουργία του Μετρό, κατά τα βέλτιστα παραδείγματα που έχουμε από το εξωτερικό, όπως είναι η Κοπεγχάγη, για να εξασφαλιστεί η καλύτερη καθημερινότητα του πολίτη στη Θεσσαλονίκη».
«Πριν από μισή ώρα υπέγραψα τη σύμβαση με την εταιρεία, η οποία θα φέρει στις αρχές του 2024, 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Υπενθυμίζω ότι είναι 140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη» διευκρίνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
www.bankingnews.gr
«Αυτή τη στιγμή έχουμε μια έκτακτη κατάσταση στην οποία και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Ο πρωθυπουργός έχει ανακοινώσει από την πόλη της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθέσεως ότι θα δημιουργηθεί ένας Φορέας Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας. Αυτός ο Φορέας θα υπάγεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ο σκοπός είναι να διαχειριστεί μελλοντικά κατά τον βέλτιστο τρόπο, συνεκτιμώντας την κλιματική αλλαγή, τις ανάγκες που υπάρχουν τόσο για τη διαχείριση υδάτων όσο και για την ανθεκτικότητα των δημοσίων έργων. Μια κατηγορία είναι αυτή. Η δεύτερη κατηγορία είναι ότι χρειάζονται παρεμβάσεις. Χρειάζονται άμεσα παρεμβάσεις έτσι ώστε να αποκατασταθεί η προσβασιμότητα αρχικά και στη συνέχεια η επάρκεια των δημοσίων έργων. Ως προς την προσβασιμότητα ήδη οι Περιφέρειες έχουν εκτελέσει συγκεκριμένη περίπτωση στη Θεσσαλία για να μπορέσει να υπάρξει αυτή η πρώτη προσβασιμότητα. Με διάταξη νόμου που έχει περάσει από τη Βουλή, μπορούμε να υλοποιήσουμε εμείς ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πολύ ταχύτερα έργα της περιοχής, τα οποία θα προκύψουν το επόμενο χρονικό διάστημα, κυρίως δρόμους, γέφυρες και σχολικές μονάδες. Θα σας πω ότι προηγούνται οι σχολικές μονάδες, γι’ αυτό και την προηγούμενη εβδομάδα στο Υπουργικό Συμβούλιο θα υπάρξει Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου με την οποία μπορούμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση αυτών των έργων. Και η τρίτη ενότητα είναι η αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Εκεί είναι πρόσφατα 600 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 187 εκατομμύρια θα είναι για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου», δήλωσε ο υπουργός.
Για το τι πρόκειται να γίνει για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε μεταξύ άλλων: «Χθες υπογράψαμε ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μια απόφαση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να γίνουν άμεσα έργα ύψους 14 εκατομμυρίων ευρώ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Δεν φτάνουν αυτά. Σας είπα ότι θα χρειαστούμε περίπου 187 εκατομμύρια ευρώ, αλλά να ξεκινήσουμε την ανάταξη αυτού. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στις υποδομές, στην επιδομή, στις γέφυρες, σε σιδηροδρομικούς σταθμούς και δυστυχώς και στα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, που πολύ πρόσφατα στην περιοχή της Λάρισας παραδόθηκαν στην ελληνική πολιτεία πιστοποιημένα από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. (…) Θα πληρωθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χωρίς να επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενος. Η διαδικασία ξεκίνησε χθες με τα 14 εκατομμύρια και το συντομότερο δυνατόν θα επιδιώξουμε μέσα από τις διαδικασίες που μας δίνει τη δυνατότητα πλέον το νομοθετικό πλαίσιο να υλοποιήσουμε τα έργα το επόμενο χρονικό διάστημα.
Πώς θα λειτουργήσει λειτουργήσει σιδηρόδρομος; Αυτή τη στιγμή ουσιαστικά δεν υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή. Από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Είναι μέχρι το Λιανοκλάδι και ξανά μετά τη Λάρισα. Άρα θεωρητικά με λεωφορεία γίνεται στον χώρο μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας. Σκοπός είναι το επόμενο δίμηνο να μπορέσει να υπάρξει μία σιδηροδρομική γραμμή, η οποία προφανώς από κάποιο σημείο και πέρα θα είναι ντιζελοκίνητη για να μπορέσει να ξεκινήσει η μεταφορά προϊόντων – γιατί αυτή τη στιγμή έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα κυρίως στην περιοχή της Αττικής, μεταφοράς προϊόντων προς τη Βόρεια Ελλάδα και αντιστρόφως, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι στην περιοχή της Αττικής – θα ξεκινήσουμε με αυτό τον τόπο. Θα συνεχίζονται να γίνονται έργα έτσι ώστε όσο μπορούμε το ταχύτερο δυνατόν, αλλά με ασφάλεια να μπορέσουμε να φτάσουμε στην κατάσταση που ήμασταν περίπου πριν από ένα μήνα».
Για το μετρό Θεσσαλονίκης
Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι «ναι, θα έχουμε το 2024».
«Θα λειτουργήσει με 13 σταθμούς, όπως έχουμε ήδη προϊδεάσει και θα έχουνε τη δυνατότητα αύριο συνάδελφοί σας και από την Αθήνα και από την Θεσσαλονίκη να δουν ακριβώς πώς λειτουργεί το μετρό. Θα αφιερώσουμε στους συναδέλφους σας για να προβάλουν ακριβώς εικόνα του έργου που έχει συντελεστεί τα προηγούμενα χρόνια, και του σταθμού και των αμαξοστοιχιών, αλλά ταυτόχρονα και των σταθμών που θα λειτουργήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα, δηλαδή το 2024».
Τόνισε ακόμη ότι «αύριο, όπως ξέρετε, υπογράφεται στη Θεσσαλονίκη η σύμβαση για τη λειτουργία του Μετρό, κατά τα βέλτιστα παραδείγματα που έχουμε από το εξωτερικό, όπως είναι η Κοπεγχάγη, για να εξασφαλιστεί η καλύτερη καθημερινότητα του πολίτη στη Θεσσαλονίκη».
«Πριν από μισή ώρα υπέγραψα τη σύμβαση με την εταιρεία, η οποία θα φέρει στις αρχές του 2024, 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Υπενθυμίζω ότι είναι 140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη» διευκρίνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών