Τα στοιχεία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γερμανία αποδείχθηκαν καλύτερα σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών
Άνοδο κατέγραψε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία ο οποίος αφορά τον Οκτώβριο του 2019, σύμφωνα με τα σημερινά (26/9) στοιχεία του ερευνητικού ινστιτούτου GfK, τα οποία αποδείχθηκαν καλύτερα σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος διαμορφώθηκε στις 9,9 μονάδες, έναντι 9,7 μονάδων στις οποίες είχε υποχωρήσει τον προηγούμενο μήνα και οι οποίες είχαν αποτελέσει το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.
Παράλληλα, τα στοιχεία του GfK για το καταναλωτικό κλίμα αποδείχθηκαν καλύτερα σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι ανέμεναν ότι θα σημειωθεί περαιτέρω πτώση στις 9,6 μονάδες.
Σημειώνεται ότι για να υπολογίσει το ινστιτούτο τον δείκτη καταναλωτικού κλίματος του επόμενου μήνα, χρησιμοποιεί τρεις υποδείκτες που αφορούν τον τρέχοντα μήνα.
Ο υποδείκτης που σχετίζεται με τις οικονομικές προσδοκίες των καταναλωτών αυξήθηκε στις -9 μονάδες, έναντι -12 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, αντιστρέφοντας την πτώση που είχε σημειωθεί κατά τους δύο προηγούμενους μήνες.
Όσον αφορά τον υποδείκτη που σχετίζεται με τις προσδοκίες εισοδήματος, καταγράφηκε πτώση στις 46,8 μονάδες, έναντι 50,1 μονάδων τον Αύγουστο του 2019, ενώ αντίθετα ο υποδείκτης που αφορά την πρόθεση των καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές ενισχύθηκε στις 55,1 μονάδες, έναντι 48,8 μονάδων τον προηγούμενο μήνα.
«Ενώ τα ήδη γνωστά γεγονότα, όπως είναι η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, οι εμπορικές συγκρούσεις και οι συζητήσεις για το Brexit, επηρεάζουν τους καταναλωτές, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για περαιτέρω χαλάρωση της νομισματικής της πολιτικής έχει αντίκτυπο στους καταναλωτές τον Σεπτέμβριο», αναφέρει η ανακοίνωση του ινστιτούτου μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.
«Μεταξύ των τριών υποδεικτών, οι οικονομικές προοπτικές των καταναλωτών και η τάση προς αγορές έχουν αυξηθεί, αλλά οι προσδοκίες εισοδήματος έχουν υποχωρήσει», επεσήμανε το GfK, προσθέτοντας ότι «ενώ οι οικονομικές προοπτικές των καταναλωτών βελτιώθηκαν, οι ίδιοι αναφέρουν ότι ο κίνδυνος ύφεσης δε μπορεί να εξαλειφθεί».
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος διαμορφώθηκε στις 9,9 μονάδες, έναντι 9,7 μονάδων στις οποίες είχε υποχωρήσει τον προηγούμενο μήνα και οι οποίες είχαν αποτελέσει το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.
Παράλληλα, τα στοιχεία του GfK για το καταναλωτικό κλίμα αποδείχθηκαν καλύτερα σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι ανέμεναν ότι θα σημειωθεί περαιτέρω πτώση στις 9,6 μονάδες.
Σημειώνεται ότι για να υπολογίσει το ινστιτούτο τον δείκτη καταναλωτικού κλίματος του επόμενου μήνα, χρησιμοποιεί τρεις υποδείκτες που αφορούν τον τρέχοντα μήνα.
Ο υποδείκτης που σχετίζεται με τις οικονομικές προσδοκίες των καταναλωτών αυξήθηκε στις -9 μονάδες, έναντι -12 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, αντιστρέφοντας την πτώση που είχε σημειωθεί κατά τους δύο προηγούμενους μήνες.
Όσον αφορά τον υποδείκτη που σχετίζεται με τις προσδοκίες εισοδήματος, καταγράφηκε πτώση στις 46,8 μονάδες, έναντι 50,1 μονάδων τον Αύγουστο του 2019, ενώ αντίθετα ο υποδείκτης που αφορά την πρόθεση των καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές ενισχύθηκε στις 55,1 μονάδες, έναντι 48,8 μονάδων τον προηγούμενο μήνα.
«Ενώ τα ήδη γνωστά γεγονότα, όπως είναι η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, οι εμπορικές συγκρούσεις και οι συζητήσεις για το Brexit, επηρεάζουν τους καταναλωτές, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για περαιτέρω χαλάρωση της νομισματικής της πολιτικής έχει αντίκτυπο στους καταναλωτές τον Σεπτέμβριο», αναφέρει η ανακοίνωση του ινστιτούτου μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.
«Μεταξύ των τριών υποδεικτών, οι οικονομικές προοπτικές των καταναλωτών και η τάση προς αγορές έχουν αυξηθεί, αλλά οι προσδοκίες εισοδήματος έχουν υποχωρήσει», επεσήμανε το GfK, προσθέτοντας ότι «ενώ οι οικονομικές προοπτικές των καταναλωτών βελτιώθηκαν, οι ίδιοι αναφέρουν ότι ο κίνδυνος ύφεσης δε μπορεί να εξαλειφθεί».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών