γράφει : Ελένη Μπότα
Θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών
Σε πιλοτική εφαρμογή από την προσεχή άνοιξη αναμένεται να θέσει σε εφαρμογή τα διόδια με χιλιομετρική απόσταση η Ολυμπία Οδός ΑΕ, η οποία έχει την ευθύνη και διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Πάτρα.
Το νέο σύστημα διοδίων θα ισχύει μόνο για τους κατέχοντες πομποδέκτη (e-pass) και όπως προβλέπει το σχέδιο ο οδηγός θα χρεώνεται κατά την είσοδο στον οδικό άξονα καταβάλλοντας το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη αλλά στην περίπτωση που εξέλθει νωρίτερα το σύστημα θα το αναγνωρίζει και θα πιστώνει τη διαφορά στον ιδιοκτήτη του πομποδέκτη.
Τα οφέλη από το νέο σύστημα χρέωσης διοδίων θα ευνοήσει ιδιαίτερα τους οδηγούς που δεν διανύουν όλη την απόσταση για την οποία ισχύει το αντίτιμο.
Η Ολυμπία Οδός είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που θα θέσει σε εφαρμογή την χιλιομετρική απόσταση, την ίδια στιγμή μάλιστα που όπως ανέφερε χτες το bankingnews,gr, o διαγωνισμός για την κατασκευή δορυφορικών διοδίων ένας διαγωνισμός συνολικού προύπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, βρ΄σικεται στον αέρα και τίθεται εν αμφιβόλω αν θα προχωρήσει.
Το έργο, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε η κοινοπραξία Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία), ενώ ο διαγωνισμός αφορά την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
- Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
- Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Το νέο σύστημα διοδίων θα ισχύει μόνο για τους κατέχοντες πομποδέκτη (e-pass) και όπως προβλέπει το σχέδιο ο οδηγός θα χρεώνεται κατά την είσοδο στον οδικό άξονα καταβάλλοντας το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη αλλά στην περίπτωση που εξέλθει νωρίτερα το σύστημα θα το αναγνωρίζει και θα πιστώνει τη διαφορά στον ιδιοκτήτη του πομποδέκτη.
Τα οφέλη από το νέο σύστημα χρέωσης διοδίων θα ευνοήσει ιδιαίτερα τους οδηγούς που δεν διανύουν όλη την απόσταση για την οποία ισχύει το αντίτιμο.
Η Ολυμπία Οδός είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που θα θέσει σε εφαρμογή την χιλιομετρική απόσταση, την ίδια στιγμή μάλιστα που όπως ανέφερε χτες το bankingnews,gr, o διαγωνισμός για την κατασκευή δορυφορικών διοδίων ένας διαγωνισμός συνολικού προύπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, βρ΄σικεται στον αέρα και τίθεται εν αμφιβόλω αν θα προχωρήσει.
Το έργο, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε η κοινοπραξία Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία), ενώ ο διαγωνισμός αφορά την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
- Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
- Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών