σύμβολα :
AUTOHELLAS A.E.
Ο Όμιλος προτείνει μέρισμα στα 0,65 ευρώ / μετοχή
Νέο ρεκόρ στα οικονομικά μεγέθη κατέγραψε η Autohellas το 2022, με τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου να ανέρχονταΙ σε €82,5 εκ.έναντι €52,4 εκ., καταγράφοντας αύξηση 57,4% .
Η Autohellas προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,65 ευρώ ανά μετοχή.
Αναλυτικά, η Autohellas ανακοινώνει τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα για το 2022, καταγράφοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά νέο ιστορικό υψηλό για τον Όμιλο τόσο σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας.
Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια και διακοπές στη χώρα μας, η σταδιακή ωρίμανση των δικτύων διανομής άλλα και των συνεργειών μεταξύ των εταιρειών του Ομίλου, που πλέον απασχολεί την καλοκαιρινή περίοδο 1.750 άτομα, συνέβαλαν στην επίτευξη των ιστορικών υψηλών μετά από ένα επίσης εξαιρετικό 2021.
Συγκεκριμένα, κατά το 2022 ο Κύκλος Εργασιών έφτασε τα €765,6εκ. (+19,3%) έναντι €641,6εκ. το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε €120,0εκ. (+41,6%) έναντι €84,8εκ., ενώ και τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το Έτος 2022 ανήλθαν σε €82,5 εκ.έναντι €52,4 εκ., καταγράφοντας αύξηση 57,4%.
Το τέταρτο τρίμηνο του έτους ο Κύκλος Εργασιών παρουσίασε αύξηση 26,5% και διαμορφώθηκε στα €197,0εκ. έναντι €155,7εκ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Τα Λειτουργικά Κέρδη του τριμήνου (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα €19,1εκ. ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) κατέγραψαν αύξηση 83,0% και διαμορφώθηκαν στα €11,0εκ. Σημειώνεται ότι κατά το τέταρτο τρίμηνο ενσωματώθηκε για πρώτη φορά στα αποτελέσματα του Ομίλου η «HR Aluguer de Automóveis S.A.», franchisee της Hertz International στην Πορτογαλία, προσθέτοντας €18,3εκ. στον Κύκλο Εργασιών αλλά χωρίς ουσιώδη επίδραση στην κερδοφορία αφού η μοναδική δραστηριότητα της εταιρείας, οι βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, έχουν και εκεί έντονη εποχικότητα με αρνητικά αποτελέσματα στο τέταρτο και πρώτο τρίμηνο κάθε έτους.
Ανάλυση ανά τομέα δραστηριότητας:
Ο Τομέας μισθώσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 21,5% του Κύκλου Εργασιών το 2022, αγγίζοντας τα €250,8 εκ. σε πωλήσεις από €206,4 εκ. το 2021. Η αύξηση αυτή προέρχεται κυρίως από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου η εξαιρετικά θετική πορεία της τουριστικής ζήτησης προς τη χώρα μας, η περαιτέρω αναβάθμιση σημείων του δικτύου, αλλά καιτα ισχυρά μερίδια αγοράς της Autohellas έφεραν βελτίωση μεγεθών. Ιδιαίτερα τα τελευταία 2 έτη έχει πραγματοποιηθεί σημαντική επένδυση για τη διεύρυνση και ποιοτική αναβάθμιση του στόλου βραχυχρόνιων ενοικιάσεων της εταιρείας με νέους τύπους αυτοκινήτων και σταδιακά σε περισσότερά plug in και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η κερδοφορία του Τομέα υποστηρίχθηκε σημαντικά και από τη διάθεση (μεταπώληση) των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου σε υψηλές τιμές, που ακολουθούν σε σημαντικό βαθμό την εξέλιξη και των τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων.
Συνολικά, οι Μισθώσεις στην Ελλάδα, απασχολούν το 64% του ενεργητικού και παράγουν περίπου το 62% της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου.
Ο κύκλος εργασιών της δραστηριότητας των θυγατρικών εξωτερικού που σχετίζεται με τον Τομέα των μισθώσεων αυτοκίνητων, μετά και την ενσωμάτωση της «HR Aluguer de Automóveis S.A.» μόνο στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, έφθασε συνολικά τα €92,8εκ. από €65,5εκ. το 2021, απασχολώντας το 18% του ενεργητικού και συνεισφέροντας περίπου το 13% της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου.
Σημαντική αύξηση 14,1% παρουσίασε και ο Κύκλος Εργασιών του Τομέα εμπορίας αυτοκινήτων, κυρίως στο σκέλος της Εισαγωγής/Διανομής (Hyundai, KIA, SEAT) συνεισφέροντας συνολικά €422,0εκ. στον Κύκλο Εργασιών του Ομίλου άλλα και περίπου 25% στην λειτουργική κερδοφορία, απασχολώντας μόλις το 18% του ενεργητικού και με μηδενικό δανεισμό και στις 4 θυγατρικές του Ομίλου. Το αθροιστικό μερίδιο του Ομίλου σε ταξινομήσεις ιδιωτών, εξαιρουμένων δηλαδή πωλήσεων εταιρικών στόλων, ξεπερνά το 20%, ενώ στο σύνολο των ταξινομήσεων κινείται στο 15%. Στον κλάδο αυτό αναμένεται να προστεθεί από τις αρχές Μαΐου 2023 και η δραστηριότητα της Fiat/Alfa Romeo/Jeep (FCA Greece) που πρόκειται να εξαγοραστούν από τον Όμιλο σε joint venture με την Samelet (Ισραήλ) μετά και την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού (18/1/2023 υπ’ αριθ. 806/2023 Απόφαση ΕΑ).
Συνολικά, ο στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις έφτασε τα 53.700 αυτοκίνητα, με 11.700 συνολικές αγορές αυτοκίνητων και καθαρή επένδυση του Ομίλου (αγορές νέων μείον πωλήσεις μεταχειρισμένων του στόλου) που ανέρχεται στα €146εκ.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην Γενική Συνέλευση το ύψος του μερίσματος να ανέλθει στα 0,65 ευρώ/μετοχή από 0,46 του προηγουμένου έτους.
Να σημειωθεί ότι η Autohellas περιλαμβάνοντας στο στρατηγικό της σχεδιασμό επενδυτικό πλάνο €300εκ. για την επόμενη πενταετία για αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και την δημιουργία των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης και φόρτισης στο δίκτυό της, προχώρησε σε σύναψη δυο συμβάσεων συγχρηματοδότησης από δυο εμπορικές τράπεζες και με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF), έχοντας ως στόχο την επιτάχυνση της προσπάθειας ένταξης «πράσινων» αυτοκινήτων στο στόλο της. Οι συμβάσεις αυτές, θα την βοηθήσουν να περιορίσει σε κάποιο βαθμό τις επιπτώσεις από την σημαντική αύξηση των επιτοκίων, τουλάχιστον σε ότι αφορά την χρηματοδότηση των ηλεκτρικών αυτοκίνητων που έχουν έως σήμερα αρκετά υψηλότερη τιμή κτήσης από τα συμβατικά.
www.bankingnews.gr
Η Autohellas προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,65 ευρώ ανά μετοχή.
Αναλυτικά, η Autohellas ανακοινώνει τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα για το 2022, καταγράφοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά νέο ιστορικό υψηλό για τον Όμιλο τόσο σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας.
Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια και διακοπές στη χώρα μας, η σταδιακή ωρίμανση των δικτύων διανομής άλλα και των συνεργειών μεταξύ των εταιρειών του Ομίλου, που πλέον απασχολεί την καλοκαιρινή περίοδο 1.750 άτομα, συνέβαλαν στην επίτευξη των ιστορικών υψηλών μετά από ένα επίσης εξαιρετικό 2021.
Συγκεκριμένα, κατά το 2022 ο Κύκλος Εργασιών έφτασε τα €765,6εκ. (+19,3%) έναντι €641,6εκ. το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε €120,0εκ. (+41,6%) έναντι €84,8εκ., ενώ και τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το Έτος 2022 ανήλθαν σε €82,5 εκ.έναντι €52,4 εκ., καταγράφοντας αύξηση 57,4%.
Το τέταρτο τρίμηνο του έτους ο Κύκλος Εργασιών παρουσίασε αύξηση 26,5% και διαμορφώθηκε στα €197,0εκ. έναντι €155,7εκ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Τα Λειτουργικά Κέρδη του τριμήνου (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα €19,1εκ. ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) κατέγραψαν αύξηση 83,0% και διαμορφώθηκαν στα €11,0εκ. Σημειώνεται ότι κατά το τέταρτο τρίμηνο ενσωματώθηκε για πρώτη φορά στα αποτελέσματα του Ομίλου η «HR Aluguer de Automóveis S.A.», franchisee της Hertz International στην Πορτογαλία, προσθέτοντας €18,3εκ. στον Κύκλο Εργασιών αλλά χωρίς ουσιώδη επίδραση στην κερδοφορία αφού η μοναδική δραστηριότητα της εταιρείας, οι βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, έχουν και εκεί έντονη εποχικότητα με αρνητικά αποτελέσματα στο τέταρτο και πρώτο τρίμηνο κάθε έτους.
Ανάλυση ανά τομέα δραστηριότητας:
Ο Τομέας μισθώσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 21,5% του Κύκλου Εργασιών το 2022, αγγίζοντας τα €250,8 εκ. σε πωλήσεις από €206,4 εκ. το 2021. Η αύξηση αυτή προέρχεται κυρίως από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου η εξαιρετικά θετική πορεία της τουριστικής ζήτησης προς τη χώρα μας, η περαιτέρω αναβάθμιση σημείων του δικτύου, αλλά καιτα ισχυρά μερίδια αγοράς της Autohellas έφεραν βελτίωση μεγεθών. Ιδιαίτερα τα τελευταία 2 έτη έχει πραγματοποιηθεί σημαντική επένδυση για τη διεύρυνση και ποιοτική αναβάθμιση του στόλου βραχυχρόνιων ενοικιάσεων της εταιρείας με νέους τύπους αυτοκινήτων και σταδιακά σε περισσότερά plug in και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η κερδοφορία του Τομέα υποστηρίχθηκε σημαντικά και από τη διάθεση (μεταπώληση) των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου σε υψηλές τιμές, που ακολουθούν σε σημαντικό βαθμό την εξέλιξη και των τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων.
Συνολικά, οι Μισθώσεις στην Ελλάδα, απασχολούν το 64% του ενεργητικού και παράγουν περίπου το 62% της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου.
Ο κύκλος εργασιών της δραστηριότητας των θυγατρικών εξωτερικού που σχετίζεται με τον Τομέα των μισθώσεων αυτοκίνητων, μετά και την ενσωμάτωση της «HR Aluguer de Automóveis S.A.» μόνο στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, έφθασε συνολικά τα €92,8εκ. από €65,5εκ. το 2021, απασχολώντας το 18% του ενεργητικού και συνεισφέροντας περίπου το 13% της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου.
Σημαντική αύξηση 14,1% παρουσίασε και ο Κύκλος Εργασιών του Τομέα εμπορίας αυτοκινήτων, κυρίως στο σκέλος της Εισαγωγής/Διανομής (Hyundai, KIA, SEAT) συνεισφέροντας συνολικά €422,0εκ. στον Κύκλο Εργασιών του Ομίλου άλλα και περίπου 25% στην λειτουργική κερδοφορία, απασχολώντας μόλις το 18% του ενεργητικού και με μηδενικό δανεισμό και στις 4 θυγατρικές του Ομίλου. Το αθροιστικό μερίδιο του Ομίλου σε ταξινομήσεις ιδιωτών, εξαιρουμένων δηλαδή πωλήσεων εταιρικών στόλων, ξεπερνά το 20%, ενώ στο σύνολο των ταξινομήσεων κινείται στο 15%. Στον κλάδο αυτό αναμένεται να προστεθεί από τις αρχές Μαΐου 2023 και η δραστηριότητα της Fiat/Alfa Romeo/Jeep (FCA Greece) που πρόκειται να εξαγοραστούν από τον Όμιλο σε joint venture με την Samelet (Ισραήλ) μετά και την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού (18/1/2023 υπ’ αριθ. 806/2023 Απόφαση ΕΑ).
Συνολικά, ο στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις έφτασε τα 53.700 αυτοκίνητα, με 11.700 συνολικές αγορές αυτοκίνητων και καθαρή επένδυση του Ομίλου (αγορές νέων μείον πωλήσεις μεταχειρισμένων του στόλου) που ανέρχεται στα €146εκ.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην Γενική Συνέλευση το ύψος του μερίσματος να ανέλθει στα 0,65 ευρώ/μετοχή από 0,46 του προηγουμένου έτους.
Να σημειωθεί ότι η Autohellas περιλαμβάνοντας στο στρατηγικό της σχεδιασμό επενδυτικό πλάνο €300εκ. για την επόμενη πενταετία για αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και την δημιουργία των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης και φόρτισης στο δίκτυό της, προχώρησε σε σύναψη δυο συμβάσεων συγχρηματοδότησης από δυο εμπορικές τράπεζες και με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF), έχοντας ως στόχο την επιτάχυνση της προσπάθειας ένταξης «πράσινων» αυτοκινήτων στο στόλο της. Οι συμβάσεις αυτές, θα την βοηθήσουν να περιορίσει σε κάποιο βαθμό τις επιπτώσεις από την σημαντική αύξηση των επιτοκίων, τουλάχιστον σε ότι αφορά την χρηματοδότηση των ηλεκτρικών αυτοκίνητων που έχουν έως σήμερα αρκετά υψηλότερη τιμή κτήσης από τα συμβατικά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών