
Τον Ιανουάριο του 2024, ο δισεκατομμυριούχος της Tesla προειδοποίησε ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει καμία πιθανότητα να ανταγωνιστεί την Κίνα χωρίς την επιβολή τεράστιων δασμών
Σε έναν εμπορικό πόλεμο, κανείς δεν βγαίνει πραγματικά νικητής, όπως επισημαίνουν οι οικονομολόγοι εδώ και δεκαετίες.
Παρ' όλα αυτά, ο Elon Musk φαίνεται να ανατρέπει αυτήν την αρχή.
Τον Ιανουάριο του 2024, ο δισεκατομμυριούχος της Tesla προειδοποίησε ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει καμία πιθανότητα να ανταγωνιστεί την Κίνα χωρίς την επιβολή τεράστιων δασμών.
Μετά από 14 μήνες, ο Musk φαίνεται να βρίσκεται στο στρατόπεδο των νικητών, με τον Trump να επιβάλει δασμούς 25% στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Όπως ανέφερε στους μετόχους του ο Musk, «οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι πιο ανταγωνιστικές στον κόσμο.
Αν δεν υπάρξουν εμπόδια στο εμπόριο, θα καταστρέψουν σχεδόν όλες τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο».
Παρά τα πολλά success stories που έχει η Κίνα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ο Musk φαίνεται να έχει στο στόχαστρό του την BYD.
Στο τέλος του 2024, καθώς ο Trump προετοιμαζόταν για ακόμη μία θητεία στον Λευκό Οίκο, το κινεζικό γιγαντιαίο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασε την Tesla σε έσοδα, με τις πωλήσεις της BYD να αγγίζουν τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η κινεζική εταιρεία, η οποία υποστηρίχθηκε από τον Warren Buffet στα πρώτα της βήματα, το κατάφερε προσελκύοντας πελάτες με έναν εξαιρετικά τεχνολογικό στόλο από EVs και υβριδικά οχήματα, αφήνοντας πίσω ακόμα και την Ιαπωνία.
Παράδειγμα; Η πρόσφατη ανακοίνωσή της για το νέο σύστημα φόρτισης που παρέχει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά, με ένα οικοσύστημα που το καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό.
Άνοδος 100%
Ο Michael Dunne, CEO της Dunne Insights, σχολιάζοντας την εκρηκτική άνοδο της μετοχής της BYD κατά 100% τους τελευταίους 12 μήνες, την αποδίδει στην «εκρηκτική ανάπτυξη που έχουμε δει στη βιομηχανία αυτοκινήτου τα τελευταία εκατό χρόνια». Όπως λέει, «αυτό το πράγμα είναι φωτιά».
Ωστόσο, οι δασμοί έχουν βοηθήσει τον Musk να κερδίσει μερικούς από τους καλύτερους τίτλους ειδήσεων των τελευταίων χρόνων.
Η γιγαντιαία εταιρεία EV του Musk έχει τεράστια εργοστάσια στο Τέξας και την Καλιφόρνια, γεγονός που προστατεύει κυρίως την Tesla από τους νέους φόρους του Trump στα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματα.
Αντίθετα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Volkswagen από τη Γερμανία, η Hyundai από τη Νότια Κορέα και η General Motors των ΗΠΑ βρίσκονται σε επικίνδυνη ζώνη.
Ο αναλυτής της Goldman Sachs, Mark Delaney, πιστεύει ότι ο Trump μόλις αύξησε την τιμή των εισαγόμενων αυτοκινήτων κατά 5.000 έως 15.000 δολάρια.
Χάρη σε συμφωνίες που σχετίζονται με τις εφοδιαστικές αλυσίδες, το κόστος των τοπικά κατασκευασμένων αυτοκινήτων μπορεί να αυξηθεί κατά 8.000 δολάρια.
Αυτή η ροή «αντίθετoυ αέρα», όπως την περιγράφουν οι αναλυτές της Wedbush Securities, ενισχύεται από την επιλογή του Trump για 25% αντί για 20% ή 30%.
Όπως λένε, το ποσοστό που επέλεξε ο Αμερικανός πρόεδρος είναι «σχεδόν ακατανόητο για τον Αμερικανό καταναλωτή».
Ο αναλυτής της Wedbush, Daniel Ives, εκτιμά ότι «αυτό είναι μια μορφή διαπραγμάτευσης, και αυτοί οι δασμοί μπορεί να αλλάξουν». Παράλληλα, σημειώνει ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε αμηχανία.
Η Tesla, σύμφωνα με τον Garrett Nelson, αναλυτή της CFRA Research, είναι ο «λιγότερο εκτεθειμένος» γίγαντας αυτοκινήτων.
Η εταιρεία του Musk διαφημίζει ότι κατασκευάζει «αυτοκίνητα κατασκευασμένα από Αμερικανούς».
Ο Itay Michaeli της TD Cowen συμφωνεί ότι η Tesla είναι ο «σχετικός νικητής» στον πόλεμο των δασμών, δεδομένου του 100% αμερικανικού παραγωγικού αποτυπώματος και της σημαντικής αμερικανικής προμήθειας.
Αντίθετα, η Toyota Motor, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, εξάγει περίπου τα μισά από τα οχήματα που πουλά στην αμερικανική αγορά. Αυτό συμβαίνει παρά την ύπαρξη τεράστιων εργοστασίων στην Ιντιάνα, το Κεντάκι, το Μισισίπι και το Τέξας, καθώς και μεγάλων εργοστασίων κινητήρων στην Αλαμπάμα και τη Δυτική Βιρτζίνια.
Ένα ερώτημα είναι ο αντίκτυπος αυτών των δασμών στην καταναλωτική συνείδηση στις ΗΠΑ.
Παρά τις υποσχέσεις για μελλοντικά οφέλη, ο παράγοντας της αποπροσανατολισμένης αγοράς μπορεί να έχει μεγαλύτερη σημασία.
Όπως σημειώνει η Jessica Caldwell, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Edmunds, «Για τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν υψηλότερες τιμές βραχυπρόθεσμα, η υπόσχεση μελλοντικών κερδών μπορεί να φαίνεται μακρινή».
Kίνδυνοι αντεπίθεσης
Και υπάρχουν και οι κίνδυνοι αντεπίθεσης. Όπως προειδοποίησε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Robert Habeck, «Πρέπει να είναι σαφές ότι δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι». Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, χαρακτήρισε την κλιμάκωση των δασμών του Τραμπ «κακή για τις επιχειρήσεις, χειρότερη για τους καταναλωτές».
Οι ιστορίες της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτων σπάνια είναι ευθύγραμμες.
Για παράδειγμα, ο Musk δεν ίδρυσε την Tesla – την αγόρασε από τους Martin Eberhard και Mart Tarpenning.
Δεν είναι επίσης σαφές αν η Tesla θα είχε επιβιώσει χωρίς το τεράστιο δάνειο ύψους 465 εκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση του προέδρου Obama.
Εξίσου αμφιλεγόμενο είναι αν η BYD θα είχε φτάσει εκεί που είναι σήμερα χωρίς τη βοήθεια του Γερμανού σχεδιαστή Wolfgang Egger και την αρχική επένδυση της Berkshire Hathaway του Buffett.
Το 2024, η Κίνα συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με εμπορικό πλεόνασμα ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων, και το τείχος των δασμών παραμένει άθικτο.
Όπως επισημαίνει ο Dunne, «Η Κίνα έχει προστατεύσει την αγορά της και το μήνυμα είναι σαφές: Αν θέλεις να πουλήσεις στην Κίνα, πρέπει να κατασκευάζεις εκεί».
Οι δασμοί του Trump συνεχίζουν να προκαλούν σημαντική ανησυχία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η Tesla αντιμετωπίζει αντιδράσεις για τον ρόλο του Musk στο πολιτικό σκηνικό.
www.bankingnews.gr
Παρ' όλα αυτά, ο Elon Musk φαίνεται να ανατρέπει αυτήν την αρχή.
Τον Ιανουάριο του 2024, ο δισεκατομμυριούχος της Tesla προειδοποίησε ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει καμία πιθανότητα να ανταγωνιστεί την Κίνα χωρίς την επιβολή τεράστιων δασμών.
Μετά από 14 μήνες, ο Musk φαίνεται να βρίσκεται στο στρατόπεδο των νικητών, με τον Trump να επιβάλει δασμούς 25% στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Όπως ανέφερε στους μετόχους του ο Musk, «οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι πιο ανταγωνιστικές στον κόσμο.
Αν δεν υπάρξουν εμπόδια στο εμπόριο, θα καταστρέψουν σχεδόν όλες τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο».
Παρά τα πολλά success stories που έχει η Κίνα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ο Musk φαίνεται να έχει στο στόχαστρό του την BYD.
Στο τέλος του 2024, καθώς ο Trump προετοιμαζόταν για ακόμη μία θητεία στον Λευκό Οίκο, το κινεζικό γιγαντιαίο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασε την Tesla σε έσοδα, με τις πωλήσεις της BYD να αγγίζουν τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η κινεζική εταιρεία, η οποία υποστηρίχθηκε από τον Warren Buffet στα πρώτα της βήματα, το κατάφερε προσελκύοντας πελάτες με έναν εξαιρετικά τεχνολογικό στόλο από EVs και υβριδικά οχήματα, αφήνοντας πίσω ακόμα και την Ιαπωνία.
Παράδειγμα; Η πρόσφατη ανακοίνωσή της για το νέο σύστημα φόρτισης που παρέχει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά, με ένα οικοσύστημα που το καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό.
Άνοδος 100%
Ο Michael Dunne, CEO της Dunne Insights, σχολιάζοντας την εκρηκτική άνοδο της μετοχής της BYD κατά 100% τους τελευταίους 12 μήνες, την αποδίδει στην «εκρηκτική ανάπτυξη που έχουμε δει στη βιομηχανία αυτοκινήτου τα τελευταία εκατό χρόνια». Όπως λέει, «αυτό το πράγμα είναι φωτιά».
Ωστόσο, οι δασμοί έχουν βοηθήσει τον Musk να κερδίσει μερικούς από τους καλύτερους τίτλους ειδήσεων των τελευταίων χρόνων.
Η γιγαντιαία εταιρεία EV του Musk έχει τεράστια εργοστάσια στο Τέξας και την Καλιφόρνια, γεγονός που προστατεύει κυρίως την Tesla από τους νέους φόρους του Trump στα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματα.
Αντίθετα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Volkswagen από τη Γερμανία, η Hyundai από τη Νότια Κορέα και η General Motors των ΗΠΑ βρίσκονται σε επικίνδυνη ζώνη.
Ο αναλυτής της Goldman Sachs, Mark Delaney, πιστεύει ότι ο Trump μόλις αύξησε την τιμή των εισαγόμενων αυτοκινήτων κατά 5.000 έως 15.000 δολάρια.
Χάρη σε συμφωνίες που σχετίζονται με τις εφοδιαστικές αλυσίδες, το κόστος των τοπικά κατασκευασμένων αυτοκινήτων μπορεί να αυξηθεί κατά 8.000 δολάρια.
Αυτή η ροή «αντίθετoυ αέρα», όπως την περιγράφουν οι αναλυτές της Wedbush Securities, ενισχύεται από την επιλογή του Trump για 25% αντί για 20% ή 30%.
Όπως λένε, το ποσοστό που επέλεξε ο Αμερικανός πρόεδρος είναι «σχεδόν ακατανόητο για τον Αμερικανό καταναλωτή».
Ο αναλυτής της Wedbush, Daniel Ives, εκτιμά ότι «αυτό είναι μια μορφή διαπραγμάτευσης, και αυτοί οι δασμοί μπορεί να αλλάξουν». Παράλληλα, σημειώνει ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε αμηχανία.
Η Tesla, σύμφωνα με τον Garrett Nelson, αναλυτή της CFRA Research, είναι ο «λιγότερο εκτεθειμένος» γίγαντας αυτοκινήτων.
Η εταιρεία του Musk διαφημίζει ότι κατασκευάζει «αυτοκίνητα κατασκευασμένα από Αμερικανούς».
Ο Itay Michaeli της TD Cowen συμφωνεί ότι η Tesla είναι ο «σχετικός νικητής» στον πόλεμο των δασμών, δεδομένου του 100% αμερικανικού παραγωγικού αποτυπώματος και της σημαντικής αμερικανικής προμήθειας.
Αντίθετα, η Toyota Motor, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, εξάγει περίπου τα μισά από τα οχήματα που πουλά στην αμερικανική αγορά. Αυτό συμβαίνει παρά την ύπαρξη τεράστιων εργοστασίων στην Ιντιάνα, το Κεντάκι, το Μισισίπι και το Τέξας, καθώς και μεγάλων εργοστασίων κινητήρων στην Αλαμπάμα και τη Δυτική Βιρτζίνια.
Ένα ερώτημα είναι ο αντίκτυπος αυτών των δασμών στην καταναλωτική συνείδηση στις ΗΠΑ.
Παρά τις υποσχέσεις για μελλοντικά οφέλη, ο παράγοντας της αποπροσανατολισμένης αγοράς μπορεί να έχει μεγαλύτερη σημασία.
Όπως σημειώνει η Jessica Caldwell, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Edmunds, «Για τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν υψηλότερες τιμές βραχυπρόθεσμα, η υπόσχεση μελλοντικών κερδών μπορεί να φαίνεται μακρινή».
Kίνδυνοι αντεπίθεσης
Και υπάρχουν και οι κίνδυνοι αντεπίθεσης. Όπως προειδοποίησε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Robert Habeck, «Πρέπει να είναι σαφές ότι δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι». Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, χαρακτήρισε την κλιμάκωση των δασμών του Τραμπ «κακή για τις επιχειρήσεις, χειρότερη για τους καταναλωτές».
Οι ιστορίες της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτων σπάνια είναι ευθύγραμμες.
Για παράδειγμα, ο Musk δεν ίδρυσε την Tesla – την αγόρασε από τους Martin Eberhard και Mart Tarpenning.
Δεν είναι επίσης σαφές αν η Tesla θα είχε επιβιώσει χωρίς το τεράστιο δάνειο ύψους 465 εκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση του προέδρου Obama.
Εξίσου αμφιλεγόμενο είναι αν η BYD θα είχε φτάσει εκεί που είναι σήμερα χωρίς τη βοήθεια του Γερμανού σχεδιαστή Wolfgang Egger και την αρχική επένδυση της Berkshire Hathaway του Buffett.
Το 2024, η Κίνα συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με εμπορικό πλεόνασμα ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων, και το τείχος των δασμών παραμένει άθικτο.
Όπως επισημαίνει ο Dunne, «Η Κίνα έχει προστατεύσει την αγορά της και το μήνυμα είναι σαφές: Αν θέλεις να πουλήσεις στην Κίνα, πρέπει να κατασκευάζεις εκεί».
Οι δασμοί του Trump συνεχίζουν να προκαλούν σημαντική ανησυχία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η Tesla αντιμετωπίζει αντιδράσεις για τον ρόλο του Musk στο πολιτικό σκηνικό.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών