Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Η Wells Fargo αναμένει πτώση 50% στη μετοχή της Tesla - «Ο πόνος δεν έχει τελειώσει» - Οι 5 λόγοι

Η Wells Fargo αναμένει πτώση 50% στη μετοχή της Tesla - «Ο πόνος δεν έχει τελειώσει» - Οι 5 λόγοι
Οι παραδόσεις οχημάτων της Tesla αναμένεται να μειωθούν στην Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ
Σχετικά Άρθρα

Ο πόνος για τους επενδυτές της Tesla μπορεί να μην έχει τελειώσει, σύμφωνα με τη Wells Fargo.
Όπως αναφέρεται σε ενημερωτικό σημείωμα της τράπεζας, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους η μετοχή της Tesla θα πρέπει να συνεχίσει να τείνει προς τον στόχο τιμών της τράπεζας στα 130 δολάρια, ο οποίος αντιπροσωπεύει μια πιθανή πτώση 53% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Οι αναλυτές της τράπεζας επανέλαβαν την αξιολόγηση «Underweight» και πρόσθεσαν τη μετοχή της Tesla στη λίστα με τις τακτικές ιδέες τους για το δεύτερο τρίμηνο, υποδηλώνοντας ότι δεν βλέπουν επικείμενη ανάκαμψη.
Επισημαίνεται ότι οι μετοχές της Tesla έχουν σημειώσει πτώση 32% από της αρχές του έτους, ενώ έχουν υποχωρήσει κατά 44% από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Ακολουθούν τα προβλήματα που βλέπει μπροστά της η τράπεζα για την Tesla.

Οι παραδόσεις οχημάτων θα απογοητεύσουν

Η επιβράδυνση των πωλήσεων οχημάτων της Tesla στην Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ θα τροφοδοτήσει την επιβράδυνση των παραδόσεων οχημάτων για το πρώτο τρίμηνο, απογοητεύοντας πιθανότατα τους επενδυτές.
Η Wells Fargo τόνισε ότι μέχρι το 2025, οι παραδόσεις τείνουν να μειωθούν κατά 40% στην Ευρώπη, κατά 14% στην Κίνα και κατά 3% στη Βόρεια Αμερική.
Η επιβράδυνση των πωλήσεων της Tesla συμπίπτει με τις πανεθνικές διαμαρτυρίες κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίες οφείλονται στους στενούς δεσμούς του διευθύνοντος συμβούλου, Elon Musk, με την κυβέρνηση Trump και στη συνεργασία του με το DOGE για την περικοπή του προϋπολογισμού της κυβέρνησης και τη μείωση του ομοσπονδιακού εργατικού δυναμικού.

Τα κέρδη θα μειωθούν

Η Wells Fargo προειδοποίησε ότι η αναμενόμενη επιβράδυνση των πωλήσεων θα τροφοδοτήσει περαιτέρω μείωση των αποτελεσμάτων της Tesla.
Η τράπεζα σημείωσε ότι η Tesla έχει λίγους μοχλούς να κινήσει για να οδηγήσει σε μια έκρηξη των πωλήσεων, καθώς η εταιρεία έχει ήδη μειώσει τις τιμές τα τελευταία δύο χρόνια. Επιπλέον, η πιθανή κατάργηση της ομοσπονδιακής φορολογικής πίστωσης των 7.500 δολαρίων από την κυβέρνηση Trump θα μπορούσε να επιδεινώσει περαιτέρω τα προβλήματα των πωλήσεων της Tesla.
Η τράπεζα εκτιμά ότι ο συνδυασμός των χαμηλότερων παραδόσεων και των μειώσεων των τιμών θα μειώσει τα κέρδη ανά μετοχή της Tesla κατά 25% το 2025.

Ερωτήματα σχετικά με ένα μοντέλο χαμηλού κόστους

Το μεγαλύτερο μέρος των ανοδικών προοπτικών της Wall Street για τη μετοχή της Tesla εξαρτάται από την κυκλοφορία ενός οχήματος χαμηλού κόστους με τιμή κάτω των 30.000 δολαρίων.
Η άφιξη του πολυαναμενόμενου φθηνού Tesla δεν είναι τόσο άμεση όσο κάποιοι περίμεναν, ωστόσο, πρότεινε η τράπεζα.
«Η έλλειψη λεπτομερειών τόσο κοντά στην αποκάλυψη μας κάνει επιφυλακτικούς όσον αφορά το προσιτό μοντέλο», δήλωσε ο Langan.
Εάν κυκλοφορήσει το χαμηλού κόστους «Model 2.5», πιθανότατα θα ενισχύσει τις πωλήσεις, αλλά θα επιβαρύνει επίσης τα περιθώρια κέρδους, εάν εκτρέψει τους αγοραστές μακριά από τα υψηλότερου κόστους οχήματα της Tesla.
Η Wells Fargo εκτιμά ότι οι εκδόσεις νέων μοντέλων cannabialize περίπου το 16% του σχετικού όγκου μοντέλων για την Tesla.

Δεν έχει πουληθεί το Cybercab

Το πολυαναμενόμενο λανσάρισμα ενός δικτύου ρομποτικών ταξί από την Tesla στο Όστιν του Τέξας τον Ιούνιο δεν κερδίζει τον Langan της Wells Fargo, ο οποίος ανησυχεί ότι η τεχνολογική του προσέγγιση στην αυτόνομη οδήγηση μπορεί να μην είναι η σωστή.
«Παραμένουμε επιφυλακτικοί ως προς την ασφαλή και επιτυχημένη κυκλοφορία του Cybercab στο Όστιν, δεδομένων των περιορισμένων μη εποπτευόμενων δοκιμών και της προσέγγισής τους μόνο με όραση», δήλωσε ο Langan, προσθέτοντας ότι οι ειδικοί πιστεύουν ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Tesla έχει «σημαντικές ανησυχίες για την ασφάλεια».
Η Tesla χρησιμοποιεί μια σειρά από κάμερες και λογισμικό για την τεχνολογία αυτοοδήγησής της, αντί για τα πιο ακριβά συστήματα LIDAR που χρησιμοποιεί η Waymo και άλλες πλήρως αυτοοδηγούμενες πλατφόρμες.
Συν τοις άλλοις, οι προσδοκίες των επενδυτών για την ανάπτυξη της αυτοοδήγησης είναι μεγάλες και η Tesla μπορεί να μην είναι σε θέση να τις εκπληρώσει.
«Οτιδήποτε μικρότερο από την ανάπτυξη ενός στόλου οδηγών που πληρώνουν τους καταναλωτές μέχρι τον Ιούνιο, θα θεωρηθεί πιθανότατα απογοητευτικό», πρόσθεσε ο Langan.

Η αποτίμηση δεν είναι ελκυστική

Τέλος, ο Langan υπογράμμισε ότι στην τρέχουσα αποτίμησή της, η μετοχή της Tesla εμφανίζει κακή εικόνα σε σχέση με τις αντίστοιχες τεχνολογικές μετοχές της mega-cap.
Ο πολλαπλασιασμός της τιμής προς κέρδη 96x είναι σχεδόν τετραπλάσιος από τον πολλαπλασιασμό 25x άλλων εταιρειών της συνομοταξίας Magnificent 7 - και αυτή η υψηλότερη αποτίμηση συνοδεύεται από βραδύτερη αύξηση των κερδών.
Η Langan εκτιμά ότι η Tesla θα επιτύχει τριετή αύξηση των κερδών ανά μετοχή της τάξης του 3%, πολύ χαμηλότερα από το Magnificent 7 που είναι περίπου 15%.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης