Επιστημονική έρευνα δείχνει ότι ο μεγαλύτερος «εχθρός» του ντίζελ μπορεί να συμβάλει στη μείωση των ρύπων και να παρατείνει τη ζωή του στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι οδηγοί που έχουν αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες γνωρίζουν ότι το νερό μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές. Είτε λόγω νοθευμένου καυσίμου είτε λόγω διαρροών, το νερό στον κινητήρα συχνά σημαίνει μεγάλες επισκευές, που ξεκινούν από 1.000 ευρώ και μπορούν να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν το «δεκάρικο», σε περίπτωση που χρειαστεί αντικατάσταση κινητήρα. Ωστόσο, νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι αυτός ο «εχθρός» μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμος σύμμαχος για το μέλλον του ντίζελ στην Ευρώπη. Η βασική ιδέα της έρευνας, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Springer Nature», είναι ότι μια ελεγχόμενη προσθήκη νερού στο ντίζελ μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων, ειδικά των οξειδίων του αζώτου (NOx), μέχρι και κατά 60%. Η αρχή λειτουργίας βασίζεται στη δημιουργία ενός «γαλακτώματος», δηλαδή μιας σταθερής μείξης νερού και ντίζελ. Το νερό εξατμίζεται γρήγορα μέσα στον θάλαμο καύσης, δημιουργώντας μικρό-εκρήξεις που μετατρέπουν το καύσιμο σε πολύ λεπτά σωματίδια, βελτιώνοντας τη διαδικασία καύσης και περιορίζοντας τη θερμοκρασία. Η μείωση της θερμοκρασίας είναι καθοριστική, καθώς μειώνει τη δημιουργία NOx, χωρίς να απαιτούνται μεγάλες τεχνικές παρεμβάσεις στους κινητήρες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, θα μπορούσε να προστεθεί ένα μικρό ρεζερβουάρ νερού και κάποιο σύστημα σωληνώσεων, καθιστώντας την εφαρμογή της τεχνολογίας σχετικά απλή και φθηνή (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών